Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Uncovering patterns of digital transformation of European economies using self-organizing maps
    (LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2025) Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Семеног, Андрій Юрійович; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Tarasenko, O.
    Цифрові технології стали ключовим рушієм економічного зростання, конкурентоспроможності та соціальної інтеграції, тоді як значні відмінності в цифровому розвитку зберігаються між національними економіками. Метою цього дослідження є картографування та інтерпретація траєкторій цифрової трансформації у 30 вибраних європейських країнах (держави-члени ЄС, асоційовані економіки та Україна) протягом 2011–2022 років. У дослідженні використовується самоорганізуюча карта (SOM) з ієрархічною кластеризацією Варда для виявлення прихованих структур цифрового розвитку, використовуючи збалансовану панель з 20 показників у трьох сферах: розвиток сектору ІКТ, цифрова інфраструктура, впровадження цифрових технологій та навички. Валідність кластерів оцінювалася за допомогою методу ліктя, коефіцієнта силуету, індексів Калінського-Харабаша та Девіса-Боулдена. Результати показують, що двокластерне рішення є статистично стійким, тоді як трикластерне рішення надає додаткове розуміння перехідних моделей цифрової трансформації. Двокластерне рішення виявило чітку різницю між цифровими лідерами та менш розвиненими економіками, причому найбільші розбіжності спостерігалися в онлайн-банкінгу (71% проти 29%), онлайн-покупках (68% проти 32%) та використанні електронного урядування (68% проти 34%). Трикластерне рішення надало подальших нюансів, показавши, що у 2011 році більшість європейських економік були зосереджені в найслабшому кластері, тоді як лише Північна Європа досягла високого рівня цифровізації. До 2020 року всі європейські країни досягли принаймні середнього кластера, що відображає перехід від сильної поляризації до більш збалансованого розподілу цифрового розвитку. Незважаючи на прогрес, структурні розриви залишаються, що підкреслює необхідність політики, яка розвиває цифрові навички, заохочує інклюзивне впровадження та зміцнює довіру до онлайн-сервісів для підтримки цифрової трансформації.
  • Item
    Особливості розробки стратегії просування онлайн-магазину в умовах цифрової трансформації суспільства
    (Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Похилько, Світлана Василівна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Yeremenko, Anna Yuriivna; Тиченко, Т.С.
    Стаття присвячена дослідженню теоретичних аспектів та практичної імплементації процесів розробки стратегії просування бізнесів в умовах розвитку електронної комерції та цифрової трансформації. У статті проаналізовано широке коло інструментів та платформи, які використовуються для розробки маркетингових стратегій. Наведено приклад актуального онлайн-бізнесу, для якого було визначено цільову аудиторію за допомогою методу «5W» М. Шеррингтона, використано SWOT-аналіз та метод SMART для подальшого формування стратегій розвитку. Доведено, що використання Social Media Marketing є корисним для підвищення життєздатності бізнесу, його розвитку та максимізації прибутку.
  • Item
    Бізнес-модельне проектування електронної комерції: ефективність дропшипінгу та його трансформація
    (Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Похилько, Світлана Василівна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Yeremenko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена дослідженню теоретичного процесу формування та використання бізнес-моделей в електронній комерції. У статті проаналізовано тенденцію зростання дослідження цифрових бізнес-моделей на світовому рівні. Розглянуто напрямки принципів формування корпоративних бізнес-моделей. Наведено бізнес-модель канвас О. Остервальдера, за допомогою якої було наведено приклад її використання на основі онлайн-сервісу з оренди житла Airbnb. У статті показано бізнес-модельне проектування електронної комерції на основі дропшипінгу. Були визначені послідовні етапи розвитку такого виду бізнесу, зіставлено переваги та недоліки його використання в проєктах. Спрогнозовано збільшення обсягів продажів завдяки використанню бізнес-моделі дропшипінг на 2025 рік. Загалом в дослідженні набуло вагомості формування та використання бізнес-моделі в загальній системі управління компаніями.
  • Item
    Розробка веб-орієнтованої системи продажу товарів за бізнес-моделлю дропшипінгу
    (Західноукраїнський національний університет, 2023) Гриценко, Костянтин Григорович; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; В'юннік, А.О.; Гриценко, А.К.
    Дропшиппінг відноситься до сфери електронної комерції, що змінила життя людей та продовжує дивувати їх багатьма можливостями, які вона пропонує з точки зору зручності, простоти, економії часу як для клієнтів, так і для підприємців. Дропшиппінг є однією з найпопулярніших бізнес-моделей, що використовуються компаніями електронної комерції. Для функціонування бізнесу дропшиппером забезпечується лише електронна вітрина та онлайн-обслуговування клієнтів. Актуальність теми дослідження обумовлено тим, що комунікаційно-інформаційні технології відіграють важливу роль у діяльності будь-якого підприємства, особливо в сфері дропшиппінгу. Це створює нові можливості для розвитку та оптимізації бізнесу, сприяє розширенню ринку збуту, покращенню продуктивності праці, ефективному використанню ресурсів, підвищенню якості управління бізнесом і надання послуг. У роботі досліджено сутність функціонування бізнесу у сфері дропшиппінгу. Наведено основні переваги та недоліки бізнес-моделі дропшиппінгу. Розглянуто такі варіанти онлайн-каналів продажу в бізнес-моделі дропшиппінгу, як загальні ринки, канали соціальних мереж і власний веб-сайт, їх переваги та недоліки. Обґрунтовано необхідність розробки та впровадження веб-орієнтованої системи продажу товарів для автоматизації діяльності підприємств даної сфери. На етапі проєктування веб-орієнтованої системи продажу товарів побудовано моделі бізнес-процесів продажу товарів за бізнес-моделлю дропшиппінгу у вигляді функціональної моделі IDEF0 та її декомпозиції, структурну та структурно-функціональні схеми веб-орієнтованої системи продажу товарів, блок-схему алгоритму роботи. Веб-орієнтовану систему продажу товарів представлено у вигляді каталогу – ресурсу, на якому розміщено весь асортимент пропонованої дропшиппером продукції у вигляді списку із детальним описом окремих продуктів. Обгрунтовано необхідність використання CRM-системи у складі серверної частини веб-орієнтованої системи для автоматизації управління відносинами з клієнтами. Переваги CRM системи проявляються у збільшенні обсягів продажів і зниженні вартості залучення клієнтів.
  • Item
    Unlocking Sustainable Value through Digital Transformation: An Examination of ESG Performance
    (Information, 2023) Квілінський, Олексій Станіславович; Kwilinski, Aleksy; Люльов, Олексій Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna
    Цифрова трансформація вже почала відігравати значну роль у допомозі країнам ЄС у досягненні сталих цінностей шляхом підвищення екологічної, соціальної та управлінської ефективності (ESG). Вона швидко змінює економічний ландшафт, що призводить до змін у всіх секторах і на всіх рівнях. Європейський Союз (ЄС) поставив перед собою амбітні цілі щодо сталого розвитку та пом'якшення наслідків зміни клімату, такі як Європейський зелений курс та Порядок денний сталого розвитку до 2030 року. Метою статті є перевірка просторового впливу цифровізації на показники ESG для країн ЄС у 2008-2020 роках. Для перевірки гіпотези дослідження застосовано просторову модель Дарбіна. Емпіричні результати показали, що ЄС демонструє різні рівні ESG-результативності. Цифрова трансформація має потенціал для покращення показників ESG і продемонструвала значні просторові побічні ефекти. За оцінками SDM, збільшення цифрової інклюзії на 1% призводить до зростання індексу ESG щонайменше на 0,001%. Статистично значущі позитивні ефекти, що спостерігаються в ключових факторах, цифрових державних послугах для бізнесу та громадян, підкреслюють внесок цифровізації в поліпшення показників ESG. Крім того, технологічні інновації слугують важливим каналом передачі цифрових перетворень у бізнесі та державній сфері на показники ESG. З огляду на ці висновки, політикам рекомендується посилити зусилля з цифровізації для скорочення цифрового розриву, використовуючи цифрову економіку як потужний інструмент. Крім того, для ефективного подолання диспропорцій у показниках ESG слід впроваджувати динамічну та цілеспрямовану стратегію цифрового економічного розвитку.
  • Item
    Штучний інтелект як засіб оптимізації бізнес‐процесів в електронній комерції
    (ФОП Король Ірина Володимирівна, 2023) Музиченко, Т.О.; Скорба, Олег Анатолійович; Скорба, Олег Анатольевич; Skorba, Oleh Anatoliiovych; Шевчук, А.А.
