Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
79 results
Search Results
Item Інтеграція принципів сталого розвитку у стратегію банківської діяльності(Сумський державний університет, 2025) Ярова, В.В.У банківській діяльності сталий розвиток відіграє особливо важливу роль. Інтегруючи принципи сталого розвитку у свою стратегію, банки не тільки підвищують власну репутацію та стабільність, але й роблять суттєвий вне-сок у загальний сталий розвиток економіки та суспільства. Мета дослідження – проаналізувати сучасні підходи до інтеграції прин-ципів сталого розвитку в стратегію банківської діяльності, оцінити рівень впровадження ESG-принципів у банківському секторі України та розробити рекомендації щодо їх подальшої імплементації. Об’єкт дослідження – процес формування та реалізації стратегії банків-ської діяльності з урахуванням принципів сталого розвитку. Предмет дослідження – концептуальні підходи, методи та інструменти інтеграції принципів сталого розвитку в банківську діяльність, їх вплив на ефективність функціонування банківського сектору. Методи дослідження – абстрагування, ідеалізація, формалізація, аналіз і синтез, індукція і дедукція, аксіоматика, узагальнення. У першому розділі кваліфікаційної роботи розглядається теоретичні за-сади сталого розвитку та його значення для банківського сектору. У другому розділі проаналізовано світовий досвід інтеграції принципів сталого розвитку в банківську діяльність. У третьому розділі досліджено стан впровадження принципів сталого розвитку в банківському секторі України. У четвертому розділі розглянуто напрями та інструменти інтеграції принципів сталого роз-витку в стратегію банків.Item Багатоканальні схеми легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом в умовах глобалізації економіки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2019) Тютюник, Інна Володимирівна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Тверезовська, Олександра Ігорівна; Tverezovska, Oleksandra IhorivnaОдним з ключових напрямів дотримання Цілей сталого розвитку що реалізуються в рамках Стратегії сталого розвитку України до 2030 року є підвищення рівня безпеки держави та стандартів життя населення. Зростання темпів технічного та технологічного розвитку країни, цифровізація та глобалізація економіки, затяжна економічна та політична кризи в країні, що супроводжуються безконтрольністю діяльності з боку уряду та неефективними реформами в сфері ринкових відносин призвели до підвищення ризику економічної злочинності, особливо відчутних в зовнішньоекономічній, інвестиційній, податковій, фінансово-кредитній сферах, та становлять загрозу національній економічній безпеці країни. В цих умовах найбільш гостро стоїть проблема тіньового виведення коштів та подальшої їх легалізації, як передумова зниження рівня інвестиційної привабливості країни, довіри з боку іноземних партнерів, зниження її бюджетного та податкового потенціалів.Item Sustainability benchmarks and progress: EU-Ukraine experience(The Academic Research and Publishing UG (i. G.) (AR&P, Hamburg, Germany), 2024) Dashko, I.; Mykhailichenko, L.; Bahorka, M.; Kvasova, L.; Lysenko, I.; Zamkova, I.; Kuchmiiova, T.; Borian, L.; Kaliuzhna, Y.; Maltiz, V.; Khomenko, I.; Gorobinska, I.; Soroka, A.; Олексіч, Жанна Анатоліївна; Oleksich, Zhanna Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Макаренко, Інна Олександрівна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Серпенінова, Юлія Сергіївна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Bilan, S.; Kashchena, N.; Nesterenko, I.; Masliaieva, O.; Syrota,O.; Nazarenko, I.; Tesliuk, N.Сьогодні важко уявити глобальну політику без ідей та орієнтирів концепції сталого розвитку, яка передбачає невідкладність і невідворотність необхідності комплексного вирішення існуючих економічних, екологічних і соціальних викликів, які стануть єдиною можливістю захистити інтереси майбутнього поколінь. Україна, вектор політичного розвитку якої спрямований на інтеграцію в Європейський Союз (ЄС), також зіткнулася з багатьма проблемами, пов’язаними з повномасштабною війною проти неї з боку Росії та економічною та політичною нестабільністю. З огляду на це, реалізація принципів сталого розвитку є складним, але життєво важливим процесом, який вимагає ретельного вивчення кращих європейських практик і ефективних орієнтирів, які сприятимуть загальному прогресу. Відповідно, ця монографія присвячена дослідженню основних проблем і шляхів впровадження цінностей сталого розвитку Європейського Союзу в Україні на рівні компаній, спільнот і країни.Item Перспективи розвитку системи соціальної відповідальності міжнародного бізнесу(Черкаський державний технологічний університет, 2021) Котенко, Олександр Олександрович; Kotenko, Oleksandr Oleksandrovych; Домашенко, Марина Дмитрівна; Domashenko, Maryna Dmytrivna; Хомутенко, Людмила Іванівна; Khomutenko, Liudmyla Ivanivna; Домашенко, В.С.Стаття присвячена формулюванню перспектив розвитку соціальної відповідальності підприємств у сучасних умовах; переосмисленню її суті через включення фактора невизначеності в теорію сталого розвитку (базової для соціальної відповідальності); обґрунтуванню напрямів співпраці між наддержавними, державними органами, підприємствами та академічної науки в напрямі підвищення ефективності реалізації проектів із соціальної відповідальності в міжнародному та національному бізнесі; формуванню фундаментальних засад щодо створення єдиних стандартів соціальної відповідальності міжнародного бізнесу у вигляді методологічних рекомендацій з використанням коефіцієнтного методу. В статті розглянуто основні підходи до розуміння сутності корпоративного управління в сфері соціальної відповідальності, передумови, що формують розуміння соціальної відповідальності в сучасному бізнесі, серед яких виділено: етику бізнесу, етичну поведінку, взаємодію зі стейкхолдерами, діяльність на благо суспільства, досягнення цілей сталого розвитку. Запропоновано перелік суб’єктивних та об’єктивних проблем, що виникають сьогодні в процесі реалізації проектів із соціальної відповідальності в міжнародному бізнесі, а саме: індивідуалізоване розуміння сутності соціальної відповідальності; відсутність систематичності та всеохоплення; відсутність урахування фактора невизначеності при плануванні проектів із соціальної відповідальності та оцінки її значущості для основної діяльності; відсутність наднаціональних стандартів соціальної відповідальності; непорушність концепції сталого розвитку, недосконала нормативно-правова база, фінансові можливості компаній.Item Sustainable business models in entrepreneurship(Sumy State University, 2024) Sushchenko, A.V.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню стійких бізнес-моделей у підприємництві. Об’єкт дослідження: процес інноваційної стійкої бізнес-моделі у відповідальному підприємництві. Предмет дослідження: організаційно-економічні відносини, що виникають у процесі інноваційної стійкої бізнес-моделі у відповідальному підприємництві.Item Involvement of Employees in Environmental Protection Initiatives as an Important Part of Companies' Social Corporate Responsibility(Міжнародний гуманітарний університет, 2023) Hrytsai, Y.; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaЗалучення працівників до ініціатив із захисту навколишнього середовища є важливою складовою стратегії корпоративної соціальної відповідальності компанії. В роботі розглянуті практики і методи залучення працівників до ініціатив із захисту довкілля.Item Corporate social responsibility and renewable energy development for the green brand within SDGs: a meta-analytic review(Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI), 2023) Ус, Яна Олександрівна; Us, Yana Oleksandrivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Люльов, Олексій Валентинович; Liulov, Oleksii ValentynovychЦе дослідження мало на меті систематизувати світові наукові публікації про корпоративну соціальну відповідальність та відновлювану енергетику для виявлення їхнього впливу на розвиток зелених брендів у рамках ЦСР. Вихідні дані отримані з бази даних Scopus. Для того, щоб оперувати найбільш релевантними публікаціями, було застосовано кілька обмежень. Вибірка дослідження складається з 2000 найбільш цитованих статей у таких предметних галузях, як (1) суспільні науки, (2) бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік і (3) економіка, економетрика та фінанси. Це дослідження проводиться в такій логічній послідовності. На першому етапі здійснюється пошук, збір та попередня обробка статей, що репрезентують досліджувану тему. Потім було застосовано кілька бібліометричних методів для аналізу та картографування отриманих даних. На третьому етапі було інтегровано отримані результати та обговорено майбутні напрямки дослідження. Ця робота пропонує деякі теоретичні висновки шляхом аналізу та візуалізації досліджуваного наукового доробку, зокрема динаміки публікацій, основних тенденцій у досліджуваній галузі, найпродуктивніших вчених та їхніх колаборацій, а також внеску проаналізованих журналів, афілійованості та країн. Крім того, це дослідження має практичне значення і може бути використане вченими як детальна інструкція для проведення бібліометричного аналізу в різних контекстах. Крім того, дослідники можуть використовувати і розширювати свої поточні напрямки досліджень, використовуючи висновки цієї статті. Однак результати цього дослідження є обмеженими, оскільки в ньому розглядаються лише статті з бази даних Scopus. Тому доцільно, щоб подальші дослідження включали ширший спектр даних.Item Інтегрована звітність провідних компаній у сфері корпоративної соціальної відповідальності у ЄС та Україні: кейс-стаді та бенчмарк-аналіз(Institute of Eastern European Research and Consulting, 2023) Макаренко, Інна Олександрівна; Макаренко, Инна Александровна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Олексіч, Жанна Анатоліївна; Олексич, Жанна Анатольевна; Oleksich, Zhanna Anatoliivna; Костенко, Олена Миколаївна; Костенко, Елена Николаевна; Kostenko, Olena Mykolaivna; Пуговкіна, Ю.