Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Item
    Обґрунтування проекту підвищення ефективності використання ресурсного потенціалу підприємства
    (Сумський державний університет, 2021) Ал-Самхори Фахед, М.М.
    Целью работы является разработка механизма повышения эффективности использования ресурсного потенциала предприятия. Объектом исследования есть процесс обеспечения повышения эффективности использования ресурсного потенциала предприятия. Предметом исследования есть теоретические и практические основы ресурсного обеспечения вагоноремонтного завода, стратегия развития. Методы исследования: наблюдение, экономико-математические методы, методы теоретического обобщения и практического сравнения, анализ и синтез, методы экспертных оценок, оценка уровня использования ресурсов с помощью SWOT- и PEST- анализа и анализ ключевых факторов успеха. Результаты исследования предоставляют возможность отечественным предприятиям, в том числе ЗАО «ККПК», использовать на практике стратегию диверсификации с целью обеспечения уровня конкурентоспособности и улучшения лидерских позиций на рынке. Сформированные в работе рекомендации позволят предприятиям эффективно конкурировать в условиях рыночной нестабильности и ослабления рынка, а также усовершенствовать эффективность производственной деятельности. Результаты проверки возможностей практического использования полученных результатов. Руководством ЗАО «ККПК» было признано возможность использования предложенных рекомендаций по обеспечению конкурентоспособности.
  • Item
    Формування ланцюгів вартості продукту в сучасній економіці: проблеми і бізнес-стратегії
    (Сумський державний університет, 2021) Павленко, В.В.
    Мета дослідження – систематизація положень економіки благ і ресурсів, дослідження процесів формування глобальних ланцюгів вартості (далі - ГЛВ) в соціально-економічних системах. Об’єкт дослідження – процеси формування глобальних ланцюгів вартості в системі «виробництво - споживання». Предмет дослідження – економічні відносини, які формуються при виробництві і споживанні товарів/послуг. Завдання роботи: - дослідити елементи і характеристики економіка благ і ресурсів; - визначити й дослідити економіко-організаційні особливості формування глобальних ланцюжків вартості економіці; - навести механізм формування ланцюгів вартості для національних підприємств
  • Item
    Оцінка конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах
    (Сумський державний університет, 2021) Вінницька, Ві.О.
    Мета кваліфікаційної роботи: вивчити підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі диверсифікації бізнесу. На підставі поставленої мети сформульовані наступні завдання: - вивчити конкурентоспроможність як основу сталого розвитку промислових підприємств в сучасних ринково-правових умовах господарювання; - визначити чинники, критерії та стратегію підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств; - вивчити фактори, що визначають конкурентоспроможність підприємства; - провести аналіз конкурентоспроможності «КП «Міськводоканал» СМР м.Суми»; - на основі проведеного аналізу розробити заходи щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства; - розрахувати економічну ефективність запропонованих заходів. Об'єктом дослідження є «КП «Міськводоканал» СМР м.Суми». Предмет дослідження роботи: оцінка та зростання конкурентоспроможності субєкта господарювання на основі диверсифікації бізнесу. Кваліфікаційна робота складається зі вступу так трьох основних частин, висновок. У вступі обґрунтовано актуальністьдосліджуваної теми. Визначено об'єкт дослідження і мета роботи. У першому розділі вивчено поняття конкурентоспроможності, фактори визначають конкурентоспроможність підприємства. У другій частині кваліфікаційної роботи розглянуті методологічні аспекти оцінки конкурентоспроможності господарюючого субєкту: принципи та етапи оцінки конкурентоспроможності та методи оцінки та аналізу конкурентоспроможності підприємства. У третій частині кваліфікаційної роботи на основі проведеного аналізу фінансового стану і аналізу конкурентоспроможності «КП «Міськводоканал» СМР м. Суми» запропоновано напрями зростання конкурентоспроможності підприємства на основі диверсифікації бізнесу. У висновку підведені підсумки виконаної роботи, зроблені відповідні висновки. З метою зростання конкурентоспроможності підприємство намітило