Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
115 results
Search Results
Item Технологія розвитку життєстійкості науково-педагогічних працівників(Сумський державний університет, 2024) Супрунова, Н.А.Робота присвячена вивченню та розробці технології розвитку життєстійкості науково-педагогічних працівників. У роботі розглянуто основні підходи науковців до вивчення проблем життєстійкості. Розглянута психологічна сутність і структура поняття життєстійкості, описані внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на її формування. Висвітлена роль життєстійкості у професійній діяльності науково-педагогічних працівників, розкриті основні теоретичні положення життєстійкості особистості з точки зору відомих теоретичних концепцій.Item Цифровий маркетинг закладів вищої освіти(Сумський державний університет, 2024) Трейтяк, М.М.Актуальність теми роботи полягає в необхідності адаптації закладів вищої освіти до цифрової ери, щоб підвищити свою конкурентоспроможність, залучити абітурієнтів та створити стійкий бренд на ринку освітніх послуг. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження, аналіз та розробка ефективних стратегій використання цифрового маркетингу для підвищення конкурентоспроможності та привабливості закладів вищої освіти серед абітурієнтів, студентів та стейкхолдерів. Завдання роботи: дослідити теоретичні основи цифрового маркетингу та його особливості у сфері освітніх послуг; проаналізувати сучасний стан цифрового маркетингу у діяльності Сумського державного університету та його конкурентів; визначити основні інструменти цифрового маркетингу Сумського державного університету та їхню ефективність у просуванні освітніх послуг; розробити рекомендації та стратегії для впровадження цифрового маркетингу з метою підвищення популярності закладу, залучення абітурієнтів та створення сильного бренду. Об’єктом дослідження є цифрові канали комунікації Сумського державного університету. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів використання цифрових маркетингових інструментів для просування освітніх послуг та формування бренду закладів вищої освіти. Методи дослідження – бібліометричний аналіз, статистичний аналіз, методи економіко-математичного моделювання, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження полягає в розробці та обґрунтуванні сучасних підходів, інструментів та стратегій використання цифрового маркетингу для підвищення ефективності діяльності Сумського державного університету. Практична значущість дослідження полягає у формуванні маркетингової стратегії, що сприятиме підвищенню ефективності маркетингової діяльності Сумського державного університету, дозволить адаптуватися до сучасних тенденцій цифрового середовища. У першому розділі розглянуто сутність, визначення та основні поняття цифрового маркетингу, його роль та значення у сучасних умовах цифрової трансформації, досліджуються специфічні особливості застосування цифрового маркетингу для закладів вищої освіти та визначаються переваги та виклики використання цифрових технологій у залученні абітурієнтів і підвищенні впізнаваності університетів. У другому розділі досліджено поточні інструменти цифрового маркетингу, які використовує Сумський державний університет: офіційний сайт, соціальні мережі, відеоконтент, email-розсилки, реклама тощо, розглядаються переваги та недоліки цих інструментів, проведено порівняльний аналіз цифрового маркетингу Сумського державного університету та його основних конкурентів та надана оцінка ефективності використання цифрових платформ, а також сильні та слабкі сторони університету у цифровому середовищі. У третьому розділі виконано детальний аналіз результатів маркетингових кампаній університету за допомогою інструментів веб-аналітики, виявлено прогалини та проблеми у реалізації цифрових стратегій, розроблено конкретні рекомендації та стратегії для вдосконалення існуючих інструментів.Item Міжкультурна компетентність як частина професійних навичок та компетенцій студентів-випускників орієнтованих на працевлаштування(ТОВ "ДКС-центр", 2024) Щербина, Тетяна Володимирівна; Shcherbyna, Tetiana Volodymyrivna; Замора, Оксана Михайлівна; Zamora, Oksana Mykhailivna; Серпенінова, Юлія Сергіївна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Винниченко, Наталія Володимирівна; Vynnychenko, Nataliia VolodymyrivnaУ статті досліджується значення міжкультурної компетентності як невід'ємної частини орієнтованих на працевлаштування професійних навичок, які необхідні у сучасному глобалізованому світі. Автори аналізують основні компоненти міжкультурної компетентності, такі як когнітивний, афективний, поведінковий та мотиваційний аспекти, які разом сприяють ефективній взаємодії в умовах культурного різноманіття. Особлива увага приділяється ролі вищої освіти у розвитку