Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Проектування сонячної електростанції для ТОВ «Центральний ринок м. Суми»
    (Сумський державний університет, 2025) Підгорний, М.С.
    У кваліфікаційній роботі розглянуто питання проектування мережевої сонячної електростанції (СЕС) потужністю 100 кВт для забезпечення енергетичних потреб ТОВ «Центральний ринок м. Суми». Робота включає аналіз сучасного стану сонячної енергетики, особливостей споживання електроенергії торговельним об’єктом, а також визначення доцільності впровадження СЕС.
  • Item
    Забезпечення режимів енергозбереження при керуванні промисловою коптильною установкою
    (Сумський державний університет, 2023) Лесенко, М.І.
    Об’єктом дослідження є автоматизована промислова коптильна установка. У роботі був проведений аналіз існуючих автоматизованих коптильних установок, обрано об’єкт автоматизації, визначені контури керування та створені математичні моделі для дослідження параметрів автоматичної системи. Розроблено систему регулювання вологістю та температурою в камері копчення, розраховано параметри PID регулятора.
  • Item
    Інноваційний досвід підприємств у сфері енергозбереження: енергетика, будівництво, транспорт, агровиробництво
    (ВВП «Мрія-1», 2018) Мирошниченко, Юлія Олександрівна; Мирошниченко, Юлия Александровна; Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna
    Запропоновані методичні підходи до розрахунку систем теплозабезпечення будівель при використанні різних видів енергоресурсів, враховуючи оцінку вартості життєвого циклу таких систем, підходи до встановлення базового рівня енергоспоживання під час енергетичного аудиту (розрахунковий та інструментальний методи). Розроблено організаційно-управлінські, інформаційні та мотиваційні заходи з енергозбереження, вдосконалено науково-методичні підходи до оцінки соціо-еколого-економічної ефективності інвестиційних проектів з енергозбереження, з одночасним враховуванням можливих ризиків техногенних катастроф у зонах розташування об’єктів енергетики. Монографія призначена для науковців та фахівців з впровадження систем енергоменеджменту.
  • Item
    Еколого-економічне дослідження трендів розвитку електромобільного автотранспорту
    (Сумський державний університет, 2021) Ткаченко, О.М.
    Загальна характеристика роботи: кваліфікаційна робота складається з анотації, вступу, 3 розділів, 6 підрозділів, висновків та списку використаної літератури. Загальний її обсяг становить 41 сторінок, у тому числі 4 рисунки, 5 таблиць, список літератури складається з 42 джерел. Об’єктом дослідження є еколого-економічні тренди розвитку електромобільного автотранспорту. Предметом дослідження є економічні відносини, які впливають на розвиток електроавтотранспорту. Метою даної роботи є еколого-економічне дослідження трендів розвитку електромобільного автотранспорту. Для реалізації поставленої мети було поставлено такі завдання:  проаналізувати ринок електроавтопарку на світовому та національному рівнях;  дослідити розвиток стану інфраструктури для електроавтотранспорту;  визначити екологічні, економічні та інституціональні тренди та драйвери розвитку електромобільного транспорту;  запропонувати практичні напрями стимулювання розвитку електромобільного транспорту. Використана методика: порівняльний і системно-структурний аналіз – при аналізі ринку електроавтопарку на світовому та національному рівнях, розвитку інфраструктури для електротранспорту; економіко-статистичні методи – при дослідженні економічних, екологічних та інституціональних трендів розвитку електромобільного автотранспорту; методи формально-логічного аналізу – при формуванні інноваційного на світовому та національному рівнях погляду на використання альтернативних видів палива, визначенні напрямів розвитку електричних автотранспортних систем. У першому розділі роботи проаналізовано ринок електроавтопарку на світовому та національному рівнях. Досліджено розвиток стану інфраструктури для електроавтотранспорту. У другому розділі роботи визначено екологічні, економічні та інституціональні тренди та драйвери розвитку електромобільного транспорту, запропоновано поняття електромобільності та розраховано даний показник для України. У третьому розділі роботи запропоновано практичні напрями стимулювання розвитку електромобільного транспорту шляхом розроблення бізнес-моделі автономної зарядної станції для електромобілів як одного із способів підвищення показника електромобільності. Визначено, що для відкриття автономної зарядної станції необхідно 1 838 075 грн, дохід кожного року складатиме 638 750 грн, а прибуток – 341 125 грн. Термін окупності даного проекту складатиме 4,8 роки. Наукова новизна: вперше запропоновано поняття електромобільності як одного з напрямів перспективного розвитку, чинника інновацій та інвестицій, який показує розвиток інфраструктури для електротранспорту, шляхом розрахунку кількості пунктів зарядки на 1 електромобіль, та розраховано даний показник для України. Апробація результатів: результати даних досліджень набули форми наукових статей та тез, зокрема: - Matsenko O. M., Kovalov Y. S., Tkachenko O. M., Chorna Y. V. (2019). Complex Solution of Ecological and Economic Problems of Traffic Jams. Mechanism of Economic Regulation. (4), 6-15. URL: https://doi.org/10.21272/mer.2019.86.01 - Маценко О. М., Ткаченко О. М., Чорна Я. В. Організаційно-економічні підходи до вирішення проблеми транспортних заторів. Технології ХХІ сторіччя : збірник тез за матеріалами 25-ої міжнародної науково-практичної конференції, 15-20 вересня 2019 р. Суми : СНАУ, 2019. С. Ч.2. 121–122. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80400 - Маценко О.М., Кірільєва А.В., Ткаченко О.М. Розвиток інфраструктури електрозарядних станцій: крок до «зеленої» економіки [Електронний ресурс]. Підприємництво та бізнес-адміністрування: сучасні тренди : матеріали міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., Харків, 01 – 28 лютого 2021 р. / Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова [та ін.] ; [редкол. : П. Т. Бубенко, О. Ю. Палант, С. Ю. Юр’єва]. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. – С. 129-133. та наукових робіт, які приймали участь у: Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт зі спеціальності «Автомобільний транспорт», напрям «Економіка автомобільного транспорту» 2020/2021 н. р., назва роботи «Бізнес-моделі енергозабезпечення електротранспорту» (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 3 місце)
  • Item
    Економічні основи формування менеджменту енергоефективності житлового сектору
    (ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019) Дериколенко, Олександр Миколайович; Дериколенко, Александр Николаевич; Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Скрипка, Є.О.
