Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    A bibliometric analysis of the economic effects of using artificial intelligence and ChatGPT tools in higher education institutions
    (LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2025) Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Duranowski, W.H.; Durasiewicz, A.; Soss, J.; Bilovol, A.V.
    Одним із головних викликів в управлінні вищою освітою є складність оптимізації ресурсів та збільшення обсягів даних, що обмежує ефективність і точність прийняття рішень. Застосування штучного інтелекту може вирішити ці проблеми. Метою дослідження є виявлення ключових тенденцій, прогалин в знаннях і можливостей подальших досліджень економічних ефектів використання штучного інтелекту та інструментів ChatGPT у вищій освіті. Проведено бібліометричний огляд для ідентифікації та відбору наукових статей, пов’язаних із темою дослідження, які індексувалися в Web of Science і Scopus за період з 1986 по 2024 рік. Визначено основних учасників наукових досліджень за регіонами (Сполучені Штати, Китай та Індія); зроблено висновок, що відповідні дослідницькі центри перебувають на ранніх етапах свого розвитку. На основі бібліометричних кластерів виділено три основні напрями досліджень: застосування штучного інтелекту в освіті для прийняття рішень; автоматизація процесів і цифрова трансформація в освітніх установах; технології штучного інтелекту та їх застосування в освіті. Дослідження підкреслює основні економічні ефекти використання штучного інтелекту та інструментів ChatGPT у вищій освіті, включаючи зниження адміністративних витрат, заощадження часу для викладачів і студентів, а також підвищення якості та доступності освітнього процесу.