Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
38 results
Search Results
Item Штучний інтелект у STEAM-освіті: трансформація навчання крізь призму технологій і гуманізму(Сумський державний університет, 2025) Воробйов, О.; Гриценко, Костянтин Григорович; Hrytsenko, Kostiantyn HryhorovychУ сучасному світі стрімкий розвиток технологій формує не лише економіку, а й глибоко трансформує освітні системи. Інтеграція штучного інтелекту (ШІ) у STEAM-освіту – це реальність, яка вимагає гнучкості, адаптації та осмислення. Платформи на базі ШІ, віртуальні лабораторії, інтелектуальні репетитори, персоналізовані траєкторії навчання – усі ці інструменти трансформують освітній ландшафт, відкриваючи нові можливості як для учнів, так і для викладачів.Item Штучний інтелект у сфері агробізнесу: українські ініціативи та інтеграція з європейськими цифровими платформами(Сумський державний університет, 2025) Воробйов, О.; Гриценко, Костянтин Григорович; Hrytsenko, Kostiantyn HryhorovychЗастосування ШІ в агробізнесі демонструє не лише технологічний прорив, а й стратегічну інтеграцію України в цифрову європейську інфраструктуру. Українські аграрії – від агрохолдингів до сімейних ферм – стають активними учасниками нової цифрової економіки, де ШІ виступає не лише як інструмент підвищення ефективності, а як ключ до продовольчої безпеки, екологічної стабільності та конкурентоздатності на глобальному ринку.Item Впровадження технологій штучного інтелекту в економіці(Сумський державний університет, 2025) Біловодська, В.Наразі, практично не існує галузі економіки, в якій не намагаються впроваджувати технології ШІ. У багатьох випадках це може мати негативні наслідки в майбутньому, насамперед, для ринку праці. Тож, впроваджуючи технології ШІ, варто пам’ятати про можливі негативні наслідки для людства в цілому.Item Інноваційні підходи до створення рекламних кампаній у цифрову епоху(Сумський державний університет, 2025) Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Іллін, Є.Розглядається розвиток цифрового маркетингу, окреслено еволюцію рекламної комунікації від традиційного до цифрового формату, визначено ключові терміни та підходи до класифікації digital-інструментів. Аналіз сучасних наукових досліджень і публікацій щодо використання технологій Big Data, персоналізації, програматик реклами, AR/VR, а також практики впровадження інноваційних стратегій у провідних міжнародних і вітчизняних кампаніях.Item Генеративні моделі в телевізійних медіа: нова ера контенту(Сумський державний університет, 2025) Овсянніков, Є.У роботі проаналізовано трансформацію телевізійного контенту під впливом розвитку генеративних моделей штучного інтелекту. Досліджено можливості використання таких технологій у створенні телевізійних форматів: новин, розважальних програм, соціальної реклами та інших видів мовлення. Визначено позитивні аспекти впровадження генеративних моделей – зниження витрат на виробництво, підвищення швидкості створення контенту, персоналізація продукту. Окремо розглянуто потенційні загрози: поширення дезінформації, етичні дилеми, зниження довіри до медіа. У роботі акцентовано увагу на необхідності розробки чітких регуляторних підходів до застосування ШІ в телевізійній сфері.Item Сучасний досвід моделювання енергосистем(Сумський державний університет, 2025) Бойко, А.Д.; Бага, Тетяна Сергіївна; Baha, Tetiana Serhiivna; Мірошниченко, О.І.Сучасний досвід моделювання енергосистем охоплює широкий спектр методів, технологій та підходів, спрямованих на оптимізацію виробництва, розподілу та споживання енергії. Основні тенденції в цій сфері включають: Інтеграцію відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) – сучасні моделі враховують високу частку сонячної та вітрової енергетики, що створює виклики для стабільності енергосистем.Item Вплив штучного інтелекту на сучасну кібербезпеку(ПП "Технологічний центр", 2024) Кушнерьов, Олександр Сергійович; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Сокол, В.Є.; Ахієзер, О.Б.