подальше збільшення частки ринку і отримання при цьому додаткового доходу. Підприємство прагне збільшити обсяги послуг, що надаються, асортименту товару. Для виконання поставленого завдання керівництву «КП «Міськводоканал» СМР м. Суми» необхідно розробити програму, спрямовану на відкриття магазину роздрібної торгівлі (торговий зал). Однією з основних проблем, що постають на шляху реалізації цієї програми, є проблема, пов'язана з пошуком потенційних клієнтів. Дану проблему має вирішити знову вводиться в структуру підприємства підрозділ - маркетингова служба. Як випливає з концепцій маркетингу, напрямок на підвищення комерційних зусиль базується на тому, що товари організацій не будуть купувати в достатніх кількостях, якщо не спонукати споживачів до цього за допомогою енергійних зусиль в сфері збуту і його стимулювання. До таких заходів відноситься: реклама в ЗМІ, на телебаченні, різні рекламні акції і т.д. «КП «Міськводоканал» СМР м.Суми» потрібно випереджати конкурентів по реалізації своєї продукції і темпами її просування. Таким чином, слід прийняти деякі заходи щодо оптимізації каналів руху товару. З метою оцінки та зростання конкурентоспроможності підприємства пропонується провести диверсифікацію підприємства і відкрити додатковий торговий зал. Відкриття торгового залу приверне додаткових клієнтів, що дозволить прискорити просування продукції і послуг компанії на ринку. На підставі проведеного аналізу були запропоновані заходи щодо підвищенню конкурентоспроможності «КП «Міськводоканал» СМР м.Суми» шляхом диверсифікації бізнесу і проведений розрахунок їх економічної ефективності. На підставі проведеного аналізу конкурентоспроможності підприємства запропоновані наступні заходи: - відкриття додаткових офісів продажів; - створення відділу маркетингу; - розширення номенклатури продукції і послуг; Розрахунок ефективності запропонованих заходів показав, що впровадження на практиці даних заходів покращить фінансово-економічні показники діяльності «КП «Міськводоканал» СМР м.Суми», збільшить прибуток підприємства, підвищить конкурентоспроможність підприємства і буде сприяти виходу підприємства з кризи. запропоновані заходи мають позитивний ефект і можуть бути застосовані на практиці.
  • Item
    Економічні підходи до ведення онлайн бізнесу на прикладі дизайн агенції
    (Сумський державний університет, 2021) Рева, А О
    Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню економічних підходів ведення онлайн бізнесу на прикладі дизайн агенції. Метою дослідження: визначити ступінь доцільності використання досвіду успішних західних компаній в якості моделей бізнесу на українському ринку в онлайн-середовищі. Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання, системний підхід, фундаментальні положення економічної теорії, маркетингу, сучасні концепції маркетингових комунікацій. Для вирішення завдань дослідження були використані наступні методи: логікоаналітичний, порівняльний, економікостатистичний, системно-структурний, абстрактно-логічний аналізи. Об’єкт дослідження – бізнес-моделі стартапів в онлайн-середовищі. Предметом дослідження є компоненти українських бізнес-моделей у сфері електронної комерції, ступінь їх схожості з компонентами успішних моделей на розвинених ринках. У Вступі обґрунтовано актуальність тематики кваліфікаційного дослідження. У 1-му розділі роботи «Теоретичні основи просування бізнесу в онлайн-середовищі» присвячено дослідженню теоретичних основ просування бізнесу в онлайн-середовищі. Розглянуто характеристику сучасних технологій просування продукції в мережі Інтернет. У 2-му розділі роботи «Методика розробки бізнес-моделі. Порiвняння Business Model Canvas i Canvas» на основі проведеного критичного аналізу, виявлено відмінні риси стартапів в середовищах онлайн і офлайн, дослiджений стратегічний підхід до бізнесу. У 3-му розділі роботи «Розробка бізнес-моделі онлайн дизайн агентства» приведено загальну характеристику діяльності підприємства, розроблено бізнес-модель компанії в онлайн-середовищі. Інформаційною базою є узагальнені автором законодавчі та нормативні акти, які регламентують комунікаційну діяльність підприємств, наукові праці вітчизняних і зарубіжних авторів, статистична інформація, первинна документація промислових підприємств. Практична значимість роботи полягає в тому, що розроблені пропозиції можна рекомендувати до реалізації компаніям.