цих навичок через інтеграцію міжнародних програм обміну, експериментальне навчання, міжкультурні тренінги та семінари. Результати підкреслюють, що розвиток міжкультурної компетентності є критичним для успішної кар'єри на глобальному ринку праці, де культура та комунікація стають важливими факторами. Також відзначається необхідність подальших досліджень, які допоможуть вдосконалити стратегії формування міжкультурної компетентності в академічних програмах, що сприятиме кращій підготовці студентів до роботи в мультикультурних середовищах.Item Академічна доброчесність в Україні та країнах Європейського Союзу: порівняльно- правовий аналіз(Спеціалізоване видавництво «ЮНЕСКО СОЦІО», 2022) Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Руденко, Людмила Дмитрівна; Rudenko, Liudmyla Dmytrivna; Шлапко, Тетяна Вікторівна; Shlapko, Tetiana ViktorivnaСтаття присвячена визначенню сутності поняття «академічна доброчесність» на підставі аналізу зарубіжного досвіду та чинного вітчизняного законодавства та з’ясування особливостей нормативного регулювання академічної доброчесності як одного з елементів системи забезпечення якості освіти. У статті висвітлено чималу кількість проєктів з розвитку наукової етики та академічної доброчесності, крізь призму як вітчизняного, так і закордонного досвіду, визначено актуальність та сучасність постановки проблеми з приводу академічної доброчесності, аргументовано сутність терміна «академічна доброчесність». Охарактеризовано українські та зарубіжні підходи щодо трактування академічної чесності, виділено ключові принципи академічної доброчесності та різновиди академічної нечесності. Підтверджено фактами, що доброчесність – це процес формування особистості, який залежить від самообмеження під час наукової діяльності та який є неодмінним для започаткування єдиного академічного середовища, яке б додержувалося загальних засад академічної доброчесності та було б доступним для кожної людини. Окремо ставиться акцент на прогалинах у законодавстві визначення й використання інституту «академічна відповідальність» як фактор гарантування «академічної доброчесності». Розкрито головні шляхи щодо забезпечення академічної свободи та академічної доброчесності в рамках покращення якості освіти закладів вищої освіти в Україні.Item Побудова мапи стейкхолдерів та сценаріїв їх взаємодії у системі вищої освіти(Сумський державний університет, 2022) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna SerhiivnaПобудовано стратегічну мапу стейкхолдерів, що дозволила сформувати можливі сценарії їх взаємодії у сфері вищої освіти на основі системи збалансованих показників (BSC) та коллабораційного мапування.Item Корупційні ризики у вищій освіті: види, прояви та протидія.(Всеукраїнська асоціація кримінального права, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaСтаття присвячена важливій та актуальній темі – кримінологічній характеристиці особливостей протидії корупційним ризикам у вищій освіті. Автор аналізує роль корупції у сфері вищої освіти. Зокрема, зазначає, що фінансові наслідки корупції в освітній сфері не такі помітні як, наприклад, корупція в економічній, політичній сфері чи сфері державних закупівель, однак важливим завданням є протидія корупції саме в освітній сфері. Наголошується, що в умовах коли системи освіти корумпована, академічні досягнення стають менш важливими, ніж «зв’язки». Це призводить до несправедливого доступу до освітніх можливостей для здобувачів. Вивчаються конкретні корупційні дії, які можуть відбуватися на всіх рівнях освітньої системи. Досліджуються визначення поняття «корупційні ризики», надані органами державної влади та викладені у доктринальних джерелах. Зосереджено увагу на групах корупційних ризиків у сфері вищої освіти, а саме ризики: у освітньому, науковому середовищі, ризики в адміністративному процесі та у сфері партнерства. Запропоновано заходи нівелювання корупційних ризиків у сфері вищої освіти. Робиться висновок, що боротьба з корупцією в освіті є важливою для забезпечення рівного доступу до освіти, підвищення якості освіти, зниження рівня бідності та сприяння соціальній стабільності. Для сприяння більш справедливому та рівноправному суспільству вкрай важливо визначити пріоритети зусиль щодо боротьби з корупцією в системі освіти. Виявлення, оцінка та управління корупційними ризиками є важливим аспектом антикорупційних зусиль. Це може включати розробку політики та процедур для запобігання корупції, створення механізмів нагляду та внутрішнього контролю, сприяння прозорості та підзвітності, а також підвищення обізнаності та навчання зацікавлених сторін щодо ризиків та наслідків корупції.Item Міжнародне співробітництво для українських студентів в умовах війни(Сумський державний університет, 2022) Штільгойз, О.Л.