Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
109 results
Search Results
Item Uncovering patterns of digital transformation of European economies using self-organizing maps(LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2025) Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Семеног, Андрій Юрійович; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Tarasenko, O.Цифрові технології стали ключовим рушієм економічного зростання, конкурентоспроможності та соціальної інтеграції, тоді як значні відмінності в цифровому розвитку зберігаються між національними економіками. Метою цього дослідження є картографування та інтерпретація траєкторій цифрової трансформації у 30 вибраних європейських країнах (держави-члени ЄС, асоційовані економіки та Україна) протягом 2011–2022 років. У дослідженні використовується самоорганізуюча карта (SOM) з ієрархічною кластеризацією Варда для виявлення прихованих структур цифрового розвитку, використовуючи збалансовану панель з 20 показників у трьох сферах: розвиток сектору ІКТ, цифрова інфраструктура, впровадження цифрових технологій та навички. Валідність кластерів оцінювалася за допомогою методу ліктя, коефіцієнта силуету, індексів Калінського-Харабаша та Девіса-Боулдена. Результати показують, що двокластерне рішення є статистично стійким, тоді як трикластерне рішення надає додаткове розуміння перехідних моделей цифрової трансформації. Двокластерне рішення виявило чітку різницю між цифровими лідерами та менш розвиненими економіками, причому найбільші розбіжності спостерігалися в онлайн-банкінгу (71% проти 29%), онлайн-покупках (68% проти 32%) та використанні електронного урядування (68% проти 34%). Трикластерне рішення надало подальших нюансів, показавши, що у 2011 році більшість європейських економік були зосереджені в найслабшому кластері, тоді як лише Північна Європа досягла високого рівня цифровізації. До 2020 року всі європейські країни досягли принаймні середнього кластера, що відображає перехід від сильної поляризації до більш збалансованого розподілу цифрового розвитку. Незважаючи на прогрес, структурні розриви залишаються, що підкреслює необхідність політики, яка розвиває цифрові навички, заохочує інклюзивне впровадження та зміцнює довіру до онлайн-сервісів для підтримки цифрової трансформації.Item Інформаційна система електронної комерції для забезпечення онлайн-продажу електротехнічної продукції(Сумський державний університет, 2025) Маслов, С.Г.інформаційна система електронної комерції для онлайн-продажу електротехнічної продукції. Проведено аналіз сучасних підходів до побудови систем електронної комерції, обґрунтовано вибір мікросервісної архітектури. Розроблено систему на основі мікросервісів з централізованою автентифікацією, реалізовано основні компоненти: каталог товарів, кошик покупок, управління замовленнями та система знижок. Впроваджено API Gateway для маршрутизації запитів. Забезпечено контейнеризацію через Docker. Система успішно пройшла тестування та готова до впровадження.Item Веборієнтована інформаційна система магазину продажу квітів(Сумський державний університет, 2025) Костенко, Ю.В.Розроблено повнофункціональний інтернет-магазин квітів із можливістю авторизації, фільтрації товарів, обробки замовлень, надсилання email-повідомлень, а також із реалізованими кастомними модулями: таймером акцій, вибором листівок, знижками за кількість товарів та вибором часу доставки. Система адаптована до мобільних пристроїв і може бути масштабована для розширення функціоналу.Item Вебдодаток підтримки діяльності магазину продажу екологічно чистого одягу та аксесуарів з перероблених матеріалів(Сумський державний університет, 2025) Циганкова, А.Л.Дипломний проект присвячений розробці вебдодатку для підтримки діяльності магазину продажу екологічно чистого одягу та аксесуарів з перероблених матеріалів. В роботі проведено аналіз предметної області з аналізом продуктів-аналогів, визначення мети проекту, засобів реалізації, планування та проектування роботи. Представлена поетапна розробка вебдодатку підтримки діяльності магазину продажу екологічно чистого одягу та аксесуарів з перероблених матеріалів. Після реалізації проекту проведено тестування вебдодатку на відповідність якості. Результатом проведеної роботи є вебдодаток підтримки діяльності магазину продажу екологічно чистого одягу та аксесуарів з перероблених матеріалів.Item Вебдодаток підтримки продажів наручних годинників(Сумський державний університет, 2025) Хярм, Є.К.Дипломний проєкт присвячений розробці вебдодатку підтримки продажів наручних годинників з адаптивним дизайном, базовим функціоналом інтернет-магазину та можливістю подальшої масштабованості. У рамках роботи було проведено дослідження предметної області електронної комерції у сфері годинникової продукції, проаналізовано аналогічні вебрішення та визначено їх сильні і слабкі сторони. На основі цього сформовано технічне завдання та функціональні вимоги до вебдодатку, обрано відповідний стек технологій для реалізації клієнтської та серверної частин проєкту. У процесі розробки було змодельовано роботу системи, реалізовано основні функції вебдодатку, такі як каталог, кошик, оформлення замовлення. Після завершення реалізації проведено тестування вебдодатку та підготовлено супровідну технічну документацію.Item Вебдодаток підтримки діяльності магазину з продажу одягу(Сумський державний університет, 2025) Міщенко, Р.