Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Вплив онлайн-навчання на фізичні показники здоров'я дітей
    (Сумський державний університет, 2025) Соколик, В.С.
    На основі результатів анкетування учнів та батьків були виявлені основні фактори, що негативно впливають на фізичне та психоемоційне здоров’я дітей: надмірне зорове навантаження, низький рівень фізичної активності, порушення режиму сну, відсутність чітко організованого робочого місця, емоційне виснаження. З урахування цих даних сформовано перелік рекомендацій для педагогів, батьків та адміністрацій закладів освіти щодо оптимізації онлайн навчання.
  • Item
    Засоби навчання іноземної мови на різних етапах в умовах онлайн-навчання
    (Сумський державний університет, 2024) Серишева, А.
    Сучасна епоха цифрових технологій відкриває перед нами необмежені можливості у використанні онлайн-ресурсів у навчанні. Пандемія COVID 19 також прискорила процес переходу до онлайн-навчання, що підкреслює важливість розуміння та використання засобів навчання мови в цьому контексті. Актуальність дослідження полягає у необхідності адаптації сучасних методик викладання іноземних мов до вимог сучасної цифрової епохи, де онлайн-ресурси стають все більш важливими для навчального процесу. Дослідження способів навчання іноземних мов в онлайн-середовищі надають можливість розширити кількість доступних ресурсів та підвищити ефективність навчання. Використання цифрових інструментів у навчанні іноземних мов може забезпечити студентам доступ до широкого спектру матеріалів, інтерактивних занять та можливостей для самостійного вивчення мови. У галузі досліджень засобів навчання іноземних мов в онлайн-середовищі активно працюють вчені з-за кордону, як Річард Майєр, Маршалл Маклюен, Роберт К’юбі, Катлін Тайнер, Сесілія фон Файлітзен та України В. Іванов, О. Волошенюк, Л. Найдьонова, О. Баришполець, Г. Почепцов, Т. Васютіна. Метою цієї розвідки є аналіз, систематизація та оцінка засобів навчання іноземної мови в онлайн-середовищі та практична імплементація онлайн-ресурсів у навчання іноземних мов з метою підвищення ефективності навчального процесу.
  • Item
    Застосування Microsoft Teams в онлайн-навчанні студентів: методичний аспект
    (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2024) Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті з’ясовано основні засоби, методи та прийоми застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні студентів. та представлено детальні методичні рекомендації щодо організації викладачем навчального процесу за допомогою Microsoft Teams, які ґрунтуються на практичному досвіді автора. Наведені рекомендації дають можливість читачам легше опанувати особливості роботи у Teams, що визначає практичну цінність статті. Створено модель застосування Teams в онлайн навчанні студентів. З’ясовано, що використовуючи Teams, викладач може враховувати особливості синхронного та асинхронного способів здачі студентами завдань, а також можливості здачі ними пропущених тем практичних занять. Серед основних переваг також відзначено, що у Teams передбачено створення та розміщення основних видів навчальних матеріалів, зокрема записи відеолекцій, практичні завдання та завдання для самостійної роботи, поточні оцінки студентів, тести, підсумкові оцінки тощо. У статті відзначено, що Teams добре інтегрована з основними програмами Microsoft 365, такими як PowerPoint, Word тощо, що є перевагою для ефективної організації навчального процесу, адже цих програм цілком достатньо для демонстрації викладачами презентацій на лекціях у режимі відеоконференцій, а також для перевірки ними виконаних студентами завдань у форматі тексту або презентацій. Особлива увага приділяється визначенню найважливіших особливостей роботи викладача у Teams, таких як необхідність створення окремих команд для кожної дисципліни, підключення студентів до команд дисциплін за наявними корпоративними університетськими обліковими записами у Microsoft, можливість розміщення різних видів навчальних матеріалів, коментування та оцінювання викладачем виконаних завдань. В результаті відзначено головну перевагу застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні, яка полягає у можливості організації навчального процесу за допомогою однієї платформи. Відповідно, структурованість навчальних матеріалів за допомогою Teams може стати одним з важливих чинників підвищення якості освіти студентів за умов онлайн-навчання.
  • Item
    Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної
    (Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
    Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.
  • Item
    Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
    У статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.
  • Item
    Гейміфікація в навчальному процесі в умовах пандемії
    (Луцький національний технічний університет, 2021) Троян, Марія Юріївна; Троян, Мария Юрьевна; Troian, Mariia Yuriivna; Домашенко, Марина Дмитрівна; Домашенко, Марина Дмитриевна; Domashenko, Maryna Dmytrivna
  • Item
    Використання моделі “змішаного навчання” під час викладання іноземної мови у немовному вузі
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Чепурних, Г.К.; Медведовська, Дар`я Олександрівна; Медведовская, Дарья Александровна; Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna; Турчина, Тамара Василівна; Турчина, Тамара Васильевна; Turchyna, Tamara Vasylivna
    У статті розглядаються основні моделі “змішаного навчання ” в системі викладання іноземних мов у вузі, де іноземна мова не являється спеціалізацією. Надаються різні трактування змішаного навчання. Визначаються завдання й переваги змішаного навчання в навчальному процесі ВНЗ. Зазначається актуальність проблеми використання технології змішаного навчання у сучасному українському вищому навчальному закладі. Наголошується, що змішане навчання є пріоритетною формою навчання у сучасних навчальних умовах.
  • Item
    Використання інноваційних освітніх технологій у дистанційному навчанні англійської мови
    (Сумський державний університет, 2018) Ступіна, С.П.
    У роботі аналізується феномен дистанційного навчання англійської мови та можливості його імплементації в академічний процес за допомогою сучасних освітніх інформаційних технологій. Актуальність теми зумовлена активним розвитком та впровадженням інформаційних технологій в сферу іншомовної освіти. У роботі проводиться аналіз можливостей та засобів реалізації дистанційної освіти, ефективності її елементів для вивчення іноземних мов. Розглядається питання конкурентоспроможності такої освіти в порівнянні з традиційною. Особлива увага зосереджується на інформаційно-комп’ютерних засобах дистанційного навчання, на технічних характеристиках інтернет-платформ Moodle та Coursera та на доцільності їхнього використання як самостійних засобів надання освіти. Проаналізовані основні переваги та недоліки такого навчання іноземних мов, на основі яких подані висновки про використання освітніх інноваційних технологій як у закладах вищої освіти, так і за їх межами.
  • Item
    "Міксіке" - освітнє онлайн середовище для впровадження та розвитку онлайнового навчання у закладах України
    (Сумський державний університет, 2016) Слуцька, І.А.
    Міксіке, як освітнє онлайнове середовище, пропонує вчителям, учням і батькам навчальні онлайн матеріали, організовує та проводить освітні заходи між школами в різних країнах, а також міжнародні заходи. З 1994 року Міксіке працює в Естонії та інших європейських країнах, бере участь в освітніх проектах Європейського Союзу. Міксіке з’явилась в Естонії для допомоги вчителям, які створюють авторські електронні навчальні ресурси.
  • Item
    Організація інтерактивного навчання на практичних заняттях з медсестринства у внутрішній медицині
    (Сумський державний університет, 2016) Мороз, Т.Є.
    Організація інтерактивного навчання на практичних заняттях з медсестринства у внутрішній медицині передбачає моделювання реальних життєвих ситуацій, що забезпечує більш емоційне сприйняття студентами інформації, формування почуття професійної відповідальності та співчуття до хворого, виховує навички роботи в колективі заради спільної мети.