Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
Search Results
Item Prospects and challenges of online education development in Ukraine(ТОВ «Фінтехальянс», 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Sliusarenko, A.D.У статті представлено результати дослідження перспектив та викликів розвитку онлайн-освіти в Україні. Метою дослідження є визначення перспектив розвитку сектору онлайн-освіти в Україні, а також виявлення обмежень, які впливають на уповільнення еволюції онлайн-освіти в Україні. Для досягнення поставленої мети необхідно реалізувати наступні завдання: розглянути причини переходу до онлайн-навчання, проаналізувати останні до-слідження, пов'язані з онлайн-освітою як в Україні, так і за кордоном, визначити слабкі та сильні сторони он-лайн-освіти в Україні, дослідити перспективи розвитку онлайн-освіти в Україні, а також виклики, з якими сти-кається українська система освіти сьогодні. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових досліджень, спостереження та аналітичні методи, такі як аналіз статистичних та вторинних даних, наданих вітчиз-няними та зарубіжними дослідниками. У ході дослдження були проаналізовані статистичні дані та літературні джерела, близькі до теми дослідження. Визначено сильні та слабкі сторони системи освіти України. Серед актуальних визначених загроз сьогодення найбільшу роль відіграє pосійське вторгнення в Україну та пов’язані з цим втрати. Було визначено, що ди-станційна освіта характеризується трендовим напрямком у світі та набула популярності в останні роки за причи-ною вимушеної ізоляції населення у зв’язку з пандемією Covid-19. Відмічено зростання кількості навчальних курсів на глобальних онлайн платформах, таких як Coursera. Було визначено, що в Україні наразі немає сильної оформленої системи дистанційної освіти та усвідомленої направленості на навчання впродовж життя. Та все ж Україна почала рухатися у цьому напрямку. Головним гальмівним фактором виступає воєнна ситуація в країні, яка спричиняє недофінансування та недостатню направленість уваги у сектор освіти, також високий рівень ри-зиків для стейкхолдерів та загальна освітня криза в країні.Item Searching for ways to improve the forced distance learning of students(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Котенко, Станіслав Ігорович; Котенко, Станислав Игоревич; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Hnilokozova, P.O.Спочатку пандемія коронавірусу, а потім і війна стали причиною пошуку шляхів організації навчального процесу. Освіта, безсумнівно, важлива для будь-якої країни світу, тому організувати навчальний процес на високому якісному рівні необхідно за будь-яких умов. Завдяки інформаційним технологіям стало можливим навчання онлайн. Проте при реалізації освітнього процесу в дистанційному форматі освітянам довелося зіткнутися з низкою труднощів. Метою цього дослідження є аналіз проблеми організації дистанційного навчання в умовах пандемії та російської агресії, визначення шляхів удосконалення вимушеного дистанційного навчання в Україні. Основними методами дослідження, які були використані при написанні статті, є статистичний, графічний методи, аналіз та синтез. Дистанційне навчання стало викликом не лише для студентів, а й для викладачів. У процесі дистанційної роботи під час карантину виникли такі проблеми: технічна компетентність викладачів та студентів; процедури реєстрації та спілкування, змістовне структурування інформаційного потоку; дистанційна оптимізація графіка та навантаження; багатозадачність; особистий простір як навчальне середовище; електронний деканат. У статті автори проаналізували статистичні дані щодо кількості здобувачів освіти та навчальних закладів, у яких заняття проводились у різних форматах: дистанційному, очному та змішаному. У статті досліджуються чотири моделі навчання: заочна, дистанційна, мультимедійна, віртуальна. Автори виділяють окремі види навчання: традиційне навчання, синхронне навчання, змішане навчання та розкривають їх сутність. Автори проаналізували такі платформи, як Moodle, Google Classroom, які можуть бути використані для навчання та спілкування, або навчальний заклад може використовувати власну розроблену навчальну платформу, наприклад MIX в СумДУ. Аналізуючи сутність дистанційної освіти та електронного навчання, автори дійшли висновку, що ця ідея не є новою, оскільки її елементи впроваджуються в навчальний процес. Розвиток дистанційної освіти в Україні продовжується і цьому сприяє Інтернет та вдосконалення методів дистанційного навчання.