Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
4 results
Search Results
Item Маркетинг інновацій в міжнародному бізнесі(Сумський державний університет, 2025) Медуниця, Т.О.Мета дослідження полягає у дослідженні теоретичних та практичних аспектів маркетингу інновацій у міжнародному бізнесі та розроблення рекомендацій щодо його удосконалення на прикладі ТОВ «Нова Пошта». Об’єктом дослідження є процеси просування інноваційних рішень у сфері логістичних послуг ТОВ «Нова Пошта». Предметом дослідження є система маркетингових заходів, що забезпечує комерціалізацію інновацій у міжнародному бізнесі. Основні висновки дослідження: 1. Маркетинг інновацій виконує ключову роль у формуванні попиту, позиціонуванні нових продуктів та забезпеченні економічного зростання підприємства. 2. Особливістю інноваційного маркетингу є підвищений рівень невизначеності, ризиків і потреба у швидкій адаптації до змінних умов. 3. Процеси виведення інновацій на закордонні ринки супроводжуються бар’єрами культурного, правового, логістичного та фінансового характеру.Item Peculiarities of forming a competitiveness strategy for the national producers: Study of consumer needs and motivations(Sumy State University, 2024) Uvarov, A.S.The purpose of this master’s level degree qualification paper is to analyze the motivational sphere of clients within business contexts, combining the theories of A. N. Leontiev and A. Maslow to develop comprehensive strategies for marketing, sales, and product enhancement. This paper aims to establish how recognizing and addressing client motivations, especially the sense of recognition and self-respect, can improve business outcomes and enhance client loyalty. The object of the study is the motivational sphere of clients in small and medium-sized businesses, particularly focusing on how branded promotional products contribute to meeting psychological needs and driving client behavior. The subject of the study is the integration of psychological theories into practical business strategies to enhance marketing effectiveness, sales performance, and product appeal.Item The role of marketing in the development of international business(Sumy State University, 2024) Lapshyna, M.Y.By entering the international market, a company can receive enormous privileges. By promoting its product or service beyond the borders of its country, a company receives more potential customers and, accordingly, more profit. But with this comes risks. To be successful in international markets, a company must choose the right strategy. And having overcome many difficulties, a company can become successful and popularize its brand and improve its image. The purpose of the bachelor's thesis is determined the main aspects and characteristics of marketing in the development of international business. The object of the research is the process of development international business of Ukraine and the directions of its implementation. The subject of the research is the main theoretical and practical aspects of international business and the marketing tools in different regions of the world.Item Маркетинг інновацій у міжнародному бізнесі(Сумський державний університет, 2021) Конопліна, А.Р.Кваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню функціонування маркетингу інновацій у контексті міжнародного бізнесу. Проведено аналіз стану та динаміки маркетингу інновацій як його складової та виявлено проблеми і перспективи їх функціонування. Визначено основні напрямки удосконалення розвитку маркетингу інновацій в умовах глобалізаційних процесів світової економіки.