  • Item
    Логістичний ринок у період рецесії: архітектура, трансформації, виклики й економічні можливості відновлення
    (Сумський державний університет, 2021) Чорна, Я.В.
    Метою дослідження є аналіз економічних і організаційних змін в глобальних ланцюгах поставок і стратегіях компаній та виявлення ключових чинників відновлення їх дієвості й ефективності. Об’єкт дослідження – логістичні процеси у змінному глобальному середовищі. Предмет дослідження – економічні відносини, що виникають між компаніями-виробниками товарів (послуг), дистриб’юторами, споживачами, посередниками, логістичними компаніями, іншими учасниками ринку в умовах глобального оцифрування логістично-дистрибуційних систем та посилення впливів Industry 4.0. При написанні роботи використано наукові методи дослідження: логіко-аналітичний, системно-структурний і порівняльний аналізи, економіко-статистичний, аналізу та синтезу, графічний. У Вступі обґрунтовано актуальність тематики кваліфікаційного дослідження. У 1-му розділі роботи «Логістичні ланцюги: архітектура, можливості й виклики» присвячено дослідженню економіко-організаційної сутності й сучасного стану глобальних логістичних систем: їх архітектури, особливостей функціонування, можливостей і викликів у період рецесії, стратегічних трендів. У розділі проведено аналіз важливості оптимізації логістичних мереж, як фактору підвищення конкурентоспроможності фірми, особливо в умовах рецесії. У 2-му розділі роботи «Організаційні базиси функціонування ланцюгів постачань у змінному бізнес-середовищі» на основі проведеного критичного аналізу стану логістичної архітектури визначено структурні зрушення у глобальній логістиці: тренди й необхідну координацію зусиль економічних агентів для збереження ринкових позицій в умовах рецесії; наведено актуальні трансформації торговельних зв’язків і необхідність розбудови нової логістичної архітектури; розглянуто зміну парадигм в сфері менеджменту матеріальних потоків логістичної інфраструктури; досліджено економічні наслідки зміни архітектури логістичних зв’язків. У 3-му розділі роботи «Логістичний бізнес в глобальному та національному вимірі: стан ринку, тренди та перспективи» досліджено секторальні тренди та перспективи провідних компаній українського та зарубіжного ринку логістики; виокремлено ключові тренди ринку логістико-дистрибутивних послуг; визначено потенціал і спроможність ринку до залучення інноваційних логістичних технологій. У дослідженні, виходячи із його мети, розв’язано такі завдання:  проведено аналіз суті, стану, розвитку світових логістичних систем: їх архітектури, можливостей, викликів і стратегічних трендів;  досліджено економіко-організаційні аспекти та можливості функціонування логістичних схем у змінному глобальному середовищі;  проведено критичний аналіз впливів пандемії на ланцюги поставок (глобальний і національний виміри);  визначено ключові тренди в галузі логістики, що докорінно змінюють попередні парадигми їх функціонування;  наведено перспективні оцінки відновлення українського ринку логістики та охарактеризовано його потенціал для введення інновацій. Інформаційною базою дослідження стали підручники, навчальні посібники, монографії й науково-аналітичні статті вітчизняних і зарубіжних вчених із зазначеної проблематики, статистичні дані, інформаційні ресурси мережі Internet, аналітичні й фінансові звіти компаній і міжнародних агенцій (організацій, інституцій), ін. інформаційні ресурси. Новизна, виходячи із отриманих результатів, полягає у тому, що у роботі дістали подальшого розвитку методичні підходи до аналізу й оцінювання економіко-організаційних ефектів функціонування глобальних логістичних мереж в умовах пандемії і методика аналізу й відбору практично орієнтованих чинників відновлення ринку логістики й забезпечення його розвитку у перспективі. Науково-практичні результати дослідження представлено на ІV Міжнародній науковій конференції «Молодіжна наука у контексті суспільно-економічного розвитку країни» (м. Черкаси, 15.12.2020 р., Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова); у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціалізації «Міжнародна торгівля», Харківський національний економічний університет Семена Кузнеця, 23.04.2021 р.) і опубліковано статтю у фаховому науковому журналі. Зазначені положення використані ПНП «Центр економічних досліджень» у межах підготовки науково-практичних рекомендацій із формування стратегічних заходів розвитку національної економіки України на період до 2030 р. (№ 05.05-1 від 05.05.2021 р.).
