Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
13 results
Search Results
Item Development of digital skills and entrepreneurial mindset in the European Union(Сумський державний університет, 2024) Гриценко, Костянтин Григорович; Hrytsenko, Kostiantyn HryhorovychThe human-centric digital transformation in Ukraine requires advanced digital skills and an entrepreneurial mindset in citizens, business leaders, and employees, hence urgent measures of their formation. Based on this, one of the urgent educational tasks in Ukraine is deepening and widening knowledge of the EU experience in developing advanced digital skills, human-centric innovation, and ntrepreneurship, engaging the academic world, digital transformation experts, and public authorities to disseminate good practices that can improve digital and entrepreneural skills of population and, consequently, speed up the human-centric digital transformation in business and society.Item Протидія кібершахрайству у фінансовому секторі: практика ЄС(ВВП «Мрія», 2024) Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena MykhailivnaУ монографії розглянуті актуальні виклики цифрової економіки, пов’язані із зростанням кібершахрайства у фінансовій сфері. Визначено природу кібершахрайств, їх різновиди та сучасні виклики, з якими стикається фінансовий сектор в Україні та країнах ЄС. Особлива увага приділяється інституційному забезпеченню протидії шахрайствам, ролі нормативно-правових актів ЄС, таких як GDPR, PSD2, NIS2, та використанню передових технологій на основі штучного інтелекту для моніторингу і захисту фінансових систем. У праці також розглянуто міжнародний досвід боротьби з кіберзлочинністю, включно з діяльністю Europol, ENISA і CERT-EU, та наголошено на важливості фінансової грамотності й підвищення кіберстійкості. Монографія надає рекомендації для ефективного впровадження європейських підходів до кібербезпеки, що можуть бути корисними для науковців, фахівців і студентів у сфері економіки та безпеки.Item Основні аспекти розвитку митної справи в Україні через призму європейського досвіду.(Liha-Pres, 2023) Усенко, Я.В.Метою роботи є визначення на основі аналізу чинного законодавства України сутності, особливостей та змісту організаційно-правових основ управлінської діяльності в митних органах, а також вироблення обґрунтованих пропозиції та рекомендацій щодо її удосконалення.Item Правові засади міжнародного співробітництва Національного банку України у контексті євроінтеграції(Інститут держави і права імені В. М. Корецького НАН України, 2022) Плотнікова, Марія Володимирівна; Плотникова, Мария Владимировна; Plotnikova, Mariia VolodymyrivnaРозглядаються аспекти міжнародного співробітництва Національного банку України із міжнародними фінансовими організаціями, з центральними банками інших держав. Аналізується українське законодавство та Угода про асоціацію з ЄС щодо регламентування порядку здійснення міжнародного співробітництва з органами та установами Європейського Союзу.Item Звітність провідних гірничодобувних компаній в ЄС і в Україні (розкриття екологічного капіталу): порівняльне дослідження(Видавничий Дім «ІНЖЕК», 2023) Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Макаренко, Інна Олександрівна; Макаренко, Инна Александровна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Олексіч, Жанна Анатоліївна; Олексич, Жанна Анатольевна; Oleksich, Zhanna Anatoliivna; Фомінов, Роман Миколайович; Фоминов, Роман Николаевич; Fominov, Roman MykolaiovychМетою статті є вивчення діяльності гірничодобувних компаній, які працюють у країнах Європейського Союзу та в Україні, шляхом аналізу їх нефінансових звітів, зокрема в розрізі екологічного капіталу, в аспекті сталого розвитку та оцінки ефективності інтеграції Цілей Сталого Розвитку (ЦСР). Стаття присвячена розкриттю екологічних аспектів діяльності видобувних підприємств ЄС та України у їх звітності. Актуальність дослідження полягає в тому, що розкриття гірничодобувними підприємствами інформації про їх стан (зокрема, екологічні аспекти – з метою виявлення ризиків, які загрожують стійкості компанії) та підвищення довіри інвесторів і споживачів має життєво важливе значення для управління змінами на шляху до побудови сталої глобальної економіки шляхом поєднання довгострокової прибутковості із захистом навколишнього середовища. Відповідно, завдання забезпечення стійкого розвитку гірничодобувних підприємств є стратегічним не лише для них самих, а й для галузі, для економіки країн у цілому.Item Деякі аспекти міграційної політики Європейського Союзу щодо осіб, які потребують тимчасового захисту(Сумський державний університет, 2022) Швагер, Ольга Андріївна; Швагер, Ольга Андреевна; Shvaher, Olha AndriivnaВійна Росії проти України підняла питання щодо того, як країни Європейського Союзу мають реагувати на міграцію людей, які тікають від війни. Відкриті кордони різних країн на вияв солідарності із народом України зумовили необхідність забезпечення колективного тимчасового захисту. 4 березня 2022 року Рада Європейського Союзу одноголосно ухвалила рішення про введення в дію Директиви про тимчасовий захист від 2001 року (далі - TPD)[1]. Щоб краще пояснити та роз’яснити положення Директиви та рішення Ради Європейського Союзу щодо імплементації її положень в контексті надання тимчасового захисту людям, які втікають від війни в Україні, 21 березня 2022 року Європейська Комісія видала Оперативні настанови щодо імплементації Рішення Ради 2022/382 про встановлення масового припливу переміщених осіб з України у розумінні статті 5 Директиви 2001/55/ЄС, що має наслідком введення тимчасового захисту (2022/C 126 I/01).Item Популістські рухи в країнах Європейського Союзу: між політичним маргінесом і суспільним впливом(Сумський державний університет, 2022) Мартинов, А.