Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
33 results
Search Results
Item Оцінка економічних результатів та ефективності діяльності підприємства(Шосткинський інститут Сумського державного університету, 2023) Поворозка, В.Р.У роботі розглянуто сутність ефективності діяльності підприємства та її види, охарактеризовано методи та показники оцінювання ефективності діяльності підприємства на основі його економічних результатів. На прикладі ТОВ «Метро кеш енд кері Україна» наведено організаційно-економічну характеристику підприємства, здійснено аналіз фінансово-економічних результатів підприємства та проаналізовано показники ефективності діяльності підприємства. Розроблено перспективні напрями та заходи з підвищення ефективності діяльності підприємства, а також обґрунтовано запропоновані заходи з економічної точки зору.Item Ефективність стратегії імпортозаміщення як фактору стимулювання вітчизняного виробника(Сумський державний університет, 2021) Кіріл'єва, А.В.Мета кваліфікаційної магістерської роботи полягає в оцінці ефективності впровадження стратегії імпортозаміщення на підприємстві як фактору стимулювання вітчизняного виробництва у галузі лакофарбової промисловості Об’єктом дослідження є аналіз міжнародної діяльності країни у промисловому секторі через призму доцільності та ефективності імпортної стратегії на внутрішньому ринку товарів та послуг. Предметом дослідження є визначення ефективності стратегії імпортозаміщення на українському підприємстві ЛФМ як фактору розбудови вітчизняного виробництва. Дослідження теоретичних і практичних проблем імпортозаміщення закордонної продукції на товари національного виробництва зумовило потребу в застосуванні як загальнонаукових, так і спеціальних методів пізнання, які в сукупності дозволили комплексно вирішити поставлені завдання і з’ясувати шляхи удосконалення економічної діяльності підприємств. Методологічною основою дослідження також є історичний, логічний і системний підхід. Абстрактно-логічний метод було використано при розробці системи показників для оцінки впливу внутрішніх та зовнішніх факторів на економічний стан компанії та ефективності діяльності промислової галузі; метод порівняння застосовувався при вивченні механізу формування стратегії імпортозаміщення; використання статистичного методу дозволило дослідити основні показники економічної діяльності компанії та галузі. Інформаційна база роботи складається із фінансового звіту ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»; нормативних документів України; аналітичної інформації науково-дослідних установ; наукових публікацій щодо впровадження стратегій імпортозаміщення; інтернет-ресурсів, монографічних досліджень, державної статистики України, статистичного порталу Doing business тощо. Одержані результати можуть бути використані у процесі розробки імпортної стратегії підприємства, що включає в себе практичні рекомендації щодо формування стратегії імпортозаміщення на підприємстві для максимізування позитивного економічного ефекту. Результати основних положень кваліфікаційної магістерської роботи пройшли апробацію: 1 На Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції «ІМПЕРАТИВИ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ В УКРАЇНІ І ЄС У КОНТЕКСТІ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ», 25-29 жовтня 2021 року на базі Сумського державного університету за результатами участі в якій були опубліковані тези доповіді «Management of international business in the context of globalization» (Karintseva O. I., Kirilieva A. V., Dolhosheieva O. І.). 2 У Віснику Сумського державного університету. Серія Економіка, 2021 було опубліковано статтю «Аналіз ринку лакофарбових матеріалів на міжнародному та національному рівні у сфері промислового сектору економіки». (Карінцева О. І., Кіріл’єва А. В.).Item Управління ефективністю сучасного підприємства(Сумський державний університет, 2021) Власенко, К.А.Метою дипломної роботи є вивчення основних теоретико-методологічних положень та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення управління ефективністю підприємства ТОВ «Епіцентр-К». Відповідно до мети були поставлені наступні завдання: • визначити сутність поняття управління ефективністю підприємства; • сформулювати критерії та показники ефективності управління; • визначити методичні підходи до оцінки управління ефективністю підприємства; • провести організаційно-економічну характеристику ТОВ «Епіцентр-К»; • проаналізувати основні показники фінансово-господарської діяльності та ефективність управління підприємства; • дослідити зовнішнє й внутрішнє середовища підприємства та його конкурентоспроможність; • сформувати стратегічний план при використанні моделі збалансованої системи показників для підвищення ефективності та