Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
34 results
Search Results
Item Іван Лукаш. Графіка. Живопис(2025) Побожій, Сергій Іванович; Pobozhii, Serhii IvanovychВ альбомі представлена графічна та живописна спадщина сумського архітектора і художника Івана Лукаша. Альбом складається з таких розділів: біографія, каталог творів, бібліографія. Вміщені в альбомі ілюстрації дають уявлення про творчий шлях художника.Item Українське мистецтво минулого століття: історія художників(Університетська книга, 2023) Побожій, Сергій Іванович; Pobozhii, Serhii IvanovychУ вступній статті до книги «Імена України» подається екскурс до історії українського мистецтва ХХ століття. Визначаються основні етапи розвитку образотворчого мистецтва. Аналізуються стилістичні особливості творів художників, які представлені в книзі.Item Петро Левченко і Путивль(Щербина І. В., 2018) Побожій, Сергій Іванович; Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych; Pobozhii, Serhii IvanovychУ статті аналізуються твори живопису та графіки українського художника Петра Левченка, написані у Путивлі. Художник неодноразово перебував у цьому місті на початку ХХ століття. Путивльські твори посідають важливе місце у творчості художника. Деякі з них експонувалися на престижних виставках і отримали високу оцінку від критиків.Item Мистецька колекція і сучасний університет(Національна спілка художників України, 2017) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii IvanovychУ статті розповідається про формування мистецької колекції розпочату в Українській академії банківської справи у Сумах. Нині колекція після ліквідації академії увійшла до складу Сумського державного університету. Зазначено шляхи надходження творів до мистецького зібрання. Аналізуються деякі твори живопису та графіки. Наявність монографічних колекцій художників Миколи Бондаренка, Олександра Садовського у складі зібрання.Item Українські митці у творах, біографіях і коментарях(Університетська книга, 2020) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii IvanovychУ статті подано історію українського мистецтва в іменах найбільш її яскравих представників від часів Київської Русі до ХХІ століття. Проаналізовано історію біографічної концепції, закладеної в основу книги. Зазначено поєднання фактографічної точності біографічних довідок про художників з висловом про митця. Їхній підбір відбиває суб’єктивний погляд автора на цю проблему. Такий само принцип закладено і до підбору ілюстрацій у книзі.Item Міжнародні пленери «Художня карта України» та «Moje miasto». З історії україно-польських мистецьких зв’язків(Університетська книга, 2020) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii IvanovychУ статті йдеться про мистецькі пленери «Художня карта України» у Сумах та «Моє місто» у Глівіце. Подано короткий огляд історії мистецьких пленерів. Висвітлюється діяльність польських художників на українському пленері. Твори польських митців у колекції галереї мистецтв «Академічна». Зазначені твори сумських художників, які отримали нагороди у Польщі.Item Іконописна школа Києво-Печерської Лаври ХІХ ст.(Сумський державний університет, 2019) Зякун, Алла Іванівна; Зякун, Алла Ивановна; Ziakun, Alla IvanivnaВажливу роль в культурному житті Лаври відігравала її іконописна школа. У XIX ст. в Петербурзі функціонувала Академія мистецтв, що готувала професійних майстрів, та на Україні не було ні середнього, ні вищого мистецького навчального закладу. Фактично їх роль виконувала іконописна школа Києво-Печерської лаври, основним завданням якої було навчання рисунку та живопису. Заняттями учнів керували досвідчені монахи-живописці. В основу навчання, був покладений метод копіювання гравюр з різноманітних західноєвропейських художніх альбомів, котрих в Лаврі було достатньо. У формуванні творчої індивідуальності учнів значна роль належала вчителям, які свої знання та навички, що накопичувалися протягом тривалого часу, передавали учням. Лаврські учні були хорошими орнаменталістами. В їхніх роботах присутні орнаментальні мотиви запозичені з народної вишивки, різьблення по дереву, ювелірної чеканки. Досконалими пейзажними малюнками лаврських учнів є фрагменти настінних розписів Успенського собору і Троїцької церкви, зокрема відомим художником був лаврський ієромонах Іринарх, який у 1844 р. виконав частину розписів в Успенському соборі.Item Модифікації форми в сучасному живописі(Сумський державний університет, 2017) Чирков, С.Філософський та художній дискурси як різні форми оприявленності сущого надають можливість наблизитися до більш повної та адекватної інтерпретації культури загалом та людини, що вписана в контекст культури зокрема. Саме через певні дискурсивні практики на рівні художнього та філософського можна віддзеркалити водночас процесуальність, випадковість та серійність, інваріантність буття культури.Item “Гроза” Джорджоне де Кастельфранко і духовний світ художника(Сумський державний університет, 2017) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii IvanovychУ статті розглядається картина “Гроза” венеціанського художника Джор- джоне де Кастельфранко як відображення духовного світу художника. Аналізуються коментарі дослідників до неї. Інтерпретується місце пейзажу в творчості художника, визначаються деякі проблеми зародження і розвитку пейзажу в мистецтві Високого Відродження.Item К истокам формирования живописной системы Казимира Малевича(1990) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii IvanovychВлияние детских впечатлений К. Малевича на формирование живописи (Конотоп). Крестьянская тема и ее эволюция в творчестве художника. Эволюция живописного языка произведений художника.