М.Кваліфікаційна робота присвячена розробці вебдодатку, призначеного для підтримки діяльності інтернет-магазину з продажу одягу. У роботі проведено аналіз предметної області та функціональних вимог, розглянуто існуючі аналоги, визначено архітектурні та технологічні засоби реалізації. Розроблено клієнтську та серверну частини системи із застосуванням сучасних вебтехнологій. Впроваджено функціонал управління каталогом товарів, кошик, обробку замовлень та адміністративну панель. Вебдодаток було перевірено на дотримання вимог щодо ергономіки інтерфейсу, повноти реалізованого функціоналу та безпеки даних. У результаті розроблено повнофункціональний вебдодаток, орієнтований на потреби малого бізнесу в сфері електронної комерції.Item Розробка плану просування інтернет-магазину в сфері б’юті-індустрії(Сумський державний університет, 2025) Гибельчук, Д.М.Сучасна економіка все більше орієнтується на цифрові формати ведення бізнесу, серед яких електронна комерція займає провідне місце. В умовах постійної конкуренції, зміни споживчих трендів та розвитку цифрових каналів просування, важливого значення набуває ефективне позиціонування інтернет магазинів, зокрема у сфері б’юті-індустрії, яка є однією з найбільш динамічних галузей сучасного ринку. Актуальність теми дослідження обумовлена зростаючою потребою у створенні комплексних стратегій просування для невеликих брендів, що прагнуть закріпитись у конкурентному середовищі. Зокрема, бренд DNA Hair Tools, який функціонує виключно в онлайн-просторі, потребує впровадження дієвого маркетингового плану для розширення своєї присутності на ринку, підвищення впізнаваності та залучення нової аудиторії. Ступінь наукової розробки обраної тематики є достатньо високою у працях таких учених, як Ф. Котлер, К. Келлер, Дж. Шет, Х. Хершген, які заклали основи теорії маркетингу та інтернет-просування. Водночас практичні аспекти просування нових нішевих брендів в умовах цифрової економіки залишаються частково дискусійними та недостатньо адаптованими до реалій українського малого підприємництва. Метою кваліфікаційної роботи є розробка ефективного плану просування інтернет-магазину DNA Hair Tools в умовах сучасного конкурентного середовища б’юті-індустрії.Item Вебдодаток підтримки діяльності магазину з продажу м’яких і корпусних меблів(Сумський державний університет, 2025) Марченко, Д.О.Дипломний проект присвячений розробці вебдодатку підтримки діяльності магазину з продажу м’яких і корпусних меблів. В роботі проведено аналіз предметної області з аналізом продуктів-аналогів, визначення мети проекту, засобів реалізації, планування та проектування роботи. Представлена поетапна розробка вебдодатку підтримки діяльності магазину з продажу м’яких і корпусних меблів. Після реалізації проекту проведено тестування вебдодатку на відповідність якості. Результатом проведеної роботи є вебдодаток підтримки діяльності магазину з продажу мʼяких і корпусних меблів.Item Інтернет-технології як інструмент розвитку маркетплейсів на ринку електронної комерції(Сумський державний університет, 2025) Швидка, Ю.С.Розвиток інтернету та мобільних технологій здійснив революційний плив на розвиток електронної торгівлі та цифрових технологій. Швидка цифровізація докорінно змінила взаємодію між продавцем та покупцем, перемістивши її у віртуальний простір. Поява електронної комерції стала важливим етапом у трансформації традиційних бізнес-моделей, відкривши можливості для інноваційних способів комунікації та взаємодії між сторонами. Цифрова трансформація, хоч і вимагає значних ресурсів та стратегічного планування, проте пропонує конкурентну перевагу для компаній на ринку електронної комерції. Використання цифрових технологій змінює внутрішні процеси бізнесу та забезпечує нові потоки доходів і можливості для створення унікальної цінності продукту. З огляду на це, дослідження інтернет технологій у розвитку сфери електронної комерції та маркетплейсів є надзвичайно важливим для аналізу сучасних тенденцій та визначення ефективних підходів до розвитку бізнесу в умовах глобальних змін.Item Вебдодаток підтримки продажів коштовних прикрас(Сумський державний університет, 2025) Болгова, А.В.Дипломний проект присвячений розробці web-додатку підтримки продажів коштовних прикрас, який забезпечує повноцінну підтримку електронної комерції у сфері продажу ювелірних виробів. В роботі проведено аналіз продуктів-аналогів, визначення мети проекту, засобів реалізації, планування та проектування роботи. Після реалізації проекту проведено тестування вебдодатку на відповідність якості. Результатом проведеної роботи є вебдодаток підтримки продажів коштовних прикрас.