результативності компанії; • розробити пропозиції щодо підвищення управління ефективністю компанії «Епіцентр-К». Об'єктом дослідження є найбільша в Україні мережа торговельних центрів ТОВ «Епіцентр-К». Предмет дослідження. Проглянуто шляхи підвищення управління ефективністю підприємства на прикладі ТОВ «Епіцентр К». Методи дослідження: логічне узагальнення та порівняння – для з’ясування та впорядкування сутності поняття ефективності управління підприємством; експертні оцінки, статистичний аналіз, групування та узагальнення даних - вивчення організаційно-економічної характеристики ТОВ «Епіцентр К», ключових показників діяльності ТОВ «Епіцентр-К»; абстракція, аналогія, аналіз і синтез - для розробки пропозицій щодо визначення шляхів підвищення ефективності управління організацією. У першому розділі були розкриті теоретичні аспекти оцінки управління ефективністю підприємства, а саме, визначається сутність поняття, види та основні фактори ефективності управління підприємством, формулюються критерії та показники ефективності управління, визначені методичні підходи до оцінки якості системи управління підприємством. У другому розділі для аналізу управління ефективністю було вибрано торгове підприємство ТОВ «Епіцентр-К». Була наведена загальна характеристика господарської діяльності підприємства. Проаналізовано основні економічно-фінансові результати діяльності та ефективність управління підприємством, представлено динаміку їх зміни за 2019-2020 рр. У третьому розділі був сформований стратегічний план підвищення ефективності та результативності діяльності підприємства ТОВ «Епіцентр-К» за допомогою збалансованої системи показників, досліджене зовнішнє й внутрішнє середовища підприємства та наведені та обґрунтовані напрями підвищення управління ефективністю підприємства. Наукова новизна отриманих результатів полягає у формуванні стратегічного плану та розроблення пропозицій щодо підвищення управління ефективністю ТОВ «Епіцентр-К» на базі збалансованої системи показників, що дозволяє покращити якість бізнес-рішень та ефективність кінцевих результатів.Item Економічний механізм оцінки ефективності рекламної кампанії на підприємстві(Сумський державний університет, 2021) Єфіменко, К. Л.Тема проведення рекламної кампанії на певному підприємстві в наш час є досить актуальною, бо без реклами зараз не обходиться просування жодного продукту на ринок. Отже ефективно сплановані методи та засоби реклами на початку діяльності, є запорукою отримання доходу в майбутньому. При цьому така діяльність повинна відображати сучасні тенденції розвитку суспільства, що обумовлені поточними соціально-економічними та еколого-економічними трансформаційними процесами. Метою написання моєї дипломної роботи є оцінка ефективності проведення рекламної кампанії на підприємстві, а основними задачами є визначення сутності рекламної кампанії та її складових, дослідження методик для розрахунку рекламного бюджету, також формулювання базових критеріїв, за допомогою яких проводитиметься аналіз ефективності рекламної кампанії. Об’єктом дослідження є показники рекламної кампанії на підприємстві ТОВ ТД «Мегаполіс», та розрахунок його рекламного бюджету. Але одна справа спланувати рекламну кампанію, зовсім інше - провести. Для деяких рекламних агентств, на жаль, миттєвий прибуток грає пріоритетну роль, чим ефективне розміщення реклами Замовника. Буває так, що вибір ЗМІ відбувається не по цільовій аудиторії, а по пристрастях менеджера агентства - це верх не професіоналізму. Рекламне агентство повного циклу повинне повністю відповідати за розробку і проведення кампанії, контролювати всі її етапи, консультувати Замовника по питаннях, що цікавлять, в цілому, бути що називається, on-line. Рекламне агентство чи відділення на підприємстві повинно повністю контролювати етапи проведення кампанії. Наприклад, підписати пробу кольору стікерів для метро, порівнявши її з реальним макетом, відстежувати, щоб стікери добре надрукували і поклеїли вчасно і в суворій відповідності до заявки; проводити щоденний моніторинг радіо і телеефіру (якщо задіяні радіостанції і телеканали); бути присутнім на монтажі зображень на рекламних щитах, перетяжках або брандмауерах; перевіряти виходи в друкарських виданнях і т.д. Також для формування чіткого бюджету потрібно враховувати всі ринки на якому працює підприємство, наприклад, проведення рекламної кампанії в регіонах країни. Вже давно стало ясно, що ринок не обмежується лише Києвом, регіони все більше стають популярними рекламодавцями, що зажадалися, особливо міста міліонери.Item Комплексний економічний аналіз діяльності малого підприємства(Сумський державний університет, 2021) Гончаренко, А.С.