Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
Search Results
Item Marketing management in blood service enterprises(The Academic Research and Publishing UG, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Римарь, Юрій Володимирович; Rymar, Yurii VolodymyrovychУ службі крові обсяг зібраних компонентів крові залежить від наявності донорів. Високі вимоги потребують високої якості продукції (щодо безпеки тощо). Якість компонентів крові залежить від стану здоров'я донорів. Терміни зберігання компонентів крові обмежені і вимагають певних умов. Підприємства служби крові повинні розташовуватися в межах досяжності пацієнтів, і переважно у великих містах з великою кількістю населення. На якість і кількість зібраної крові впливає рівень захворюваності, що призводить до відведення донорів і збитків закладів служби крові. Отже, ефективність роботи центру крові багато в чому залежить від успішності маркетингових заходів: кількості донорів та рекрутингових кампаній. Водночас здача крові добровольцями можлива лише завдяки успішній та систематичній рекламі користі донорства для здоров’я. Підтримка належного стану здоров'я залежить від кампаній утримання та встановлення довгострокових відносин між центрами крові та донорами за допомогою прямого маркетингу. Заходи стимулювання збуту змушують людей вперше здавати кров і створюють стійку звичку щомісяця відвідувати центр крові. Найбезпечніша кров від звичайного донора, а маркетинг утримання допомагає перетворити основного донора на звичайного. У статті проведено бібліометричний аналіз робіт Web of Science за 1991-2023 рр., присвячених маркетингу на підприємствах служби крові. Аналіз довів деякі факти. По-перше, потребує додаткового вивчення тема функціонування служби крові (їх всього 304 роботи). По-друге, ми бачимо зростання дослідницького інтересу (32,5% від усіх робіт за 2019-2023 рр.) і майже удвічі більше щорічних цитувань з 2019 року. По-третє, лідують учені зі США, Німеччини, Австралії, Англії, Франції та Іспанії за кількістю досліджень. У статті узагальнено проблеми служби крові України. Їх можна вирішити за допомогою маркетингового управління (безпекова, управлінська, інформаційна, економічна детермінанти). У статті визначено цілі та завдання, основні етапи та принципи управління маркетингом для підприємств служби крові. Розроблено систему з 20 критеріїв оцінки ефективності заходів маркетингового менеджменту на підприємствах служби крові. Результати дослідження складають основу загального уявлення про управління маркетингом на підприємствах служби крові.