Ю.Відносини між європейцями та мусульманами тлумачаться по-різному. Відомий італійський експерт з питань історії ісламу Ф. Кардіні вважає, що джерелом міжкультурної ворожнечі християн і мусульман є взаємне непорозуміння як результат конкуренції інтересів та способів життя [1, с. 35]. Досить суперечливими є оцінки стану і перспектив розвитку мусульманських громадянських суспільств у європейських країнах. Зокрема, контраверсійними є характеристики ступеня впливу прихильників ісламського фундаменталізму у середовищі європейських мусульман та їхні зв’язки з арабською спільнотою. Стрімкий розвиток процесу глобалізації, принаймні до часу початку світової економічної кризи восени 2008 р., зробив досить популярною тезу про домінування мультикультурності. Зазначена тенденція розглядалася як сутнісний елемент нової політики ідентичності, пов’язаної із гарантуванням широких громадянських прав різним меншинам. Реалізація відповідного політичного курсу відбувається в умовах досить гострої суспільно-політичної дискусії щодо основних тез «зіткнення культур», які відстоював С. Гантінгтон [2, с. 37]. Ці ідеї були перенесені у площину проблем функціонування мультикультурних демократичних суспільств. Оптимісти вважають, що за нових історичних умов можливо забезпечити мирне співіснування та співпрацю громадянських суспільств як результату історичного розвитку національних демократичних держав та мультикультурних структур. Більш інформовані оптимісти, або реалісти, навпаки, аргументовано доводять, що така толерантність є даниною політичній коректності, а насправді більше нагадує утопію. Зокрема, А. Сен пише про ризики конфлікту культур всередині мультикультурних громадянських суспільств.Item Роль Європейського Союзу у залагодженні конфліктів на території колишньої Югославії(Сумський державний університет, 2022) Баранюк, Т.М.Питання безпеки завжди було і наразі постає все більш важливим суперечливим, складним та спільним для всього світового співтовариства. Виходячи з того, що різні збройні конфлікти та війни продовжують виникати в різних куточках світу, посилюються різноманітні загрози безпеці саме в площині збройних конфліктів. Європейський Союз (далі ЄС), будучи первісно суто економічним утворенням, вимушений нині брати на себе роль актора на міжнародній безпековій арені, формувати власну безпекову політику. При цьому мова йде не лише про забезпечення безпеки всередині ЄС, адже це не є усуненням проблеми в глобальному світі. Відповідно існує потреба досягнення такої безпеки і за кордонами Союзу. Вирішенню проблем безпеки в Європі й світі покликана слугувати спільна зовнішня і безпекова політика ЄС.Item Історія становлення відносин Україна-ЄС(Сумський державний університет, 2022) Медведкова, Н.; Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna VolodymyrivnaКурс України на інтеграцію в Європейський Союз є природним наслідком здобуття нашою державою незалежності. Витоками європейської інтеграції України є історія нашого народу та усвідомлення права жити в демократичній, економічно розвиненій, соціально орієнтованій країні. Створення масштабних внутрішніх перетворень для входження до спільноти європейських розвинутих країн є сьогодні домінантою внутрішньої та зовнішньої державної політики. Намір України розбудовувати відносини з Європейським Союзом був вперше проголошений у Постанові Верховної Ради України від 2 липня 1993 року "Про основні напрями зовнішньої політики України". Відносини між Україною та Європейським Союзом були започатковані в грудні 1991 року, коли Міністр закордонних справ Нідерландів, як представник головуючої в ЄС країни, у своєму листі від імені Європейського Союзу офіційно визнав незалежність України. У подальшому стратегічний курс України на європейську інтеграцію був підтверджений та розвинутий у Стратегії інтеграції України до ЄС, яку схвалено 11 червня 1998 року, та Програмі інтеграції України до ЄС, схваленій 14 вересня 2000 року. В ній була проголошена довготермінова стратегічна мета - європейська інтеграція України. Відповідно до статті 11 Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" однією з основоположних засад зовнішньої політики України є забезпечення інтеграції України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в ЄС.Item Стратегічний компас безпеки і оборони Європейського Союзу(Сумський державний університет, 2022) Негрій, Ю.М.Стратегічний компас для безпеки і оброни ЄС (Strategic Compass for Security and Defence) – це перша в історії Європейського Союзу спільна амбіційна ініціатива держав-членів у галузі безпеки та оборони. Новостворений формат діяльності став визначним моментом в історії існування ЄС. Стратегію, яка визначає план посилення політики безпеки та оборони ЄС до 2030 року, схвалили міністри закордонних справ та оборони 27 країн 24 березня 2022 року в Брюсселі. Її проект розроблявся впродовж декількох років, однак зазнав суттєвих змін у зв’язку з серйозними геополітичними змінами, гібридними недружніми діями, зокрема, штучно створеною кризою з мігрантами на польсько-білоруському кордоні, російською агресією проти України, усвідомленням ЄС нової реальності і нових загроз, що постали перед цивілізованим світом. Стратегічний компас має чітке спрямування на забезпечення не лише безпеки країн ЄС, але й миру для всього міжнародного співтовариства. Слід відзначити, що ухвалення цього документу є визначним прогресом у розвитку спільної оборонної і безпекової політики ЄС. Він передбачає спільні кроки, на які до цього часу не зважувалися найбільші прихильники поглиблення європейської інтеграції.