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю сучасного підприємства
    (Сумський державний університет, 2020) Федорченко, Д.І.
    У першому розділі розглядаються існуючі методичні підходи щодо оцінки конкурентоспроможності підприємства. Аналітична оцінка діяльності КП «Шляхрембуд» дається в другому розділі. Проведено аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Оцінено рівень його конкурентоспроможності. Обґрунтування стратегії підвищення конкурентоспроможності об’єкта дослідження проводиться в третьому розділі.
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю продукції підприємства
    (Сумський державний університет, 2020) Янко, Л.М.
    В першому розділі "Суть та необхідність стратегії управління підприємством", досліджено суть та необхідність стратегії управління підприємством. У другому розділі "Оцінка фактичного стану якості продукції на підприємстві" проведена оцінка фактичного стану якості продукції на підприємстві. У третьому розділі "Обгрунтування резервів підвищення конкурентоспроможності продукції" обгрунтовані резерви підвищення конкурентоспроможності продукції.
  • Item
    Стратегії забезпечення конкурентоспроможності продукції
    (Сумський державний університет, 2020) Коваленко, Д.І.
    У першому розділі роботи «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ» розглянуті зміст поняття «конкурентоспроможність» та «забезпечення якості» продукції та система забезпечення конкурентоспроможності, принципи, методи та функції. У другому розділі роботи «. ОЦІНКА СУЧАСНОГО СТАНУ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ТОВ АМАРКОРД-АЛЕКС» виконаний аналіз економічних показників діяльності ТОВ АМАРКОРД-АЛЕКС, досліджена система забезпечення конкурентоспроможності і основні напрямки її вдосконалення ТОВ АМАРКОРД-АЛЕКС. У третьому розділі роботи «ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ» запропоновані шляхи підвищення конкурентоспроможності продукції та ефективності підприємства та використання інноваційних рішень для підвищення рівня конкурентоспроможності продукції.
  • Item
    Аналіз діяльності підприємства в умовах цифрової економіки
    (Сумський державний університет, 2020) Швець, А.О.
    У першому розділі роботи «Поняття цифрової економіки. Типи підприємств в цифровій економіці» було розкрито поняття цифрової економіки та розглянуто особливості роботи в таких умовах. У другому розділі роботи «Економічний потенціал підприємства» представлені складові економічного потенціалу підприємства і розкривається їх сутність. У третьому розділі роботи «Аналіз складових економічного потенціалу підприємства» проводиться аналіз і оцінку впливу кожної зі складових економічного потенціалу на ефективну діяльність підприємства. У четвертому розділі роботи «Діагностика фінансового стану підприємства» за допомогою комплексу фінансових показників аналіз і оцінка діяльності підприємства.
  • Item
    Аналіз рентабельності виробництва
    (Сумський державний університет, 2020) Кушніров, М.М.
    Мета роботи: розкриття змісту економічних понять рентабельності виробництва, їх формування в умовах ринкової економіки як з теоретичної, так і з практичної точки зору, дослідження методики аналізу фінансових результатів виробничого підприємства. Завдання роботи: ознайомлення з поняттям рентабельності виробництва, проведення аналізу та перевірка результатів рентабельності на підприємстві, розгляд низки питань, пов'язаних з економічним аналізом фінансових результатів та рентабельності підприємства, виявлення шляхів підвищення господарської діяльності підприємства. Предметом дослідження роботи є: поняття рентабельності, її показники, види та оцінка рентабельності і шляху її підвищення.