Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
112 results
Search Results
Item The shuttle time university course in the motor activity of students(Sumy State University, 2023) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana RobertivnaRelevance of the topic. Reforming the main areas of pedagogical education in modern realities necessitates changes in the structure of organizational and methodical support, the search for innovative approaches, active forms and methods of learning aimed at formation of a creative personality of students and health preserving technologies. This problem is solved with the introduction of modern sports and their elements into educational programs, which will undoubtedly affect the socialization of young people, increase their interest in sports, increase their motor activity, and expand knowledge in the field of physical culture and sports. Badminton should become one of these means of physical education. The relevance of ensuring the high efficiency of physical education of education seekers by means of badminton is growing significantly, considering that young people show a special interest in game sports. Game sports attract them with their emotionality, the variety of plots and tasks, the opportunity to satisfy the desire for motor activity. The purpose of the survey: to determine the pedagogical conditions for the implementation of The Shuttle Time University Course in the motor activity of students.Item Інформаційні технології у здоровому способі життя студентської молоді(Сумський державний університет, 2020) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Сивоконь, В.В.Сьогодні інформаційні технології є найбільш популярним засобом не тільки для підвищення інтелектуального та освітнього рівня людини, а й для популяризаці здорового способу життя, зокрема студентсько молоді. Багатофункціональність аджетів задовольняє наші щоденні потреби, спрощує життя в цілому. Тісна інтеграція техніки в життя людини призвела до зміни мислення, відбувся перерозподіл пріоритетів. Розвиток гаджетів – процес незворотний, проте не можна залишати без уваги зниження рівня здоров’я майбутніх поколінь, тому пошук можливостей застосування технічних надбань із користю для здоров’я людини є у наш час актуальним. Мета дослідження. Визначити предметну сферу шляхом аналізу літературних джерел та результатів соціологічного опитування. Отримати напрями використання сучасних аджетів для популяризаці здорового способу життя серед студентсько молоді. Виклад матеріалу дослідження. Питання пов’язані із використанням інформаційних технологій у здоровому способі життя відображені у дослідженнях В. Бикова, Ю. Дорошенка, С. Заборовської, М. Жалдака, С. Жданова, В. Кашуби. О. Кисельової, В. Клочка, О. Кузнєцової, М. Лаптєвої, Л. Панченко, Ю. Рамського, Т. Солодкої, О. Співаковського, Н. Тверезовської, О. Трофімова, С. Футорного та інших.Item Спеціальна фізична і психофізіологічна підготовка волейболістів(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna VasylivnaМетою фізичного виховання є зміцнення здоров’я, загартування організму людини, розвиток фізичних якостей, удосконалення функціональних можливостей, формування й покращення життєво важливих рухових навичок, підготовка сучасної молоді до майбутньої висококваліфікованої професійної діяльності. Низькій рівень психофізіологічної та професійної готовності випускників до майбутньої практичної діяльності гостро становить проблему модернізації процесу фізичного виховання, пошуку ефективних засобів впливу на ріст професійної майстерності у закладах вищої освіти. Під час проведення практичних занять з фізичного виховання, одним з домінуючих аспектів є використання елементів цієї гри в оздоровчому та професійному напрямках, а також формування необхідних методичних знань з розвитку необхідних фізичних і психофізіологічних якостей у майбутній професійній діяльності. Вивчення науково-методичної літератури дало змогу встановити, що ефективність тренувального процесу волейболіста залежить від багатьох психофізіологічних якостей, таких як: обсяг зорового сприйняття ігрової ситуації, швидкості переробки інформації, оперативного мислення, зорової пам’яті та стійкості уваги [1; 2]. Тому, вивчення особливостей рухливості нервових процесів викликає особливий інтерес та є важливим питанням у підготовці студентів, які обрали волейбол для занять, як улюблений вид спорту. Мета дослідження. Охарактеризувати фізичні та психофізіологічні якості студентів-волейболістів.Item Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП(Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia OleksandrivnaВступ. ППФП є спеціалізованим видом фізичного виховання у ЗВО, який здійснюється в узгодженості з особливостями і вимогами до майбутньої професії. Більшість видів професійної діяльності передбачають розумову працю, яка виконується сидячі та в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні одноманітної статичної пози. Це призводить до виникнення умов для зниження активної працездатності, підвищеної втомлюваності і та суттєво погіршує самопочуття людини[1; 2]. Різні напрями підготовки спеціалістів характеризуються як загальною подібністю, так й відмінністю між спеціальностями (навіть одного напряму), специфічними професійними вимогами до різних напрямів підготовки, які повинні враховуватися при розробці системи ППФП у ЗВО. Мета дослідження. Визначити практичну забезпеченість максимальної результативності використання засобів ППФП для досягнення професіонального довголіття.Item Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій у фізичному вихованні студентів(Сумський державний університет, 2020) Жамардій, В.О.Сучасний стан фізичного виховання характеризується пошуком нових підходів до проведення навчальних занять, розробкою засобів підвищення якості освітнього процесу з фізичного виховання, створенням у ЗВО здоров’язбережувального освітнього середовища. Вагома роль при цьому надається фітнес-технологіям, які допомагають ефективно розв’язувати освітні завдання в умовах обмеженості навчального часу відведеного на фізичне виховання, а також сприяють підвищенню якості знань серед студентів, забезпечують стійкий інтерес до фізичного виховання та спорту, розвивають мотиваційну культуру. Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій є важливим етапом в освітньому процесі з фізичного виховання, оскільки слугує якісному оновленню навчальних занять, робить їх інноваційними, динамічними й адаптованими до сучасних вимог часу. Мета дослідження полягає у фізичному вихованні студентів і здатності використовувати фітнес-технології в умовах навчальної, фізкультурно-оздоровчої та майбутньої професійної діяльності.Item Виды гимнастики оздоровительной направленности в системе физического воспитания студентов(Сумский государственный университет, 2020) Занина, Т.Н.; Неверова, В.А.Проблема ухудшения состояния здоровья студенческой молодежи не теряет своей актуальности и в настоящее время. Студенты понимают необходимость занятий физической культурой и спортом, однако для большинства физкультурно-спортивная деятельность не является насущной потребностью. Каждый год в Таганрогском институте имени А. П. Чехова проводится мониторинг состояния здоровья студентов 1–3 курсов. Отмечается, что число студентов, которые освобождены от занятий и отнесены к специальной медицинской группе, увеличивается. В связи с этим перед педагогами стоит задача совершенствования физического воспитания в вузе. В последнее время вопросы использования средств физической культуры в оздоровительных целях получили широкое распространение. Во многих вузах в учебном процессе по физическому воспитанию со студентками применяются современные, эффективные виды оздоровительной гимнастики. Но есть вузы, в которых продолжает существовать традиционная система проведения практических занятий по дисциплине «Физическая культура и спорт», а комплексы видов гимнастики оздоровительной направленности включаются в занятия фрагментарно. Поэтому, чтобы найти выход из сложившейся ситуации, необходимо рассматривать создавшееся противоречие с научной точки зрения.Item Зацікавленість студентів СумДУ до занять спортивними іграми(Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Жолоб, С.В.