Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 104
  • Item
    The shuttle time university course in the motor activity of students
    (Sumy State University, 2023) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana Robertivna
    Relevance of the topic. Reforming the main areas of pedagogical education in modern realities necessitates changes in the structure of organizational and methodical support, the search for innovative approaches, active forms and methods of learning aimed at formation of a creative personality of students and health preserving technologies. This problem is solved with the introduction of modern sports and their elements into educational programs, which will undoubtedly affect the socialization of young people, increase their interest in sports, increase their motor activity, and expand knowledge in the field of physical culture and sports. Badminton should become one of these means of physical education. The relevance of ensuring the high efficiency of physical education of education seekers by means of badminton is growing significantly, considering that young people show a special interest in game sports. Game sports attract them with their emotionality, the variety of plots and tasks, the opportunity to satisfy the desire for motor activity. The purpose of the survey: to determine the pedagogical conditions for the implementation of The Shuttle Time University Course in the motor activity of students.
  • Item
    Формирование двигательных навыков учащихся младших классов сельской образовательной школы
    (Сумский государственный университет, 2019) Свердлова, А.П.; Лебединская, И.Г.
    Актуальной проблемой в условиях требований ФГОС НОО является поиск наиболее эффективных средств и методов, направленных на формирование двигательных действий обучающихся. Это, прежде всего, связано с тем, что именно в школьном возрастном периоде осуществляется формирование важных базовых умений и навыков [1]. Существует проблема в организации занятий по физическому воспитанию и в особенности уроков физической культуры в классах малой наполняемостью [2]. Эти сложности накладывают свой отпечаток на особенности построения полноценного учебного процесса, порождая множество трудностей связанных с организацией работы по физическому воспитанию в сельской школе, привлечением школьников к активным занятиям физкультурой и спортом, особенностью которых является разновозрастной состав занимающихся. Предмет исследования: экспериментальная методика, направленная на формирование двигательных умений у младших школьников 3-4-х классов в условиях сельской школы. Цель исследования: совершенствование учебно- воспитательного процесса по физическому воспитанию начальных классов в условиях сельской школы.
  • Item
    Особливості нормативно-правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana Oleksandrivna; Нестеренко, Ю.О.
    У сyчaснoмy світі спoрт зaйняв oсoбливe місцe тa вoлoдіє пoтужнoю сoцiальнoю силою, вiн також впливaє нa нaцioнaльнi вiднoсини, дiлoвe життя, суспiльнe стaнoвищe, фoрмyє імідж, eтичні цiннoсті тa спосіб життя людeй [1]. Пoлiтики дaвнo рoзглядaють спoрт як нaцiонaльнe захoплeння, здaтнe згуртувaти сyспiльствo єдинoю нацioнальнoю iдеєю, що нaпoвнює свoєріднoю iдeолoгiєю тa прaгнeнням людeй дo yспіху і до перемоги. Мета. Охарактеризувати особливості нормативно- правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні та інших країн Європи.
  • Item
    Дослідження рівня мотивації до занять з фізичного виховання студентів Сумського державного університету
    (Сумський державний університет, 2019) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Солдатенко, А.
    На стан здоров’я людини впливає багато чинників: умови навколишнього середовища, рівень розвитку охорони здоров’я, екологічна ситуація в країні, спадковість. Проте, найбільшим чином на самопочуття та здоров’я молодої людини впливає саме її спосіб життя та відношення до своєї фізичної культури. Як стверджує Л. Пилипей, "тільки особисто орієнтований процес фізичного виховання і професійноприкладної фізичної підготовки вирішить проблему погіршення здоров’я студентів і підготовку здорових спеціалістів у СумДУ [1, с. 39]". Важливу роль у формуванні здоров’я особистості відіграє мотиваційно-ціннісне відношення до рухової діяльності. Регулярні заняття спортом дисциплінують людину, підіймають настрій та покращують загально-емоційний стан. Високий рівень мотивації є важливим при виконанні будь-якого виду діяльності, в тому числі і спортивної. Це сприятиме наполегливості, зацікавленості, задоволенню від процесу та позитивним чином відобразиться на якості виконаної роботи. Мета – дослідити рівень вмотивованості студентів до занять фізичним вихованням та виявити чинники, які можуть впливати на його рівень.
  • Item
    Інтеграція педагогічних технологій у модернизації системи фізичного виховання і спорту закладів вищої освіти
    (Сумський державний університет, 2019) Пилипей, Леонід Петрович; Пилипей, Леонид Петрович; Pylypei, Leonid Petrovych; Гуцол, Є.М.
    З 2018–2019 навчального року кількість годин, згідно навчального плану з дисципліни «Фізичне виховання» скорочується (дисципліна відсутня у весняному семестрі ІІІ курсу та зовсім не передбачується на IV курсі), як було раніше. Фізичне виховання у 1–5 семестрах у обсязі 5 кредитів (2 година на тиждень) не є достатнім для забезпечення рухової активності студентів і ППФП за спеціальністю та створенню належних умов щодо підготовки та виконання нормативів фізичної підготовки. Відповідно на даному етапі є актуальним пошук модернізації системи фізичного виховання у закладі вищої освіти (ЗВО). Мета. Теоретико-методичне обґрунтування забезпечення модернізації системи фізичного виховання студентів.
