Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Креативна економіка як інструментарій підвищення потенціалу порцеляново-фаянсової промисловості України: проблеми та перспективи
    (Сумський державний університет, 2020) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Шахова, С.В.
    На IV міжнародному форумі «Креативна Україна», керівництвом країни проголошено креативну економіку пріоритетом стратегічного розвитку України, що спонукає до пошуків та дослідження галузей промисловості, що відповідають вимогам креативності та сприятимуть економічному розвитку держави. Метою даного дослідження є аналіз діяльності порцеляново-фаянсової промисловості України, підстави її ідентифікації як такої та її креативної складової – сфери виготовлення побутових та ужиткових предметів. У даному дослідженні при реалізації нормативного підходу при розгляді соціально-економічного розвитку галузі застосовано історичний метод, при дослідженні економічних показників використано метод крайніх величин, а також застосовані загальнонаукові методи узагальнення і синтезу. У статті зроблено ретроспективний аналіз соціально-економічних аспектів розвитку виробництв на території сучасної України за період з XVIII ст. до сьогодення. Досліджено показники обсягу виробництва продукції даної промисловості. Проведено дослідження відповідності характеристик порцеляново-фаянсової промисловості критеріям, що ставляться до галузей креативної економіки. Важливість дослідження полягає у визначенні подальшого кола питань, які необхідно досліджувати та розробляти з метою пошуку дієвих сучасних інструментів розвитку галузей національної економіки. Крім того, на даному етапі розвитку креативної індустрії, увага до вивчення галузей креативної економіки, зокрема порцеляновофаянсової промисловості, повинна викривати проблеми, що постають безпосередньо перед виробниками креативної продукції з метою розробки дієвого інструментарію їх розв’язання. Важливим наслідком для суспільства повинно стати усвідомлення значущості самого факту існування такої креативної галузі, як порцеляново-фаянсова. Саме її існування репрезентує автентичність цінного культурного явища, що протягом достатнього періоду часу відоме у світі, викликає повагу та вказує на значний культурний внесок, що може бути зроблено Україною як частиною Європейської спільноти. В межах даної статті розглянуто залежність розвитку галузі від державного управління. До напрямку подальших досліджень слід віднести дослідження організаційно-економічного забезпечення реінжинірингу порцеляново-фаянсової галузі з урахуванням інструментарію креативної економіки. Таким чином, наразі, при розбудові порцеляновофаянсової галузі як стратегічної, стаття може бути практично корисною та соціально цінною і для політиків, зокрема, профільному новоствореному Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості.