Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
23 results
Search Results
Item Сучасні підходи до вивчення оптики в курсі фізики закладів загальної середньої освіти(Сумський державний університет, 2025) Бортнік, Д.А.Актуальність теми зумовлена необхідністю модернізації викладання фізики в умовах Нової української школи, зокрема розділу «Оптика», який є складним для засвоєння, але надзвичайно важливим для формування наукового світогляду учнів. Упровадження сучасних педагогічних підходів, інтерактивних методик та цифрових технологій сприяє підвищенню ефективності навчального процесу, розвитку ключових компетентностей і зацікавленості школярів до фізики. Мета кваліфікаційної роботи полягає в дослідженні сучасних підходів до викладання оптики у школі, аналізі труднощів засвоєння теми учнями та розробці практичних методичних рекомендацій для ефективного впровадження інноваційних засобів навчання. У результаті дослідження встановлено, що застосування компетентнісного підходу, STEM-елементів, цифрових ресурсів (симуляцій, віртуальних лабораторій, доповненої реальності), а також діяльнісних методів навчання істотно підвищує рівень засвоєння знань з оптики, формує пізнавальний інтерес, самостійність та співпрацю учнів. Розроблені уроки й апробовані методики можуть бути використані вчителями фізики під час викладання теми «Оптика» у 11 класах. Вони сприяють реалізації принципів сучасної освіти та покращують якість навчального процесу.Item Методична система кредитно-компетентнісного навчання інформатики в економічному ВНЗ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2015) Головань, М.С.; Яценко, Валерій Валерійович; Yatsenko, Valerii ValeriiovychУ статті описано модель методичної системи навчання інформатики у вищому економічному навчальному закладі на основі компетентнісного підходу в умовах кредитно-трансферної системи організації навчання. Побудована методична система навчання складається з цільового, змістового, процесуального, організаційно управлінського і результатно-оцінного функціональних компонентів.Item Зв'язок монологічного мовлення з іншими видами мовленнєвої діяльності(Сумський державний університет, 2020) Несторенко, Д.В.Мета: дослідити зв’язок монологічного мовлення з іншими видами мовленнєвої діяльності у процесі навчання іноземної мови. Теоретичне значення: виявлення шляхів комплексного навчання монологу у взаємодії з рецептивними та продуктивними видами іншомовної діяльності/ Кваліфікаційна робота присвячена питанням навчання мовленнєвої діяльності на уроці іноземної мови. Проаналізовано науково-теоретичну літературу, що стосується інтеграції монологічного мовлення з іншомовною рецептивною та продуктивною діяльністю учнів. Визначено сутність компетентнісного підходу у навчанні говоріння та з’ясовано особливості організації процесу формування мовленнєвих навичок та вмінь. Розроблено пропозиції щодо практичного застосування «інтеграції» видів мовленнєвої діяльності на заняттях з англійської мови в процесі формування комунікативної компетентності в монологічному мовленні. Дослідження доводить, що суттєвих результатів у навчанні монологічного мовлення на уроках іноземних мов можна досягти лише за умови існування взаємопов’язаної основи для продуктивних та рецептивних видів діяльності. У роботі використовувалися такі методи наукового дослідження, як аналіз праць із педагогіки та методики викладання іноземних мов, спостереження за діяльністю здобувачів освіти та викладача на заняттях, узагальненняItem Країнознавство як складова іншомовної компетенції(Сумський державний університет, 2019) Козолуп, К.Удосконалення якості освіти є пріоритетним завданням, що пов'язано насамперед з переосмисленням мети і результату освіти. Актуальність реалізації компетентнісного підходу викликана: переходом на нову освітню парадигму; орієнтацією шкільної освіти на формування ключових компетенцій;відсутністю в учнів практичних навичок. Аналіз досліджень дозволив виявити різні погляди на компетентнісний підхід. У ході дослідження було здійснено теоретичний розгляд країнознавства як складової іншомовної компетентності та практичний аналіз застосування країнознавчого матеріалу для формування іншомовної комунікативної компетенції. Визначили іншомовну комунікативну компетенцію, як здатність вирішувати засобами іноземної мови, актуальні для учнів середніх та старших класів завдання спілкування в повсякденній, освітній,культурній сферах життя. Мета: Визначення умов впливу країнознавчого аспекту на навчання іноземної мови та іншомовної культури. Теоретичне значення: полягає у систематизації теоретичних передумов дослідження застосування країнознавчого матеріалу для формування іншомовної комунікативної компетенції. Результати можуть бути використані в розробці лекційних та практичних курсів з англійської мови, лінгвокраїнознавства, методики викладання іноземних мов.Item Формування іншомовної лексичної компетенції учнів(Сумський державний університет, 2019) Герус, О.С.Мета: з’ясування стратегій, підходів та ефективних засобів формування іншомовної лексичної компетенції, зокрема, засобами змішаного навчання з урахуванням вікових, психологічних особливостей та інтересів учнів старшої школи. Теоретичне значення: обґрунтування принципів формування лексичної компетенції старшокласників сучасними засобами змішаного навчання із урахуванням психологічних та вікових особливостей підлітків. Отримані результати можуть бути використані при подальшому дослідженні методики викладання англійської мови у старшій школі. У роботі сфокусовано увагу на проблемі формування іншомовної лексичної компетенції учнів старшої школи, від якої залежать можливість використовувати пасивний словниковий запас, ефективне поетапне засвоєння нового вокабуляру, здатність учнів вільно висловлювати думки англійською – мовою міжнародного спілкування. Із врахуванням сучасних освітніх стандартів, тенденції до технологізації освітнього процесу в українських загальноосвітніх школах, вікових та соціальних особливостей підлітків, визначено ефективні способи навчання англомовної лексики на різних етапах: семантизації, автоматизації та застосування. Зазначені фактори визначили необхідність впровадження системи змішаного навчання (blended learning) на уроках англійської мови, що дозволяє використання як традиційного навчання (очної взаємодії учителя та учня), так і можливостей електронного та мобільного навчання (U-learning). Встановлено, що змішане навчання лексики дозволяє урізноманітнити навчальний процес, використовуючи вправи на основі інструкцій вчителя, традиційних автентичних джерел: підручників, довідників, словників, а також розробляти завдання за допомогою засобів E-learning та M-learning: подкастів, електронної пошти, блогів, соціальних мереж, освітніх онлайн-платформ, електронних словників тощо. На основі розглянутих засобів змішаного навчання розроблено практичні рекомендації та вправи для формування англомовних лексичних умінь та навичок учнів старшої школи на різних етапах засвоєння лексики.Item Нові обрії журналістської освіти(Сумський державний університет, 2017) Ткаченко, Олена Григорівна; Ткаченко, Елена Григорьевна; Tkachenko, Olena Hryhorivna; Садовнікова, Ольга Павлівна; Садовникова, Ольга Павловна; Sadovnikova, Olha PavlivnaВизначено принципи укладання навчальних планів зі спеціальності «Журналістика» для студентів освітнього рівня бакалавр на засадах компетентнісного підходу.Item Компетентністний підхід у складанні методичних вказівок для студентів лікувальних факультетів вищих медичних навчальних закладів(Сумський державний університет, 2017) Прокопів, М.М.; Матюшко, М.Г.Вступ. Модернізація вищої медичної освіти орієнтована на нові стандарти вищої освіти, де завданням викладача є надання студентам системи інтегрованих знань, вмінь і навичок, а також формування у них адаптаційних здатностей до майбутньої професії. Методологічною основою викладання дисципліни має бути компетентнісний підхід, який включає передбачення результатів навчання і особисту відповідальність студента за обрану професію.Item Формування професійної компетентності майбутніх лікарів(Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди, 2015) Хоменко, Катерина Павлівна; Хоменко, Екатерина Павловна; Khomenko, Kateryna PavlivnaАналізується формування професійної компетентності майбутніх лікарів під час навчання у вищих навчальних закладах медичного спрямування за умови запровадження компетентнісного підходу до освіти.Item Педагогічна компетентність у забезпеченні творчої самореалізації особистості(Видавництво СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2013) Косенко, Юлія Вікторівна; Косенко, Юлия Викторовна; Kosenko, Yuliia ViktorivnaНа нинішньому етапі розвитку суспільства державі потрібні люди, які можуть вільно й швидко орієнтуватися в шаленому вирі інформації, характерному для нашого сьогодення. Основна мета української системи освіти – створення умов для розвитку й самореалізації кожної особистості вчитися протягом усього життя. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33223Item Тезаурусна складова компетентнісного підходу у вищій школі(Сумський державний університет, 2013) Казанджиєва, Марина Симеонівна; Казанджиева, Марина Симеоновна; Kazandzhyieva, Maryna Symeonivna; Процик, А.У сучасному освітньому середовищі чи не найбільшу увагу фахівців привертає компетентнісний підхід, навчальний процес збагачується новими технологіями і методиками формування компетентностей різних видів і рівнів, демонструють наукову “продуктивність” такі напрями, як антропоцентризм і текстоцентризм, що вважаються пріоритетними в новій освітній парадигмі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30951
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »