Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
7 results
Search Results
Item Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств(ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Луценко, І.В.; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Макерська, Вікторія Олегівна; Makerska, Viktoriia OlehivnaАктуальність дослідження пов'язана з тим, що у сучасних ринкових умовах виникають складнощі у процесі встановлення ціни через швидкі зміни ринкових умов, ризики спричинені воєнними діями, посилення конкуренції, зростання значення споживчої цінності товарів і послуг та необхідність інтеграції новітніх технологій у процес прийняття рішень. Водночас підприємства стикаються з високим рівнем конкуренції, що нерідко змушує їх вдаватися до цінових війн. Існує велика кількість стратегій ціноутворення, проте відсутність чіткої їх систематизації значно ускладнює процес вибору та застосування залежно від галузі, умов ринку чи специфіки діяльності підприємства та з урахуванням переваг та недоліків. Метою роботи є систематизація основних стратегій ціноутворення (ціноутворення на основі конкуренції, витратне, динамічне, високих – низьких цін, проникнення, скімінгу, психологічне та географічне ціноутворення) в розрізі факторів та розміру підприємства (малі та середні). Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, що охоплює системний аналіз та порівняльний метод. У результатах роботи виділено стратегії ціноутворення, описано їх сутність, сферу застосування та можливість використання для малих та середніх підприємств. Розкрито особливості моделей ціноутворення (freemium, пакетного, преміального, проектного та погодинного ціноутворення) та в розрізі сфер застосування та розміру підприємств. Вибір стратегії ціноутворення залежить від факторів: попит на продукт чи послугу, рівень конкуренції, собівартість, особливо для галузей із високими виробничими витратами, особливості поведінки споживачів та цілі компанії. Узгоджено стратегії з факторами ціноутворення (конкуренти, попит, поведінка споживачів, витрати, цілі) та розміром бізнесу (малі та середні підприємства). У висновках підкреслено значення гнучкості та інновацій у сучасних підходах до ціноутворення для забезпечення сталого розвитку бізнесу. Результати даної роботи можуть бути корисними маркетологам та власникам бізнесу, перед якими стоять задачі щодо встановлення ціни.Item Цифровий розвиток України та ЄС: глобальний індекс інновацій(ВД «Гельветика», 2025) Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Voronenko, Viacheslav Ihorovych; Кубатко, Олександр Васильович; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Любчак, Володимир Олександрович; Liubchak, Volodymyr Oleksandrovych; Барченко, Наталія Леонідівна; Barchenko, Nataliia LeonidivnaСтаття присвячена визначенню місця України серед європейських країн за рівнем інновацій у контексті цифрового розвитку, а також виявлення країн ЄС, досвід яких можна використати для покращення інноваційного розвитку економіки України. Актуальність теми обумовлена необхідністю прискорення цифрової трансформації для підвищення конкурентоспроможності та добробуту населення. Методика дослідження включає аналіз міжнародних рейтингів, кластерний аналіз та порівняння показників цифрового розвитку. Результати дослідження показали, що Україна має потенціал для покращення показників цифровізації, особливо у сфері людського капіталу, але потребує вдосконалення управління та впливу цифрових технологій. Практична цінність полягає у наданні рекомендацій щодо орієнтації на досвід країн ЄС для ефективної цифрової трансформації економіки України.Item Modern challenges and threats to international activities of Ukrainian enterprises(ТОВ «ФІНТЕХАЛЬЯНС», 2024) Домашенко, Марина Дмитрівна; Domashenko, Maryna Dmytrivna; Hlushchenko, D.; Domashenko, V.