У статті систематизовано історичні аспекти подання інтегрованої та кліматичноорієнтованої звітності у ЄС та Україні, існуючі стандарти та рекомендації й досвід її подання на основі методів компаративного аналізу. Доведено, що європейське законодавство у сфері обліку, сталого розвитку та розкриття нефінансової інформації виступає бенчмарком для зближення облікових систем України та ЄС. На основі методу кейс-стаді узагальнено практику розкриття інформації зі сталого розвитку глобальних корпорацій, таких як Microsoft, Apple, представлених на європейському ринку. Узагальнено досвід провідних українських компаній у сфері корпоративної соціальної відповідальності щодо розкриття нефінансової інформації та забезпечення прогресу за Цілями сталого розвитку. Розглянуто систему факторів, що стримують розвиток інтегрованої звітності та процесів розкриття інформації щодо змін клімату і сталого розвитку. Установлено, що відсутність запобіжних заходів щодо цих факторів може мати негативний накопичувальний ефект для гармонізації європейської та української облікових систем.Item A Country's Green Brand and the Social Responsibility of Business(Institute for International Cooperation Development, 2022) Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna; Dzwigol-Barosz, M.Останнім часом тема вуглецевої нейтральності набирає обертів. Такі тенденції в основному пов’язані з прийняттям важливих глобальних угод, таких як Європейська зелена угода, а також виконанням Цілей сталого розвитку. Такі тенденції позитивно впливають на країни, але в таких ситуаціях держави повинні швидко реагувати на виклики та потреби світу та мати розуміння, як на ці тенденції реагувати. На сьогоднішній день існує багато рейтингів, за якими можна сформувати портрет країни (інвестиційний, соціальний, екологічний та ін.), але наразі все більшої актуальності набуває рейтинг зеленого бренду країни. Є проблеми щодо його вдосконалення та наповнення, але це нова оцінка країни на цей період часу. Актуальним сьогодні є дослідження природи та архітектури концепції зеленого бренду, а також пошук основних детермінант його впливу. Метою статті є аналіз публікацій з метою виявлення закономірностей розвитку зеленого бренду та соціальної відповідальності бізнесу. У статті наведено бібліометричний аналіз досліджень у сфері зеленого брендингу та корпоративної соціальної та екологічної відповідальності. Автори відібрали понад 10 000 робіт, опублікованих у 2000–2021 роках, індексованих наукометричними базами Scopus, Web of Science та Google Scholar. За допомогою VOSviewer результати бібліометричного аналізу були візуалізовані на карті визначення. Це дозволило виділити сім кластерів, які поєднують 58 термінів. У результаті дослідження за допомогою побудованої бібліографічної карти виявлено зв’язок між термінами «зелений бренд» і «корпоративна соціальна відповідальність».Item Формування зеленого бренду підприємства(Сумський державний університет, 2022) Лобанова, А.М.Актуальність. Сильний бренд це найцінніший актив компанії, інструмент створення її довгострокових конкурентних переваг. Наявність бренду значить, що навіть при наближено рівних споживчих та інших властивостях товар будуть купувати більше. А наявність зеленого бренду покращить усвідомленість людей та ще більше розширить частку нових потенційних споживачів. Бренд це засіб вирізнення товару чи групи товарів, що допомагає власнику досягнути бажаних позицій на ринку. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій у сфері зеленого брендингу для ПрАТ «Карлсберг Україна». Завданнями дипломної роботи: дослідження теоретичних аспектів брендингу та поняття зеленого бренду компанії, аналіз зеленого бренду та роботи підприємства в цілому, аналіз досвіду закордонних компаній у аспекті зелених ініціатив, надання практичних рекомендацій аналізованому підприємству. Об’єкт дослідження - ПрАТ «Карлсберг Україна». Предмет дослідження - зелений бренд ПрАТ «Карлсберг Україна». Методи дослідження - аналітичний, абстрактно-логічний, порівняльний, метод спостереження, індукції та дедукції, а також пояснення та класифікація. Інформаційна база - вітчизняня і зарубіжна література, інтернет-видання, періодична література, статистична і аналітична інформація, та на планово-звітній документації ПрАТ «Карлсберг Україна». Наукова новизна. Розроблені у дипломній магістерській роботі теоретичні положення та практичні рекомендації далуть змогу збільшити ефективність в роботі ПрАТ «Карлсберг Україна» та дозволять покращити фінансове становище компанії. У першому розділі було досліджено теоретичні основи бренду та брендингу, їх переваги, а також проаналізовано суть зеленої ініціативи, наведені статистичні дані у вигляді рисунків. У другому розділі було проаналізовано систему менеджменту, стратегію компанії, а також проведено свот аналіз підприємства. Окрім того було проаналізовано ініціативи компанії у сфері охорони природи, а також досліджено корпоративну соціальну відповідальність. У третьому розділі досліджено досвід охорони довкілля та зелених ініціатив закордонних компаній, наведено поради щодо покращення власного зеленого бренду для аналізованого підприємства, а також наведений приклад зелених ініціатив та соціальних відповідальності основного конкурента підприємства.