Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Контроль техніки бігу на короткі дистанції кваліфікованих спортсменів 19-20 років
    (Сумський державний університет, 2024) Цибульник, А.В.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (62 найменувань). Робота містить 5 таблиць та 2 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 61 сторінку. Особливості структури бігових кроків відіграють важливу роль в оптимізації системи спортивної підготовки, що забезпечує вдосконалення технічних дій в умовах напруженої спортивної боротьби. Під час бігу на короткі дистанції кожен елемент бігового кроку має бути виконаний з максимальною точністю, що включає оптимальну довжину та частоту кроків, кут відштовхування і позицію тіла під час рухових дій для ефективного досягнення високих результатів. Мета дослідження – контроль техніки бігових кроків на короткі дистанції за допомогою спеціальних технічних пристроїв. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Обґрунтовано впровадження технічних пристроїв, що забезпечує контроль частин та ланок тіла під час бігу спринтерською дистанцією. Розроблено методику підвищення ефективності тренувального процесу кваліфікованих бігунів із використанням технічних конструкцій контролю параметрів бігових кроків. Доповнені дані про засоби та методи контролю у бігу на короткі дистанції. Запропонований методичний підхід застосування технічних пристроїв, що забезпечує об'єктивний контроль структурних елементів бігових кроків на короткі дистанції дає можливість значно підвищити ефективність системи технічної підготовки спринтерів. Розроблені тренувальні засоби можуть використані у тренувальному процесі спортсменів, які спеціалізуються у бігу на спринтерські дистанції в системі ДЮСШ та СДЮСШОР.
  • Item
    Психологічна стратегія саморегуляції гандболістів з метою запобігання емоційного вигорання
    (Сумський державний університет, 2024) Южбабенко, О.О.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (61 найменування). Робота містить 16 таблиць та 1 рисунок. Загальний обсяг роботи складає 64 сторінки. Стрес є наслідком постійного тиску, якого зазнають спортсмени через інтенсивні тренування, змагання та високі вимоги до результатів. Постійне перебування у стані підвищеного напруження без належного відпочинку та відновлення може призвести до серйозних фізичних і психічних проблем. Мета дослідження – полягає у встановленні психологічних регуляторів, які впливають на динаміку емоційного вигоряння гандболістів. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розкрито психологічні чинники, що визначають ефективність спортивної діяльності в гандболі, які включають індивідуально-психологічні та соціально-психологічні регулятори емоційного вигоряння гравців. Встановлено взаємозв'язки специфіки психологічних регуляторів окремих аспектів емоційного вигоряння. Набули подальшого розвитку підходи, що становлять теоретичну основу для розробки цільових тренінгових програм, спрямованих на підвищення стійкості спортсменів до емоційного вигоряння та підвищення їх конкурентоспроможності. Практична значимість отриманих результатів полягає в прогнозуванні ступеню чутливості спортсменів до емоційного вигоряння, у визначенні ймовірного прояву цього явища, як у окремих спортсменів, так і в команди в цілому, а також у розробці засобів профілактики на основі індивідуально-психологічних особливостей спортсменів і рівня розвитку команди як соціальної групи. Розроблені практичні рекомендації, щодо підвищення стійкості спортсменів до емоційного вигоряння мають підтверджену ефективність згідно з результатами проведеного експерименту і можуть бути рекомендовані для практичного впровадження як компоненту психологічного супроводу підготовки у ДЮСШ та СДЮШОР із командно-ігрових видів спорту.
  • Item
    Контроль та оцінки фізичної підготовки гандболістів у річному макроциклі
    (Сумський державний університет, 2023) Рагозін, Д.О.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 17 таблиць та 14 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 68 сторінок. У останні роки інтерес до проблеми контролю у командно-ігрових видах спорту ще більше посилився. Цей факт пояснюється тим, що ефективність ігрової діяльності команд у тривалому змагальному періоді має бути забезпечена належним рівнем фізичної підготовленості кожного спортсмена. Метою дослідження – полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальному апробуванні системи контролю та оцінки фізичної підготовленості гандболістів на етапах річного циклу підготовки. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розроблено та обґрунтовано модель системи контролю фізичної підготовки гандболістів в основі якої лежить оцінка інтегральної підготовленості з урахуванням вікових особливостей, спортивної кваліфікації та ігрового амплуа. Набули подальшого розвитку знання щодо організації та змісту контролю, щодо показників фізичної підготовленості гандболістів студентської команди на різних етапах річного циклу підготовки. Практична значимість отриманих результатів полягає в апробації моделі контролю й оцінки фізичної підготовленості гандболістів на різних етапах річного макроциклу. Дана система дозволяє проводити корекцію засобів фізичної підготовки за винятком невиправданого зниження значущих для ігрової діяльності показників, що підвищує ефективність управління тренувальним процесом спортивних команд у цілому. Результати дослідження можуть бути використані в системі спортивної підготовки спортсменів у ДЮСШ і СДЮШОР із командно-ігрових видів спорту.