На сучасному етапі розвитку економіки України досить гостро стоїть питання побудови стабільної, екологічної, сильної національної економіки. Вітчизняний сектор економіки зіткнувся з новими викликами та загрозами, викликаними повномасштабним вторгненням Росії на територію України, що принципово ускладнило міжнародну діяльність українських підприємств. Тому дослідження, спрямовані на розробку засобів протидії сучасним викликам і загрозам міжнародній діяльності українських підприємств, набувають актуальності. Стаття присвячена дослідженню сучасних викликів та загроз міжнародній діяльності українських підприємств. У статті досліджено діяльність ТОВ «КАРНЕЙ» – української компанії, що працює на міжнародному ринку. У роботі визначено основні виклики та загрози для українських компаній на прикладі ТОВ «КАРНЕЙ», а також запропоновано засоби протидії цим викликам та загрозам у таких сферах як: політична (компанія повинна мати в штаті корпоративного юриста, який зможе краще проаналізувати тендерну документацію, а також правильно подати тендерні пропозиції, правильне оформлення зовнішньоекономічного договору (контракту), наявність у підприємства власного автотранспорту), економічні (мінімізація валютного ризику шляхом фіксації ціни). у договорі в іноземній валюті, диверсифікація енергопостачальників, зазначення форс-мажорних обставин при укладенні довгострокового договору); крос-культурна дипломатія (надати можливість жінкам-персоналам, навіть якщо вони не займають керівні посади, брати участь в особистих міжнародних ділових зустрічах; заохочувати співробітників до вивчення іноземних мов); технологічні (запровадити стратегії модернізації обладнання; створити на підприємстві складський фонд для модернізації обладнання).Item Evaluation of tourism competitiveness of Ukraine’s regions(ASERS Publishing, 2017) Ковальов, Богдан Леонідович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Бурлакова, Ірина Михайлівна; Burlakova, Iryna Mykhailivna; Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Voronenko, Viacheslav IhorovychЗа даними WEF, UNWTO, WTTC, світовий ринок подорожей і туризму зріс на 26,3% з 2010 по 2015 рік і зараз становить понад 7,2 трильйона доларів США (9,8% світового ВВП). Кількість міжнародних туристів зросла на 75%, а кількість людей, зайнятих у сфері туризму в усьому світі, зросла до 284 мільйонів. Завданнями даної роботи є: аналіз туристичної конкурентоспроможності регіонів України на основі розрахунку відповідного індексу за 2013-2015 рр.; рейтинг регіонів; аналіз динаміки зміни індексу та рейтингів за регіонами; оцінка рівня туристичної конкурентоспроможності регіонів. За результатами дослідження було сформовано набір індикаторів для відображення конкурентоспроможності туризму з регіональної перспективи. Розраховано і складено рейтинг Travel & Tourism Competitiveness Index (TTCI) для 24 областей та міста Києва за 2013-2015 роки. Встановлено, що 88% регіонів мають позитивну динаміку зміни індексу і лише 3 регіони мають негативну. Лідерами рейтингу стали м. Київ (1 місце), Львівська (2 місце) та Чернівецька (3 місце) області. Протягом 2013-2015 років сім регіонів погіршили свої позиції в загальному рейтингу, втративши від 1 до 9 позицій; ще дев'ять областей, навпаки, піднялися в рейтингу на 1-9 позицій; та інші дев'ять областей зберегли свої позиції в рейтингу. Встановлено, що 92−96% регіонів мають середній рівень туристичної конкурентоспроможності у 2013-2015 рр. і 4−8% регіонів мають вище-середній. Результати дослідження показують, що туристична галузь регіонів України має проміжний рівень розвитку (68% регіонів мають TTCI > 3,5 у 2015 р.). Це підтверджено розрахунком ВЕФ, згідно з яким TTCI України становить 3,83.Item Цифрові репутаційні перспективи України як фактор євроінтеграції в умовах інноваційної економіки(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Мельник, Леонід Григорович; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Карінцева, Олександра Іванівна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Калініченко, Л.Л.; Розгон, Ю.В.; Чорток, Михайло Володимирович; Chortok, Mykhailo VolodymyrovychУ статті обговорюється важливість конкурентоспроможності України в процесі її євроінтеграції як фактору переходу до інноваційної економіки. Особлива увага приділяється ролі інформаційних технологій (ІТ) у сучасному світі, їх впливу на розвиток економіки та позицію країни в глобальному контексті. Розвиток ІТ-освіти є важливим фактором підвищення конкурентоспроможності країни. Якісна підготовка ІТ-фахівців сприяє залученню та розвитку високотехнологічних компаній, інноваційного бізнесу та стимулює перехід до інноваційної економіки. Розвиток української молоді в ІТ-секторі є перспективним, але вимагає постійного вдосконалення та фокусу на розвитку ключових навичок, таких як англійська мова, практичні вміння роботи з новітніми технологіями та здатність безперервно навчатися та