Збереження і зміцнення здоров’я студентів у закладах вищої освіти є складовою частиною процесу фізичного виховання. Сучасні умови навчання, інтенсифікація і модернізація процесу навчання, зростаючий обсяг комп’ютерної інформації, недостатній обсяг рухової діяльності негативно впливає на стан фізичного здоров’я. Режим навчання студента у закладах вищої освіти не забезпечує його необхідною руховою діяльністю, тому виникає необхідність пошуку засобів, які зацікавлять і спонукають студента до фізичного і духовного самовдосконалення. На наш погляд, одним із таких чинників, що підвищать рухову активність і інтерес до процесу фізичного виховання можуть бути заняття спортивними іграми. Аналіз літературних джерел [1; 2] указує на недостатнє висвітлення статистичних даних, щодо кількості показників студентської молоді, які бажають займатися спортивними іграми. Діюча система фізичного виховання ні в кількісному відношенні, ні за якісними показниками не дозволяє досягти поставленої мети – збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді не відповідає потребам сучасного життя. Отримана необхідна інформація буде сприяти удосконаленню навчально-виховного процесу фізичного виховання, зацікавленості до занять та формуванню здорового способу життя студентів вишів.Item Пауерліфтинг як ефективний засіб зміцнення здоров’я студентської молоді(Сумський державний університет, 2020) Гордієнко, Олена Володимирівна; Жамардій, В.О.; Гордиенко, Елена Владимировна; Hordiienko, Olena VolodymyrivnaСучасна педагогічна теорія орієнтується на пошуки шляхів, які сприяють фізичному розвитку студентів. Зростаюча в молодіжному середовищі популярність занять різними видами атлетизму передбачає пошук і вивчення найбільш доступних форм занять із обтяженнями. Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці методики формування спеціальних умінь і навичок студентів у процесі занять із пауерліфтингу. Виклад матеріалу дослідження. Навчальні заняття з пауерліфтингу здійснили позитивний вплив на студентів усіх типологічних груп. Після закінчення педагогічного експерименту в хлопців експериментальної групи Е1 показники присідання зі штангою на плечах збільшилися на 32,4 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 22 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у присіданні зі штангою на плечах покращився на 30,15 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 15,85 кг. Жим штанги лежачи на лавці: результат у хлопців експериментальної групи Е1 покращився на 15,56 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 10,78 кг. У дівчат експериментальної групи Е1 результат покращився на 12,22 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 9,33 кг. У хлопців експериментальної групи Е1 показники станової тяги збільшилися на 30,25 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 19,73 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у становій тязі покращився на 27,84 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 17,25 кг (табл. №1).Item Формирование двигательных навыков учащихся младших классов сельской образовательной школы(Сумский государственный университет, 2019) Свердлова, А.П.; Лебединская, И.Г.Актуальной проблемой в условиях требований ФГОС НОО является поиск наиболее эффективных средств и методов, направленных на формирование двигательных действий обучающихся. Это, прежде всего, связано с тем, что именно в школьном возрастном периоде осуществляется формирование важных базовых умений и навыков [1]. Существует проблема в организации занятий по физическому воспитанию и в особенности уроков физической культуры в классах малой наполняемостью [2]. Эти сложности накладывают свой отпечаток на особенности построения полноценного учебного процесса, порождая множество трудностей связанных с организацией работы по физическому воспитанию в сельской школе, привлечением школьников к активным занятиям физкультурой и спортом, особенностью которых является разновозрастной состав занимающихся. Предмет исследования: экспериментальная методика, направленная на формирование двигательных умений у младших школьников 3-4-х классов в условиях сельской школы. Цель исследования: совершенствование учебно- воспитательного процесса по физическому воспитанию начальных классов в условиях сельской школы.Item Особливості нормативно-правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні(Сумський державний університет, 2019) Корж, Світлана Олександрівна; Корж, Светлана Александровна; Korzh, Svitlana Oleksandrivna; Нестеренко, Ю.О.У сyчaснoмy світі спoрт зaйняв oсoбливe місцe тa вoлoдіє пoтужнoю сoцiальнoю силою, вiн також впливaє нa нaцioнaльнi вiднoсини, дiлoвe життя, суспiльнe стaнoвищe, фoрмyє імідж, eтичні цiннoсті тa спосіб життя людeй [1]. Пoлiтики дaвнo рoзглядaють спoрт як нaцiонaльнe захoплeння, здaтнe згуртувaти сyспiльствo єдинoю нацioнальнoю iдеєю, що нaпoвнює свoєріднoю iдeолoгiєю тa прaгнeнням людeй дo yспіху і до перемоги. Мета. Охарактеризувати особливості нормативно- правового регулювання фізичного виховання і спорту в Україні та інших країн Європи.