Метою роботи є дослідження теоретико-методичних засад комплексного аналізу господарської діяльності малих підприємств та застосування теоретичних напрацювань для оцінки ефективності діяльності конкретного суб’єкта малого підприємництва. Об’єктом дослідження стало мале підприємство ПП «ОЛВІ». Предмет дослідження – методика комплексного економічного аналізу господарської діяльності малого підприємства. Методи та прийоми дослідження: індексний метод, коефіцієнтний аналіз, порівняльний аналіз, факторний аналіз, графічний метод. У першому розділі «Теоретико-методичні засади економічного аналізу діяльності малих підприємств» розглянуто основні особливості малого бізнесу, а також окреслено необхідність та завдання його комплексного аналізу. Розкрито основні методичні засади комплексного аналізу діяльності малого підприємства. У другому розділі «Комплексний економічний аналіз ПП «ОЛВІ»» наведено загальну характеристику ПП «ОЛВІ», проведено аналіз основних показників його діяльності. Виконано діагностику економічної ефективності використання матеріальних і трудових ресурсів підприємства. У третьому розділі «Розробка методів упрвління прибутковостю підприємства як складової комплексного аналізу підприємства» здійснено аналіз фінансового стану підприємства ПП «ОЛВІ», на основі якого було застосовано факторний аналіз для виявлення резервів підвищення прибутковості підприємства.Item Оцінка рівня забезпечення економічної безпеки підприємства(Сумський державний університет, 2021) Федоренко, Ю.А.Метою роботи є комплексне дослідження та вивчення поняття економічної безпеки підприємства. Поставлені та вирішені такі задачі: визначена сутність економічної безпеки підприємства; розкритий зміст методологічного арсеналу теорії економічної безпеки підприємства; систематизовані окремі небезпеки, що впливають на стан і рівень економічної безпеки підприємства; описані методики визначення окремих видів економічної безпеки підприємства. У першому розділі кваліфікаційної роботи бакалавра «Теоретична сутність економічної безпеки підприємства» розглянуті поняття та структура економічної безпеки підприємств. У другому розділі кваліфікаційної роботи бакалавра «Механізми забезпечення економічної безпеки підприємств» розкрита система та суб’єкти, стратегія та політика, а також концепція економічної безпеки підприємств. У третьому розділі кваліфікаційної роботи бакалавра «Аналіз оцінки рівня економічної безпеки підприємства» проведена оцінка системи показників економічної безпеки підприємства за функціональними складовими та оцінка рівня сукупності економічної безпеки підприємства. економічна безпека.Item Аналіз ефективності та шляхи поліпшення використання основних фондів підприємства(Сумський державний університет, 2021) Щербак, Н.М.Ціллю даної кваліфікаційної роботи є узагальнити початкові знання про підприємство як систему, призначену для випуску продукції на продаж, виконання робіт на замовлення та надання послуг, а також визначити ефективність використання основних фондів та основні шляхи їх підвищення. Об’єкт дослідження – СФГ «Урожай» Роменського району Сумської області. Предметом дослідження є основні фонди даного підприємства, та ефективність їх використання. Для досягнення цілі необхідно: дослідити теоретичні основи ефективності використання основних виробничих фондів; проаналізувати ефективність використання основних виробничих фондів на прикладі підприємства СФГ «Урожай»; визначити основні шляхи підвищення ефективності використання основних виробничих фондів; зробити розрахунки та навести висновки. Методологією кваліфікаційної роботи є статистичний, порівняльний, балансовий методи та економічно-статистичні, економічно-математичні й інші методи групування та аналізу даних. У першому розділі надано характеристику основним поняттям досліджуваної теми, наведена класифікація основних фондів та визначено перелік основних показників і факторів їх ефективного використання. У другому розділі здійснено аналіз показників виростання основних виробничих фондів на прикладі підприємства СФГ «Урожай». У третьому розділі визначено основні шляхи підвищення ефективності використання основних виробничих фондів.Item Стан та перспективи розвитку бізнес-консалтингу в Україні та світі(Сумський державний університет, 2021) Джамалов, Р. Х.Об'єкт дослідження – сфера бізнес-консалтингу. Предмет дослідження –вплив світової кризи на розвиток бізнес-консалтингу в Україні та світі. У першому розділі визначені теоретичні засади дослідження бізнес консалтингу в умовах світової кризи. У другому розділі проведено діагностика впливу світової кризи на бізнес консалтинг в Україні та світі. Досліджено тенденції розвитку ринку консалтингових послуг в світі, здійснено аналіз бізнес-консалтингу на українському ринку, проведено оцінку впливу світової кризи на функціонування бізнес консалтингу У третьому розділі визначено перспективи розвитку бізнес-консалтингу в умовах глобальної невизначеності: запропоновано шляхи подолання проблем розвитку бізнес-консалтингу під час світової кризи, досліджено потенціал подальшого розвитку міжнародного ринку консалтингових послуг. В роботі використані такі методи дослідження, як опис, аналіз-синтез, пояснення, системно-структурний метод, статистичний, графічний методи аналізу тощо.Item Імідж підприємства: формування та забезпечення ефективності використання(Сумський державний університет, 2021) Кузіна, І. В.