адаптуватися до змін у галузі. Розвиток якісної вищої освіти, наукових досліджень і інфраструктури в галузі ІТ є критичними для успішної євроінтеграції країни. Високорейтингові університети та наукові інститути в сфері ІТ привертають талановитих фахівців і забезпечують підготовку висококваліфікованих кадрів. Компетентність ІТ-фахівців в створенні нових технологій та інноваційних продуктів є ключовим фактором для інноваційного розвитку країни. Сильна ІТ-індустрія має багато переваг, таких як створення нових робочих місць, залучення іноземних інвестицій і сприяння економічному зростанню. Це також сприяє розвитку інноваційного середовища, що в свою чергу забезпечує стійку інтеграцію в європейський економічний простір. Для досягнення цих цілей важливо постійно вдосконалювати освітні програми, створювати сприятливі умови для бізнесу та інновацій, інвестувати у розвиток ІТ-інфраструктури і встановлювати стратегічні партнерства.Item КPI Model Impact on Employee Motivation and Competitiveness of Private Healthcare Facilities(ARMG-publishing, 2021) Котенко, Станіслав Ігорович; Котенко, Станислав Игоревич; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Кобушко, Яна Володимирівна; Кобушко, Яна Владимировна; Kobushko, Yana Volodymyrivna; Heiets, I.; Rusanov, O.У Конституції України визначено, що людина, її життя та здоров’я є найвищою соціальною цінністю в держави. Система охорони здоров’я є основою соціальної політики, національної безпеки держави, запорукою здоров’я нації та економічного розвитку. Сучасні процеси реформування медичної та правової сфер України, повною мірою, охоплюють законодавство про охорону здоров’я. В розрізі цих законів держава намагається сприяти розвитку лікувальних закладів приватної, комунальної та державної форм власності. Автори відмітили, що приватна медицина України стрімко зростає, однак конкурентоспроможність приватних закладів охорони здоров’я є недостатньою на фоні державної медичної реформи. В приватних клініках не існує обґрунтованої системи інструментів та механізмів мотивації персоналу. За результатами дослідження запропоновано впровадити набір оцінювальних індикаторів, об’єднаних у єдину інтегральну систему – ключові показники ефективності (КРІ), яка буде основою для нарахування преміального фонду оплати праці. Зазначена система матеріальної мотивації має спонукати медперсонал до ефективної праці, підвищувати активність та ініціативність. Механізм формування комплексу показників ефективності KPI повинен бути затверджений на рівні адміністрації приватного закладу охорони здоров’я. При цьому медпрацівники всіх ланок приватних клінік мусять брати участь у його створенні. Показники якості медичної допомоги надалі можна використовувати для підвищення рівня медичної допомоги, диференційованого оцінювання праці медичного персоналу та клінік в цілому, в разі проведення акредитацій та атестацій приватних закладів охорони здоров’я. Авторами роботи було сформовано та проаналізовано групи показників для різних категорій медичного персоналу приватних медичних установ. Встановлено, що для мотивації працівників різних ланок необхідно використовувати різні ставки преміювання, щоб створити додатковий стимул для побудови кар’єри в середині організації. Таким чином, враховуючи отримані результати дослідження, можна стверджувати, що в приватних закладах охорони здоров’я має бути сформована обґрунтована мотиваційна політика та стратегія, переглянуті система та форми оплати праці персоналу, удосконалений механізм мотивації та стимулювання, акцентування на зростанні індикаторів конкурентоспроможності закладів у сфері приватної медициниItem Міжнародна конкурентоспроможність України: оцінка та перспективи(Сумський державний університет, 2020) Кубах, Тетяна Григорівна; Кубах, Татьяна Григорьевна; Kubakh, Tetiana HryhorivnaНестійкий рух економіки України до стабільної фази розвитку, актуалізує питання покращення інвестиційного клімату, позитивні тенденції в якому забезпечують стабільність надходження інвестиційних, кредитних ресурсів та зростання ринкової вартості українських емітентів. Відсутність суттєвих структурних зрушень в економіці держави та політична нестабільність, військовий конфлікт негативно впливають на мотивацію вітчизняних, а особливо іноземних інвесторів, щодо здійснення інвестицій у реальний сектор економіки та придбання державних цінних паперів.