  • Item
    Контроль техніко-тактичної підготовки гравців команди з міні-футболу
    (Сумський державний університет, 2022) Коломеєць, Д.І.
    Експериментально обґрунтовано й доведено ефективність окремих техніко-тактичних елементів гри у змагальній діяльності команди суперліги, кількість атак та їх ефективність, кількість ударів та їх спрямованість. Розширено дані щодо кількісних та якісних характеристик показників техніко-тактичної підготовки кваліфікованих гравців, що сприяє вдосконаленню системи контролю за загальним рівнем підготовленості команди з міні-футболу. Практична значимість отриманих матеріалів дозволить тренерам вести контроль за техніко-тактичною діяльністю команд з міні-футболу та постійно корегувати поточний стан команди і гравців відповідно модельних характеристик. Розроблено практичні рекомендації з системи контролю змагальної діяльності міні-футбольної команди, що включає реєстрацію, групових та індивідуальних техніко-тактичних дій.
  • Item
    Швидкісно-силова підготовка футболістів 11–12 років на етапі попередньої базової підготовки
    (Сумський державний університет, 2022) Камишніков, А.Ю.
    Визначено комплекс вправ для розвитку швидкісно-силових якостей юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки та експериментально доведено ефективність розробленого комплексу спеціалізованих вправ для розвитку швидкісно-силових якостей юних футболістів віком 11–12 років. Доповнено дані про особливості розвитку швидкісно-силових якостей футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Практична значення одержаних результатів полягає в удосконаленні швидкісно-силової підготовки футболістів 11–12 років на етапі попередньої базової підготовки. Отримані результати дослідження можуть бути використані під час підготовки юних футболістів в тренувальному процесі ДЮСШ, спортивних клубах тощо. Для якісної оцінки розвитку швидкісно-силових якостей запропоновано відповідні рухові тести.
  • Item
    Контроль фізичного стану бакалаврів фізичної культури та спорту
    (Сумський державний університет, 2022) Волинець, А.О.
    Теоретично обґрунтовано і впроваджено експрес-систему контролю КОНТРЕКС-2 за фізичним станом бакалаврів фізичної культури та спорту з урахуванням обраних видів спорту. Доповнено наукові дані про морфо-функціональні параметри, рівень рухових здібностей студентів різних спортивних спеціалізацій закладу вищої освіти. Практична значущість отриманих показників дозволяє надати об’єктивну оцінку щодо фізичного стану бакалаврів фізичної культури та спорту, для використання індивідуального підходу в професійній підготовці, запровадити систему оцінювання у відповідності їхніх антропометричних, рухових, функціональних, вікових і спортивних особливостей.
  • Item
    Планування індивідуальних тренувальних навантажень у швидкісно-силових видах легкої атлетики
    (Сумський державний університет, 2021) Коваленко, С.П.
    Використання контролю за функціональним станом центральної нервової системи і нервово-м'язового апарату позитивно впливає під час планування індивідуальних тренувальних навантажень спортсменів, які спеціалізуються у швидкісно-силових видах легкої атлетики. Набули подальшого розвитку дані про нормування параметрів (потужності м'язів, вибухової м'язової сили, час включення м'язів, ступінь активації, втоми центральної нервової системи), які характеризують функціональний стан організму спортсменів. Доповнено дані та розширено уявлення провідної ролі контролю у процесі індивідуальної адаптації організму спортсменів до тренувальних навантажень. Практична значимість полягає у тому, що результати дослідження можуть бути запроваджено під час планування навчально-тренувального процесу спортсменів, які спеціалізуються у швидкісно-силових видах легкої атлетики, юними спортсменами дитячо-юнацьких спортивних шкіл, збірними командами різного рангу, на всіх рівнях майстерності. Це дозволяє тренерам планувати оптимальні параметри індивідуальних тренувальних навантажень та використовувати дидактичний принцип доступності та індивідуалізації у тренувальному процесі річного циклу підготовки.