Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки втулки насосу типу КСВ
    (Сумський державний університет, 2023) Масалітова, К.І.
    Втулка в насосі типу КСВ є деталлю, яка знаходиться в корпусі насоса і встановлюється з одного боку на вал насоса, а з іншого боку - на робочі колеса. Втулка має внутрішній отвір, через який протікає робоча рідина, забезпечуючи герметичність відсіків насоса та знижуючи тертя між валом та корпусом насоса. Втулка є важливою деталлю насоса, яка впливає на його продуктивність та тривалість роботи, тому необхідно правильно підбирати та експлуатувати цю деталь. Основними вимогами до цієї деталі є міцність, зносостійкість та мастильна здатність. Метою роботи є розробка оптимальної і прогресивної маршрутної технології виготовлення та термічної обробки втулки насосу типу КСВ з легованої ливарної сталі 20Х13Л для поліпшення її експлуатаційних властивостей і характеристик. В кваліфікаційній роботі бакалавра було проаналізовано призначення та умови роботи втулки насосу типу КСВ. На основі проведених досліджень вибору матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки та термічної обробки втулки насосу типу КСВ зроблено висновки, що використання легованої ливарної сталі 20Х13Л та оптимізованого технологічного процесу має великий потенціал для покращення роботи насосу типу КСВ і сприяє підвищенню ефективності та надійності його функціонування. Після проведення термічної обробки твердість сталі становить порядку 44 HRC. Практичне значення отриманих результатів полягає в виборі матеріалу, розробці оптимальної маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки втулки зі легованої ливарної сталі 20Х13Л для насосу типу КСВ. Ці результати мають важливе значення для підвищення якості та надійності втулки, а також для поліпшення експлуатаційних характеристик насосу.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки апарату направляючого насоса
    (Сумський державний університет, 2022) Бурлака, А.Ю.
    Апарат направляючий насоса типу ЦНС призначається для зміни напряму потоків рідинних середовищ та зміни швидкісної енергії тиску. Пристрій влаштований з двох нерухомих дисків, встановлених у корпусі насоса, оснащених лопатками схожими на лопаті робочого агрегату. Матеріал для виготовлення апарата направляючого повинен відрізнятись довговічністю, надійністю корозійною стійкістю та в деяких випадках бути холодостійким. Також треба не забувати, що деякі властивості матеріал може набувати тільки в ході його термічної обробки. Мета роботи полягає в створенні маршрутної технології виготовлення та технологічного процесу зміцнення апарата направляючого насосів типу ЦНС 240 за допомогою проведення новітніх та технологічних методів термічної обробки для покращення експлуатаційних властивостей деталі. Методи досліджень: використання стандартних методів визначення фізико-механічних властивостей та структури сталі 08Х14Н7МЛ (ВНЛ-1) для виготовлення апарата направляючого насосу ЦНС 240-…-2 та сучасних мікроскопічних і металографічних методів дослідження, що включають мікроскопічний і макроскопічний аналіз, теоретичні і практичні методи, огляд літературних джерел. До завдань досліджень відносяться наступні: аналіз літературних джерел з метою вдосконалення маршрутної технології виготовлення і зміцнюючої термічної обробки апарата направляючого насосу ЦНС 240-2 для підвищення експлуатаційних характеристик деталі. В кваліфікаційній бакалаврській роботі було проаналізовано призначення та умови роботи апарата направляючого насосу ЦНС 240-2. Були проаналізовані можливі причини виходу з ладу апарату направляючого насосів типу ЦНС 240-…-2. Основна причина виходу з ладу направляючих апаратів: недостатня захищеність підшипників лопаток і інших елементів апаратів від абразивного пилу; вихід деталі із строю під дією постійного або часткового вологого середовища, тобто в наслідок корозії під дією найти або води; вихід деталі із строю при агресивному повітряному середовищі; поява пластичних деформацій в результаті великих навантажень на деталь; вихід із строю в наслідок роботи при дуже низьких температурах (холодноламкість); вихід із строю деталі в наслідок втомного характеру; електрохімічна корозія; вихід із ладу через кавітацію. Для виготовлення апарата направляючого було використано холодостійку ливарну високолеговану сталь 08Х14Н7МЛ (ВНЛ-1). Характерною ознакою холодостійких сталей є низький вміст вуглецю. Зазвичай він становить не більше 0,08 % вуглецю. Для виконання всіх вимог до апарату направляючого було складено маршрутну карту його створення. Також було зазначено обладнання для термічної обробки цього апарату. Термічна обробка даної сталі складається з гартування, обробки холодом і відпуском. Після термічної обробки апарата направляючого із сталі ВНЛ-1 отримано твердість порядку 36 HRC, сталь має голчасту мартенситно-аустенітну структуру та розмір зерна відповідає 3-4 балу. Практичне значення одержаних результатів. Було обрано матеріал, запропоновано маршрутну технологію виготовлення і технологічний процес зміцнення апарата направляючого насосу ЦНС 240-2 для підвищення експлуатаційних характеристик деталі.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталей проточної частини насосів, що перекачують гідроабразивні суміші
    (Сумський державний університет, 2019) Лук’янов, Р.О.
    Мета кваліфікаційної роботи бакалавра: підвищення ефективності експлуатації насосів за розрахунок вибору матеріалу проточної частини, розроблення маршрутної технології та режимів термічної обробки. В ході роботи було проаналізовано умови роботи деталей проточної частини насосів, що перекачують гідроабразивні суміші та навантаження, що вони витримують в процесі експлуатації та сформульовано вимоги до матеріалів з яких вони виготовляються. Обрана марка високохромистого чавуну для виливки, в якому, після застосування модифікування,суттєво змінюється свій структурно-фазовий стан, зменшується розмір карбідів і спостерігається їх рівномірний розподілу по перетину виливки, розроблена маршрутна технологія виготовлення деталі. Після проведення модифікування чавуна було проведено дослідження його структури. В ході досліджень було обрано оптимальний варіант виготовлення деталі.