Сфера вищої освіти в Україні постійно перебуває у розвитку, який створює нові можливості, відкриває перспективи та забезпечує ефективне використання освітніх ресурсів. Особливо результативним та інноваційним є міжнародне співробітництво у сфері вищої освіти, що набуло найбільшої актуальності за останні роки, зокрема під час війни. Метою роботи є дослідження наявних проєктів, програм, можливостей для студентів України в умовах війни, а також визначення їх можливого розвитку у майбутньому.Item Маркетингові аспекти розроблення та просування інноваційного проекту у сфері вищої освіти(Сумський державний університет, 2022) Яцкова, Є.С.Актуальність теми роботи. Освіта є ключем для забезпечення успішного майбутнього. Тому абітурієнти з більшою відповідальністю замислюються над питанням продовження подальшого навчання й ґрунтовніше підходять до вибору навчального закладу. Метою кваліфікаційної роботи є аналіз поточної маркетингової ситуації на ринку закладів вищої освіти та розроблення заходів комплексу маркетингу з просування інноваційного проекту на ринок. Завданнями роботи є: дослідження ринкової ситуації на рівні закладів вищої освіти України; проведення бібліометричного та візуалізаційного аналізу досліджень у сфері інноваційної освіти; дослідження основних конкурентів кафедри маркетингу Сумського державного університету; SEO-аналіз сайтів конкурентів; розроблення інноваційного проекту у сфері вищої освіти; формування організаційної структури інноваційного проекту; розроблення заходів комплексу маркетингу з просування інноваційного проекту на ринок; формулювання бюджету маркетингової програми, оцінювання її ефективності та порядок контролю. Об’єктом роботи є інноваційний навчальний проект на кафедрі маркетингу Сумського державного університету. Предметом дослідження у роботі є маркетингові аспекти розроблення і просування проекту. Методи дослідження – аналіз і синтез, бібліометричний і відуалізаційний аналіз, статистичний аналіз, метод групування, порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження стосується розроблення у межах спеціальності «Маркетинг» практикоорієнтованого курсу, проходження якого дозволить актуалізувати знання та навички студентів. Практична значущість дослідження: практичне використання студентами отриманих теоретичних знань з метою посилення конкурентоспроможності при працевлаштуванні. У першому розділі проведено аналіз поточної маркетингової ситуації на ринку закладів вищої освіти. У другому розділі проведено SWOT-аналіз кафедри маркетингу, досліджено основних конкурентів кафедри маркетингу СумДУ за допомогою порівняння та SEO-аналізу. У третьому розділі розроблено та описано освітній інноваційний проект, а саме його сутність та особливості, організаційна структура, заходи комплексу маркетингу для просування продукту на ринок та бюджет маркетингової політики, здійснено оцінювання ефективності проекту та встановлено порядок контролю.Item Міжнародний ринок освітніх послуг та його вплив на конкурентоспроможність національної економіки(Сумський державний університет, 2022) Малишенко, Ю.П.Кваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню теоретичних та практичних засад розвитку міжнародного ринку освітніх послуг та його впливу на конкурентоспроможність національної економіки. Досліджено теоретичну сутність та особливості формування та функціонування міжнародного ринку освітніх послуг. Проведено аналіз сучасного стану та новітні тенденції розвитку міжнародного ринку освітніх послуг, визначено фактори, що впливають на його конкурентоспроможність. Виявлено перспективи трансформації міжнародного ринку освітніх послуг та сформовано конкурентні переваги українських освітніх закладів на міжнародному ринку освітніх послуг.Item Удосконалення системи надання вищої освіти у відповідності до цілей сталого розвитку (на прикладі Сумського державного університету)(Сумський державний університет, 2022) Борозинець, Д.С.В роботі розглянуто сутність Цілей сталого розвитку. Доведено, що заклади вищої освіти роблять вирішальний внесок у реалізацію Цілей сталого розвитку. Розглянуті завдання та підцілі для досягнення Цілей сталого розвитку, які в найбільшому ступені можуть впроваджуватися за допомогою ЗВО. Проаналізовані методики міжнародних агенцій, що оцінюють впровадження ЦСР у закладах вищої освіти. На основі вивчення літературних джерел та міжнародних методик розроблена методика визначення Індексу досягнення Цілей сталого розвитку в закладах вищої освіти. За цією методикою зроблений розрахунок Індексу досягнення Цілей сталого розвитку для «найзеленіших» закладів України та доведено, що методика є релевантною. На основі визначеної методики досліджено досягнення Цілей сталого розвитку у Сумському державному університеті. Виявлені основні проблеми та запропоновані заходи для їх вирішення.