    В наш час штучний інтелект стає суттєвим інструментом для оптимізації бізнес‐процесів в електронній комерції, вплив якого на сучасний електронний бізнес є найважливішим з огляду на підвищення ефективності та конкурентоспроможності компаній. Метою даної статті є дослідження особливостей використання штучного інтелекту в бізнес‐процесах компаній з електронної комерції. Для досягнення мети були виконані такі завдання: розглянуто теоретичні аспекти штучного інтелекту, відзначено переваги та недоліки його використання; проаналізовано досвід використання штучного інтелекту в компаніях електронної комерції; виокремлено проблеми, які стримують розвиток використання штучного інтелекту, та окреслено перспективи його запровадження. При проведенні дослідження були використані загальнонаукові методи пізнання, які включали критичний аналіз існуючої наукової літератури з даної теми, упорядкування даних, що пов’язані із систематизацією практичного досвіду використання штучного інтелекту сучасними світовими компаніями, а також встановлення причинно‐наслідкових зав’язків – для виявлення проблем та перспектив розвитку штучного інтелекту як засобу оптимізації бізнес‐процесів в електронній комерції. Зазначено, що переваги використання штучного інтелекту включають швидкість обробки даних, персоналізацію пропозицій для клієнтів, автоматизацію багатьох бізнес‐процесів та покращення якості обслуговування. Аналіз практичного використання штучного інтелекту в сучасних бізнес‐процесах компаній показав, що вони зазначають позитивні зміни у власних процесах та взаємодії з клієнтами завдяки впровадженню штучного інтелекту. Проте акцентовано на проблемах, які можуть стримувати подальший розвиток використання штучного інтелекту, зокрема, нормативно‐правове регулювання та етичні аспекти. Перспективи розвитку вказують на важливість вирішення проблема та на позитивний вплив штучного інтелекту на майбутні бізнес‐процеси в електронній комерції. Розширення використання віртуальних асистентів, аналітики, віртуальної та доповненої реальності спроможні забезпечити подальші можливості для оптимізації електронного бізнесу, зростання конкурентоспроможності та поліпшення взаємодії з клієнтами.
  • Item
    Internet commerce: problems and prospects for development in Ukraine
    (Yuri Kondratyuk National University, 2023) Кравченко, Олена Володимирівна; Кравченко, Елена Владимировна; Kravchenko, Olena Volodymyrivna; Gerbut, Ya.
    Стабільний і досить швидкий розвиток електронної комерції за останнє десятиліття став однією з найпомітніших змін у суспільстві. Сьогодні в Україні працює багато вітчизняних та зарубіжних інтернет-магазинів, що дозволяє споживачам мати широкий вибір та знайти найкращу ціну на потрібний товар. Сьогодні електронна комерція в Україні досить розвинена і має хороший потенціал для подальшого зростання, вирішуючи багато проблем, які були притаманні роздрібній торгівлі, але створюючи нові, які потребують уваги. У статті наведено та проаналізовано основні показники, що характеризують сучасний стан ринку електронної комерції та зроблено висновки. Визначено та охарактеризовано основні проблеми вітчизняної електронної комерції. Основними проблемами в нашій країні, які гальмують розвиток Інтернет-бізнесу, є: невисока платоспроможність і рівень життя населення, низька розвиненість законодавчої бази, недостатній рівень комп’ютерної грамотності, впровадження інноваційних методів оплати тощо. у побудові та використанні якісної системи управління, окремих елементів системи обліку, документації та оподаткування інтернет-магазинів. У статті розглянуто переваги, недоліки, слабкі та сильні сторони за допомогою SWOT-аналізу Інтернет-бізнесу та запропоновано деякі рекомендації щодо його вдосконалення. Розглянувши переваги та недоліки електронної комерції в нашій країні, у статті пропонується ряд рекомендацій, які допоможуть підвищити рівень електронної комерції в Україні. Основними напрямками стимулювання розвитку електронної комерції можна вважати гармонізацію правових норм, забезпечення правового захисту суб’єктів електронної комерції, усунення бар’єрів для розвитку міжнародного електронного бізнесу, розбудову інфраструктури ринку електронної комерції. . Стаття буде корисна фахівцям у галузі інтернет-маркетингу, підприємцям, економістам і науковцям, які займаються дослідженням ринкового попиту, викладачам і студентам вищих навчальних закладів.