    Житловий сектор споживає третину усієї енергії України. При цьому частка житлового сектору у кінцевому енергоспоживанні України має тенденцію до зростання. При стійкому попиті на енергоносії та стрімкому зростанні цін на них (за останні 5 років на газ у 7 разів, на електроенергію у 2 рази) зростає соціальна напруженість у суспільстві. У сучасних умовах проблема енергоефективності житлового сектору посилюється енергетичною блокадою України та зростанням світових цін на енергоносії. Тому необхідно чітко розуміти, що енергонезалежність країни ґрунтується на енергонезалежності кожного окремого домогосподарства.
  • Item
    Перспективні задачі моніторингу використання електроенергії на промислових підприємствах
    (Сумський державний університет, 2018) Толбатов, Володимир Аронович; Толбатов, Владимир Аронович; Tolbatov, Volodymyr Aronovych; В’юненко, О.Б.; Толбатов, А.В.
    Всі виробничі системи погіршуються в процесі використання, при цьому зношені або неправильно налагоджені механізми мають більш високий рівень енергоспоживання, тобто нормальна стратегія збереження виробничих систем полягає у застосуванні методів профілактичного обслуговування. Все це впливає на якість, вартість та загалом на продуктивність виробництва
  • Item
    Аналіз результатів впровадження на ПАТ "Сумське НВО" системи енергетичного менеджменту
    (Сумський державний університет, 2017) Сапожніков, Сергій Вячеславович; Сапожников, Сергей Вячеславович; Sapozhnikov, Serhii Viacheslavovych; Назарько, Н.В.
    Після розробки рекомендацій, структури, посадових інструкцій, цілей та енергетичної політики на ПАТ «Сумське НВО» можна проаналізувати очікувані результати від впровадження системи енергетичного менеджменту (СЕМ). Результати впровадження та перспективи розвитку СЕМ дослідимо за допомогою матриці енергетичного менеджменту. Як показав аналіз матриці енергетичного менеджменту, після впровадження системи розробляється та впроваджується енергетична політика та встановлюються посадові обов’язки. По організаційній структурі планується інтегрування департаменту енергетичного менеджменту до загальної структури підприємства. За рівнем мотивації та заощадженням енергії вводиться преміювання на систематичній основі, пропорційне фактичній економії.
  • Item
    Дослідження енергоефективності будівлі філії "Білопільський РЕМ" ПАТ "Сумиобленерго"
    (Сумський державний університет, 2017) Карпова, М.А.; Мандрика, Анатолій Семенович; Мандрыка, Анатолий Семенович; Mandryka, Anatolii Semenovych
    Однією із інноваційних технологій в енергоефективному будівництві є «пасивний будинок», схема обладнання якого була запропонована у 1988 році доктором В. Файстом та професором Б. Адамсоном. «Пасивний будинок» – це споруда, яка не має потреби в опаленні або ж її енергоспоживання становить менше 10 % від енергії на одиницю об’єму, яка споживається більшістю сучасних будівель. Тепло у такому будинку генерується пасивно, тобто лише засобами внутрішніх джерел тепла, сонячної енергії, яка потрапляє через вікна, та шляхом підігрівання повітря, що надходить через вентиляцію. На основі такої схеми обладнання доцільно не лише будувати нові будинки, але й модернізувати старі.
  • Item
    До питання подрібнення зерна ударно-відбивним подрібнювачем
    (Сумський державний університет, 2016) Сердюк, В.В.; Плавинський, В.І.
    У технології приготування кормів найважливішим процесом є подрібнення зерна, що зумовлено вимогами фізіології годування тварин. З найбільшою ефективністю кормові ресурси можна використовувати лише у переробленому вигляді. В результаті подрібнення корму створюються більш сприятливі умови до прискорення процесів травлення та засвоювання поживних речовин. В інженерному відношенні подрібнення зерна, є енергоємний процес.
  • Item
    Моделювання системи керування ходовим візком прольотних кранів
    (Cумський державний університет, 2016) Соколов, Сергій Вікторович; Соколов, Сергей Викторович; Sokolov, Serhii Viktorovych; Крючкова, А.С.
    Основною частиною прольотного крану є міст, по якому рухається ходовий візок, що складається з механізмів підйому або опускання і переміщення вантажів. Головною задачею керування рухом кранового візка є підвищення ефективності крана при мінімальному коливанні вантажу та мінімальних затратах на управління, оскільки обмеження коливання вантажу дозволить підвищити надійність роботи кранів і знизити енерговитрати.