Мета роботи – дослідити та проаналізувати чинники формування та ефективного використання іміджу підприємства. Для досягнення даної мети було поставлено ряд завдань: визначити чинники що формують позитивний імідж підприємства. провести аналіз впливу чинників, що формують імідж функціонування підприємства надати рекомендації щодо оптимального планування стратегії розробки іміджу з позиції ефективності його використання. Об’єкт дослідження – процес формування та використання позитивного іміджу підприємства. Предмет дослідження – теоретичні, методичні та практичні засади формування та ефективного використання іміджу підприємства. Теоретико-методичною основою кваліфікаційної роботи бакалавра є загальні та спеціальні методи дослідження: аналізу, синтезу а також діалектичного пізнання. Серед спеціальних методів дослідження виділяються: узагальнення, абстрактно-логічний, системний аналіз, порівняння, монографічний. Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативні акти ВРУ, та Кабінету Міністрів України. У кваліфікаційній роботі було проведено аналіз вітчизняних і зарубіжних досліджень останніх десятиліть, що стосуються формування іміджу на підприємствах різних галузей. В першому розділі «Основні теоретико-методичні засади формування та забезпечення ефективності використання іміджу підприємства» нами було розглянуто сутнісно - змістовні поняття іміджу підприємства та яку ролі грає поняття «імідж підприємства» як складова комплексної системи ефективного розвитку підприємства. У другому розділі «Аналіз формування та використання іміджу підприємство (на прикладі благодійної організації «Благодійний фонд «Добро Ти» (далі – БФ «Добро Ти») нами була надана іміджева характеристика основної діяльності підприємства, особливості формування іміджу підприємства БФ «Добро Ти» та особливості забезпечення ефективності його використання. У третьому розділі «Соціально-економічні напрями розвитку іміджу підприємства БФ «Добро Ти» нами були сформована система соціально-економічних показників оцінки ефективності використання іміджу підприємства, а також обґрунтовано перелік організаційно-економічних заходів щодо забезпечення інтересів стейкхолдерів підприємства.Item Підвищення ефективності логістичної діяльності підприємства(Сумський державний університет, 2021) Фалько, К.С.Робота присвячена проблемам підвищення ефективності бізнес-процесів підприємства в розрізі його логістичної діяльності на прикладі Товариства з обмеженою відповідальністю «ВП «Полісан» (далі – ТОВ «ВП «Полісан»). Метою даної роботи є дослідження механізму ефективності логістичної діяльності та надання практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності логістичних операцій ТОВ «ВП «Полісан». Об’єкт дослідження – показники логістичної діяльності ТОВ «ВП «Полісан». Предмет дослідження – відносини, що виникають в процесі здійснення логістичних операцій між підприємством та споживачами продукції. Методи дослідження – аналітичний, системно-структурний і порівняльний аналізи, економіко-статистичний, аналізу, графічний. Практична значимість даної роботи полягає в тому, що теоретичні положення щодо дослідження механізму ефективності логістичної діяльності доведено до рівня практичних рекомендацій для умов конкретного підприємства. Для ТОВ «ВП «Полісан» сформовано комплекс заходів у напряму вдосконалення логістичної діяльності та проведена оцінка економічної ефективності цих заходів. Основні результати, яких було досягнуто в процесі виконання кваліфікаційної роботи: проведено оцінку ефективності логістичної діяльності ТОВ «ВП «Полісан»; визначено комплекс заходів щодо підвищення ефективності логістичної діяльності ТОВ «ВП «Полісан»; оцінено економічну ефективність заходів щодо підвищення ефективності логістичної діяльності ТОВ «ВП «Полісан». Наукова новизна роботи полягає в тому, що виокремлено систему показників ефективності логістичних операцій, для умов конкретного підприємства сформовано комплекс заходів щодо вдосконалення логістичної діяльності та проведено оцінку економічної ефективності цих заходів. Інформаційною базою стали інтернет-ресурси, офіційний сайт підприємства, підручники, навчальні посібники, звітність підприємства публікації за тематикою дослідження.