Останнім часом стрімке поширення штучного інтелекту у сфері кібербезпеки змінило підходи до захисту інформаційних систем. Традиційні методи часто були недостатньо ефективними для виявлення нових загроз, що створювало серйозні ризики для організацій. Впровадження штучного інтелекту стало ключовим фактором вдосконалення систем кіберзахисту, дозволяючи випереджати та протидіяти кіберзагрозам.Item Штучний інтелект в системах автоматизованого виробництва(Сумський державний університет, 2025) Базиль, Сергій Михайлович; Bazyl, Serhii Mykhailovych; Базиль, Б.С.Сьогодні штучний інтелект (ШІ) виступає одним із головних рушіїв інновацій у різних сферах діяльності людини, зокрема сфері автоматизації, дозволяючи компаніям досягати вищого рівня ефективності. На відміну від класичних автоматизованих систем та комп’ютерно-інтегрованих технологій, що працюють за заздалегідь визначеними алгоритмами, рішення на базі ШІ здатні адаптуватися до швидких змін, навчатися на основі даних та приймати самостійні рішення. Такі технології активно впроваджуються глобальними лідерами виробництва, зокрема Siemens, Tesla, BASF та Amazon, і вже сьогодні трансформують виробничі процеси, логістику, енергетику та сферу обслуговування.Item Механізми судового захисту дітей-сиріт: досвід Німеччини для вдосконалення системи в Україні(ФОП «Жукова Ірина Віталіївна», 2025) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Дубовик, К.Є.У статті розкрито проблеми і перспективи розвитку судового захисту прав дітей-сиріт в Україні з урахуванням досвіду Німеччині. Досліджуючи проблеми судового захисту дітей-сиріт, виходили з розуміння того, що дитина є повноцінним суб’єктом права, чия гідність і свобода волі повинні бути максимально захищені. Проаналізовано та наведено у статті джерела правового регулювання захисту дітей-сиріт в Україні. Установлено типові риси забезпечення прав дітей-сиріт у трьох судових процесах: адміністративному, кримінальному і цивільному. Установлено, що судовий захист дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, є ключовим інструментом реалізації їхніх прав і соціальних гарантій. Однак ефективність цього механізму прямо залежить від дотримання вимог законодавства, наявності кваліфікованого персоналу та здатності системи реагувати на нові виклики, зокрема в умовах воєнного стану. Під час аналізу документів рекомендовано користуватися штучним інтелектом. Установлено, що в Україні відсутня повноцінна система ювенальної юстиції, яка б відповідала стандартам Конвенції ООН про права дитини, Пекінським правилам та іншим міжнародним документам. Існує лише низка розрізнених положень у кримінальному та процесуальному законодавстві, а спеціалізовані суди для неповнолітніх не функціонують. Установлено, що така фрагментарність нормативного регулювання значно знижує ефективність захисту прав дітей як учасників кримінального процесу. Визначено, що впровадження моделі відновного правосуддя, успішно реалізованої в країнах ЄС (зокрема в Німеччині), є перспективним напрямом захисту прав дітей-сиріт у нашій країні. Ця модель передбачає відповідальність правопорушника перед потерпілим і громадою, а не лише перед державою, сприяє реінтеграції, ресоціалізації та мінімізації повторних правопорушень. Пріоритетними мають стати альтернативні заходи впливу, медіація, підтримка громади та гуманістичний підхід до дитини в конфлікті з законом.Item Використання штучного інтелекту для персоналізації освітнього досвіду(Сумський державний університет, 2024) Шрамко, Е.; Гриценко, Костянтин Григорович; Hrytsenko, Kostiantyn HryhorovychСучасна освіта стикається з численними викликами, які вимагають інноваційних підходів до навчання та викладання. Зростаюча кількість учнів, різноманітність їхніх потреб й очікувань, а також швидкий розвиток технологій створюють нові вимоги до освітніх систем. У цьому контексті штучний інтелект (ШІ) стає надзвичайно важливим інструментом, який може суттєво підвищити ефективність освітнього процесу, зробити його більш персоналізованим та адаптивним до індивідуальних потреб учнів.Використання ШІ в освіті відкриває нові горизонти для персоналізації навчального досвіду. Завдяки ШІ можна створювати індивідуальні навчальні траєкторії, які відповідають потребам і здібностям кожного учня, що робить навчання більш ефективним і привабливим.