Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
11 results
Search Results
Item Вплив гаджетів на психологічний стан студентів(Сумський державний університет, 2025) Семиноженко, Д.О.У роботі описані результати анкетування серед здобувачів освіти першого курсу Навчально-наукового медичного інституту щодо впливу гаджетів на психологічний стан, та спостереження за їх поведінкою у цифровому середовищі.Item Освіта очима студентів(Сумський державний університет, 2025) Яковенко, М.В.У роботі здійснено комплексний аналіз сприйняття студентами ключових аспектів освітнього процесу, включаючи навчальні ресурси, методи викладання, систему оцінювання, матеріально-технічне забезпечення та особистісні якості викладачів, на основі проведеного опитування. Опитування полягало у з’ясуванні думки студентів щодо змісту, характеру, якості надання освітніх послуг в Навчально-науковому медичному інституті Сумського державного університету.Item Вплив стресу на організм студентів-медиків в умовах війни(Сумський державний університет, 2025) Дядюра, А.К.; Бурлака, Т.В.Метою даної роботи є дослідження поширеності стресу та його особливостей серед студентів Навчально-наукового медичного інституту Сумського державного університету. Результати підкреслюють необхідність підтримки психічного здоров’я серед студентів та пошуку ефективних способів боротьби зі стресом, таких як відпочинок, фізична активність і розслаблюючі техніки.Item Життєстійкість студентів Сумщини в умовах війни: психологічні особливості та чинники підтримки(Сумський державний університет, 2025) Павленко, А.О.; Мордовець, В.І.У роботі досліджено життєстійкість студентів прикордонних регіонів, що є важливим аспектом їх здатності до адаптації в умовах війни. Завдяки соціальній підтримці, оптимізму та психологічній стійкості, студенти можуть не лише пережити важкі часи, а й зберегти внутрішні цілі та віру в майбутнє.Item Психологічний вплив війни на харчову поведінку молоді(Сумський державний університет, 2024) Геращенко, К.С.; Стрілець, М.Ю.У роботі описане дослідження вивчення впливу війни на харчову поведінку і якість життя студентів-медиків. Визнгачено, що повномасштабна війна в Україні з 2022 року впливає на харчову поведінку молоді, яка проявляється зменшенням доступності свіжих харчових продуктів, емоційним стресом та тривожністю, які в свою чергу викликають зміни в кількості споживаної їжі.Item Крос-етнічна взаємодія студентів на засадах толерантності та інклюзії(Сумський державний університет, 2024) Авраменко, Н.О.; Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna SerhiivnaКрос-етнічна взаємодія передбачає взаєморозуміння, взаємоповагу під час комунікації та спільній діяльності між представниками різних етнічних груп. Через брак знань студентів про засади крос-етнічної взаємодії може призвести до стереотипів і непорозумінь. Науково-педагогічному персоналу вкрай «важливо забезпечити належну освіту та обізнаність студентів, першочергово про різноманітність світу та його цінності. Недостатня освіченість і незнання різноманіття культур, релігій, ідей і поглядів передумови для нетерпимості та неприйняття інших» [3]; також призвести до нездатності аргументувати свої погляди та поважати думки, світогляд інших учасників крос-етнічної взаємодії. Метою нашого дослідження є аналіз основних передумов до крос-культурної взаємодії студентів на заняттях з іноземної мови.Item Державна політика у сфері булінгу з боку викладача у зарубіжних країнах.(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Колеснікова, Марія Вікторівна; Kolesnikova, Mariia Viktorivna; Зінченко, Г.С.Стаття присвячена дослідженню досвіду зарубіжних країн у реалізації державної політики у сфері булінгу з боку викладача. Незважаючи на низку вжитих заходів протидії булінгу у шкільному середовищі в Україні, питання цькування залишається актуальним, особливо з боку педагогічного складу стосовно учнів. Нині зустрічаються непоодинокі випадки, коли самі вчителі стають булерами і здійснюють психічне, фізичне, а також економічне насильство щодо учнів. Як показує статистика, близько 67% дітей в Україні стикаються з проблемою булінгу, при цьому 24% з них потерпали від психічного та фізичного насилля з боку учителя. До того ж більшість справ у сфері булінгу закривається у зв’язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, а саме через відсутність належних доказів. Наявність частих випадків булінгу та рідкість винесення позитивних рішень про адміністративну відповідальність за вчинення булінгу, зокрема з боку вчителя щодо учнів, свідчать про недосконалість державної політики у сфері булінгу в Україні. Зважаючи на це, ми пропонуємо розглянути особливості державного регулювання у сфері булінгу провідних країн, таких як Канада, США, Чехія, Республіка Філіппіни, Австралія та Франція. Ми з’ясували, що у досліджених країнах немає загальних нормативно-правових актів, які би передбачали юридичну відповідальність за вчинення булінгу з боку викладача, попри це, вони мають відповідні закони та інші акти, які визначають діяльність закладів освіти та обов’язки учасників навчального процесу щодо інформування, застереження та протидії булінгу. У статті запропоновано шляхи удосконалення політики України у сфері булінгу, які включать закріплення у чинному законодавстві норми про адміністративну відповідальність особи, яка стала свідком чи якій стало відомо про факт вчинення булінгу щодо іншої особи, моніторинг усіх закладів освіти щодо випадків булінгу та створення державного додатку “Fight For!” («Борися!»).Item Вплив сучасних технологій на здоров’я людини(Національний фармацевтичний університет, 2022) Коновальський, М.І.; Бєсєдіна, Антоніна Анатоліївна; Biesiedina, Antonina AnatoliivnaУ роботі розглядається питання впливу сучасних технологій на здоров’я молоді, які полегшують людині життя, але водночас може викликають серйозну залежність, погіршення зору, слабкість у м’язах та погіршення сну.Item Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови(Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana OleksiivnaВагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.Item Критеріальний підхід до оцінки рівня сформованості ціннісного ставлення до здоров’я учнівської молоді.(ПП Зволейко Д. Г., 2010) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha OleksandrivnaОбґрунтовано доцільність застосування критеріального підходу при дослідженні процесу формування ціннісного ставлення до здоров'я в учнівської молоді ПТНЗ; визначені критерії та показники ціннісного ставлення до здоров'я; на їх основі описані рівні сформованості ціннісного ставлення до здоров'я