Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Item
    Організаційно-правові питання управління кадрами органів прокуратури
    (Національна юридична академія України, 1998) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    У збірнику представлені наукові праці, що присвячені актуальним питанням історії та теорії держави і права, сучасним проблемам конституціаналізму в Україні, правовому забезпеченню ринкових реформ, боротьбі зі злочиннісю, вдосконаленню процесуального законодавства та ін. Розрахований на спеціалістів-юристів: практичних працівників, науковців, викладачів і студентів.
  • Item
    Развитие прокуратуры в переходный период
    (ТОВ "Вентурі", 1996) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    У збірнику містяться доповіді і тези виступів науковців, працівників органів прокуратури, суду на науково-практичній конференції, присвяченій проблемам розвитку прокуратури України в умовах становлення демократичної держави, рекомендації цієї конференції, а також матеріали, що характеризують практичну діяльність прокуратури з виконання завдань, покладених на неї Законом України "Про прокуратуру".
  • Item
    Основні аспекти діяльності прокуратури
    (РВВ "Вежа" Волинського державного університету ім. Лесі Українки, 2007) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    Поняття "діяльність прокуратури" відноситься до основних категорій науки прокурорського нагляду. З ним органічно пов`язані понятття мети, завдань і функцій прокуратури, її сутність і соціальна роль, визначення місця в структурі органів держави, об`єкта і предмета прокурорської діяльності, структури, компетенції, повноважень і засобів їх реалізації. Сьогодня під час реформування прокуратури наукове дослідження усії аспектів в її діяльності набуває особливого значення тому, що вирішується питання визначення типу прокуратури України як самостійного органу державного механізму, її законодавчого регулювання, організації діяльності.
  • Item
    Державне бюро розслідувань як новий державний орган зі спеціальною компетенцією
    (Донецький юридичний інститут МВС України, 2019) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan Volodymyrovych
    У статті на основі застосування порівняльно-правового методу проаналізовано окремі норми законів України «Про Державне бюро розслідувань», «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про Національну поліцію», «Про прокуратуру», «Про Службу безпеки України», на основі чого визначено місце Державного бюро розслідувань (далі – ДБР) серед інших центральних органів виконавчої влади. На перший погляд здається, що існує конфлікт інтересів або конкуренція компетенції ДБР та окремих інших державних адміністративних та контролюючих органів, оскільки сьогодні близько двадцяти з них проводять оперативно-розшукову діяльність та здійснюють досудове слідство. Показано, що конкуренція в компетенції з прокуратурою в ДБР відсутня через здійснення першою не оперативно-розшукової діяльності, а нагляду за дотриманням законності службами й підрозділами, що проводять оперативно-розшукову діяльність (серед яких і ДБР), а фахівці ДБР мають повноваження на документування вчинення злочинів прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. ДБР та Національне антикорупційне бюро України (далі – НАБУ) можуть документувати та розслідувати злочини співробітників один одного. Найбільш конкурентними є компетенція ДБР із компетенцією окремих підрозділів Служби безпеки України (далі – СБУ) та Національної поліції. Найвищу соціальну небезпеку становлять злочини, які документуються та розслідуються підрозділами СБУ; більш високу небезпеку становлять злочини, які документуються та розслідуються підрозділами ДБР, а не Національною поліцією. Тому, виходячи з аналізу норм названих вище законів України, указано на можливість передачі матеріалів та/або кримінальних справ від підрозділів Національної поліції до підрозділів ДБР та СБУ і передачі матеріалів від підрозділів ДБР до підрозділів СБУ. Зважаючи на відносно невисоку граничну чисельність центрального апарату та територіальних управлінь ДБР (1500 осіб), а також на перші результати й активність їхньої роботи, зроблено висновок, що ДБР уже має власну нішу в системі аналогічних центральних органів виконавчої влади й повинне виправдати витрати Державного бюджету на своє утворення та функціонування.
  • Item
    Проблеми розслідувань кримінальних проваджень віднесених до підслідності Державного бюро розслідувань
    (Сумський державний університет, 2018) Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr Vasylovych; Проценко, Віталій Олександрович; Проценко, Виталий Александрович; Protsenko, Vitaliy Oleksandrovich
    У даній статті висвітлено актуальні проблеми становлення та функціонування одного з новостворених органів - Державного бюро розслідувань. Наведений вище орган спрямований на захист прав, свобод, інтересів людини та громадянина від порушень з боку органів державної влади. Одним з головних завдань Державного бюро розслідувань є захист і відновлення прав людини у разі порушення їх правоохоронними органами. Значна кількість позовів до Європейського суду з прав людини саме через порушення прав співробітниками правоохоронних органів, саме це стало однією з підстав дослідження Державного бюро розслідувань як важеля захисту прав людини. У представленій роботі досліджено спеціальний статус Державного бюро розслідувань який є гарантією його діяльності та встановлено можливі ризики з наданням такого прецедентного статусу на території України. Внаслідок аналізу статті 216 та перехідних положень КПК України були виявлені ризики у проведенні кримінальних проваджень, допустимості зібраних доказів та притягненні винних до кримінальної відповідальності. В даній статті досліджені ризики, які матимуть вплив на поширення безкарності та не притягнення осіб до відповідальності за вчинення суспільно-небезпечних діянь у зв’язку з фактичним не функціонуванням Державного бюро розслідувань та проблемними питаннями, пов’язаними з прийняттям Закону України «Про Державне бюро розслідувань». У процесі аналізу норм ЗУ «Про Державне бюро розслідувань» було виявлено ризики що стосуються добору працівників до новоствореного органу. Зокрема встановлення конкретних відсотків добору працівників з колишніх слідчих, прокурорів та працівників оперативно-розшукових підрозділів є загрозою для існування тих же злочинних схем та прикривання вчинених протиправних діянь деякими категоріями осіб. Під час аналізу ЗУ наведеного вище, окрім дискусійного відсоткового співвідношення, були встановлені конституційні проблеми деяких норм ЗУ «Про Державне бюро розслідувань». Так званий «правоохоронний колапс» існує й надалі оскільки за тривалий проміжок часу законодавець не спромігся вчасно внести зміни до КПК України. У статті наведені шляхи та способи подолання проблем підслідності та розслідування деяких категорій проваджень, зокрема запропоновано внесення змін до КПК України та ЗУ «Про державне бюро розслідувань».
  • Item
    Участь прокурора у кримінальному провадженні: історичні аспекти
    (Запорізький національний університет, 2018) Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr Vasylovych; Вольвач, А.А.
    Стаття присвячена дослідженню історичного розвитку та юридичної природи участі прокурора у кримінальних провадженнях. Визначено походження терміну «прокурор». Розглянуто виникнення первинних функцій прокуратури. Визначено коло осіб, які виконували функції прокурорського нагляду як на території України, так і в світі загалом. Проведено науковий аналіз основних етапів становлення і розвитку інституту прокуратури.
  • Item
    Прокуратура СРСР після ІІ Світової війни
    (Асоціація випускників Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, 2018) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    Розглянуто структуру прокуратури СРСР, її управлінь та інститутів в історичному аспекті після ІІ Світової війни до моменту припинення існування СРСР.
  • Item
    Прокуратура як орган забезпечення законності: радянський історико-правовий досвід
    (Юридична лінія, 2018) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    Розглянуто радянський історико-правовий досвід створення прокуратури, на яку пропонувалося покласти функції нагляду за законністю, нагляд за діяльністю слідчих органів і підтримання обвинувачення у трибуналах.
  • Item
    Взаємодія прокуратури із суб'єктами фінансового моніторингу
    (Вісник прокуратури, 2010) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    В статті розглянуто взаємодію прокуратури із суб'єктами фінансового моніторингу. На прикладі Сумської та Закарпатської областей, м. Київ та м. Прилуки доведена необхідність надання прокуратурі самостійної правозахисної функції нагляду за додерженням прав та свобод людини.
  • Item
    Органи, шо виконували функції прокуратури в Україні у 1917-1922 рр.
    (Науково-дослідний інститут приватного права і підприємництва ім. академіка Ф.Г. Бурчака, 2001) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor Volodymyrovych
    Розглянуто як в період 1917-1922 рр.. радянський уряд України, скасувавши інститут прокурорського нагляду, створював в кримінальному судочинстві органи, яким передавались такі функції прокурорського нагляду, як порушення кримінального переслідування, здійснення нагляду за дізнанням і попереднім слідством, підтримання обвинувачення в суді.