  • Item
    Проблеми модернізації фізичного виховання та шляхи їх вирішення у закладах вищої освіти України
    (Сумський державний університет, 2019) Оксьом, П.М.
    З метою входження до європейського освітнього простору Україна здійснює модернізацію своєї освіти. Однією з найбільш актуальних є проблема реформування галузі фізичного виховання, але на сьогоднішній день кардинальних змін для вирішення цієї проблеми не здійснено. За твердженням фахівців, кількість студентів, що займаються в спеціальних медичних групах (СМГ) складає в Україні в середньому 20–25%, а в деяких вищих закладах освіти досягає 40% і прогнозується його подальше збільшення до 50% від загального контингенту студентів. Стан здоров’я населення України турбує навіть міжнародну спільноту. ЮНЕСКО оголосило Україну «країною вимираючого етносу». За даними Г. Л. Апанасенко, Україна посідає 2 місце в світі за темпами депопуляції, 1-2 місце в Європі за смертністю від серцево-судинних захворювань, у студентів у 20–24-річному віці «біологічний вік» перевищує паспортний вік на 10–15 років, що є наслідком процесів гіподинамії і гіпокінезії у студентської молоді. Протиріччя між декларованими на державному рівні цінностями і реальним станом фізичного виховання у вищих закладах освіти України зумовили вибір теми даного дослідження. Мета – виявити основні проблеми модернізації фізичного та запропонувати шляхи їх вирішення в вищих закладах освіти України.
  • Item
    Професійна психофізична підготовка студентів факультету ТеСЕТ інженерної спеціалізації
    (Сумський державний університет, 2019) Малигін, А.А.; Мартим’янов, В.С.
    Психофізична підготовка студентів включає комплекс вправ які тренують не тільки фізичні, але й психологічні характеристики студентів. Свій вагомий вклад у вирішення завдань психологічної і фізичної підготовки майбутніх інженерів може внести й така навчальна дисципліна як фізичне виховання. Мета. Дослідження фізичних та психологічних характеристик студента, правильний підхід до фізичної підготовки. Забезпечити фізичну готовність майбутнього інженера.
  • Item
    Професійно-прикладна психофізична підготовка студентів економічного факультету
    (Сумський державний університет, 2019) Кириленко, М.В.; Малигін, Анатолій Олександрович; Малыгин, Анатолий Александрович; Malyhin, Anatolii Oleksandrovych
    Одним із шляхів вирішення цієї проблеми покращення якості підготовки фахівців є впровадження професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) у процес фізичного виховання студентів закладів вищої освіти (ЗВО). ППФП повинна формувати прикладні знання, фізичні, психічні й спеціальні якості, уміння й навички, що сприяють досягненню об’єктивної готовності людини до успішної професійної діяльності. Цілеспрямоване використання засобів фізичної культури й спорту для підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності повинно здійснюватися у закладах вищої освіти будь-якого профілю. Мета: визначити основні методи запровадження професійно-прикладної психофізичної підготовки у систему освіти на економічному факультеті.
  • Item
    Професійно-прикладне значення фізичного виховання у фаховій підготовці студентів спеціальності «Інформатика»
    (Сумський державний університет, 2019) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Федорчак, А.Ф.
    В останні десятиліття комп’ютеризація охопила практично всі сфери життєдіяльності людини. Зрозумілий інтерес до професій, що пов’язані з обчислювальною технікою й автоматизованими системами. Натомість цей вид професійної діяльності передбачає переважно розумову працю, яка протікає в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні статичної одноманітної пози. Це призводить до виникнення умов для підвищеної втомлюваності, зниження працездатності і погіршення самопочуття. У зв’язку з цим до студентів, які навчаються на спеціальності «Інформатика» та обчислювальної техніки, пред’являються підвищені вимоги до рівня розвитку окремих фізичних якостей і психофізіологічних властивостей організму, які сприяють більш ефективному виконанню професійної діяльності. Професійно-прикладна фізична підготовка представляє собою спеціалізований вид фізичного виховання, який здійснюється в узгодженості з вимогами і особливостями майбутньої професії. Вітчизняні науковці зазначають, що ППФП істотно впливає на підвищення якості професійного навчання і скорочення терміну опанування професійних навичок. Мета – дослідити необхідність професійно-прикладної фізичної підготовки студентів спеціальності «Інформатика» та її вплив на подальший професійний розвиток фахівця.
  • Item
    Настільний теніс як мотиваційний засіб підвищення ефективності ППФП студентів економічного профілю
    (Сумський державний університет, 2019) Вербицький, Валентин Вікторович; Вербицкий, Валентин Викторович; Verbytskyi, Valentyn Viktorovych; Степаненко, В.В.
    Перед освітою сьогодні гостро стоїть завдання підвищення ефективності навчання, оптимізації навчальної діяльності студентів. А висока навчальна мотивація відіграє, безумовно, вирішальну роль у вирішенні цього питання, тому особлива увага приділяється проблемам її формування. Успішне вирішення проблеми мотивації навчальної діяльності позитивно впливає на якість підготовки майбутніх фахівців. Тому одним із актуальних наукових завдань освіти є дослідження мотиваційної сфери особистості як одного із важливих факторів впливу на ефективність практичних занять з фізичного виховання. Мета – підвищення мотивації до занять з ППФП засобами настільного тенісу, з метою формування необхідних професійно-важливих якостей.