Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 19
  • Item
    Науково-методичні основи підготовки спортивного резерву з вільної боротьби
    (Сумський державний університет, 2020) Ядов, Б.К.
    Розроблена методика відбору в вільній боротьбі юних спортсменів на основі їх фізичної підготовки, фізичного розвитку, вдосконалення рухових здібностей, що дало об'єктивно оцінити їх резервні можливості. Доповнені параметри відмінностей показників фізичного розвитку і фізичної підготовленості юних борців і тих хто, не займається спортом. Набули подальшого розвитку знання щодо використання методів відбору до занять вільною боротьбою. Практична значущість дослідження складається у можливості використання розроблених рекомендацій (використання спеціальних ігор і комплексів вправ) для підвищення фізичної підготовки юних борців на етапі початкової підготовки. Результати дослідження можуть бути використані тренерами ДЮСШ під час роботи з юними спортсменами, які займаються вільною боротьбою.
  • Item
    Особливості відбору і тренування юних бігунів на середні дистанції
    (Сумський державний університет, 2020) Кравченко, А.С.
    Обґрунтовано і розроблено методику спортивного відбору до бігу на середні дистанції, що передбачає критерії оцінювання фізичного розвитку та рухових якостей на етапах багаторічної підготовки. Розширено та доповнено інформацію про нові підходи до відбору перспективних бігунів на середні дистанції в умовах дитячо-юнацької спортивної школи. Набули подальшого розвитку зміст, засоби, методи і методичні прийоми вдосконалення рухових якостей юних спортсменів, які займаються бігом на середні дистанції. Практичне значення одержаних результатів дослідження можуть бути використані у відборі найбільш обдарованих дітей і підлітків, а також для прогнозування спортивного результату та підвищення підготовки юних спортсменів. Визначені параметри оцінювання фізичного розвитку та рухових якостей стануть підґрунтям у професійній діяльності тренерів ДЮСШ, викладачів фізичного виховання закладів вищої освіти, фахівців галузі фізичної культури і спорту.
  • Item
    Physiological component of graph-motor skills of children aged from 5 to 8 years old
    (PPJU Projack, 2019) Завадська, Марина Миколаївна; Завадская, Марина Николаевна; Zavadska, Maryna Mykolaivna; Бєсєдіна, Антоніна Анатоліївна; Беседина, Антонина Анатольевна; Biesiedina, Antonina Anatoliivna; Олешко, Тетяна Миколаївна; Олешко, Татьяна Николаевна; Oleshko, Tetiana Mykolaivna; Старченко, Анастасія Юріївна; Старченко, Анастасия Юрьевна; Starchenko, Anastasiia Yuriivna
    Introduction: The purpose of the work was to investigate the features of the physiological component of graph-motor skills of children aged from 5 to 8 years old. Materials and methods: Pupils of the 1st and 2nd grades (6-8 years old) and preschool children (5 years old) from general and pre-school educational institutions of Sumy city took part in the research. Hygienic, psychophysical, physiological methods and methods of mathematical statistics were used. Results: The assessment of physical development showed that 52.8±1.9% of children have a harmonious development, among them boys are over (58.3±2.7%) the group of girls (46.6±2.8%). Individual analysis of anthropometric indicators allowed to allocate among the surveyed children's contingent a "risk" group which includes individuals with excess body weight or its deficit. Endogenous factors influencing the formation of graph-motor skills are determined: physiological, cognitive and personal readiness. Conclusions: Mechanisms of physiological adaptation play an important role in adaptation of the child to the new conditions of the educational process, knowledge of their peculiarities is necessary for the early detection of minimal deviations of their health and the timely application of corrective measures.
  • Item
    Развитие основных видов движений у детей 3–4 лет в условиях дошкольного образовательного учреждения
    (Сумский государственный университет, 2020) Сыроваткина, И.А.; Матюшкина, Д.А.
    Важнейшей составляющей образовательного процесса в современном российском обществе является физкультурное образование. В Федеральном государственном образовательном стандарте (утв. 17.10.2013 № 1155) указаны необходимость «полноценного проживания ребенком всех этапов детства», включая этап младшего дошкольного возраста, и «возрастной адекватности дошкольного образования», что указывает на необходимость создания условий для максимального физического развития детей. В данном документе так же выделена образовательная область «Физическое развитие», которая актуализирует проблему приобретения у детей опыта в видах деятельности, которые будут способствовать «правильному формированию опорнодвигательной системы организма, развитию равновесия, координации движения, крупной моторики» [1]. Эффективность обучения дошкольников движениям зависит от организации занятия, применения в нем наиболее рациональных средств, методов, приемов обучения, а также от условий, в которых оно проводится и от развития у детей волевых качеств Цель исследования определить и обосновать педагогические условия развития движений у детей младшего дошкольного возраста. Изложение материала исследования. Понятие «условие» в научной литературе рассматривается как совокупность причин, обстоятельств, различных объектов и т.д. Обозначенная совокупность влияет на развитие, воспитание и обучение человека. Различное влияние условий может воздействовать по-разному: ускорять или замедлять процессы развития, воспитания и обучения, а также воздействовать на их динамику и влиять на конечные результаты.
  • Item
    The basis for the diversified development of the child is physical development
    (Sumy State University, 2019) Shapovalova, J.; Polischuk, T.V.
    At an early age, the child gets the basic skills for the formation of a healthy lifestyle, which is the best time for developing the right habits, allowing improving and saving health, led to positive results. Purpose: to determine theoretical and methodical principles of the diversified development of children.
  • Item
    Йога як метод фізичного розвитку та психологічної саморегуляції
    (Сумський державний університет, 2019) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Данілова, Д.Е.
    Йога як метод фізичної активності набирає усе більшої популярності у сучасному світі. Найчастіше цей метод розглядається не лише як спосіб підтримки власного здоров’я та тіла в тонусі, а й як спосіб психологічної саморегуляції. Мета. Дослідити особливості використання елементів йоги як методу фізичного розвитку і психологічної саморегуляції.
  • Item
    Use of functional tests to assess the state of the cardiovascular system in students
    (Sumy State University, 2019) Stytsenko, M.; Lapko, S.
    The leading criterion for the health of students is, as is known, not only a high level of mental activity, but also physical development. The ability of their organism to maintain resistance to various factors (endogenous and, in particular, exogenous) depends on normal physical and neuropsychological development, functioning of organs and systems of students, to adapt to changing environmental conditions and to successfully show the best results in learning. In those with some variations in health, adaptive capacity is usually lower than that of completely healthy students, which results in lower educational outcomes. Deviations that arise in the regulatory systems of the cardiovascular system are usually preceded by a variety of disorders, namely: hemodynamic, metabolic, energy disturbance and, therefore, are the earliest diagnostic features of the morbidity of the subject that needs to be corrected, which is especially relevant for young people. Age, especially for students.
  • Item
    Функціональний тренінг в фізичній терапії
    (Сумський державний університет, 2019) Бутиленко, Д.В.
    В роботі обґрунтована методика побудови занять з функціонального тренування в фізичній терапії; з'ясовано відмінності у фізичному розвитку, фізичній підготовленості людей які займаються; отримали подальший розвиток питання щодо структури і змісту тренувальної діяльності в функціональному тренуванні.
  • Item
    Характеристика показників фізичного розвитку і фізичної підготовленості пауерліфтерів різної кваліфікації
    (Сумський державний університет, 2018) Глущенко, В.О.
    Мета дослідження: теоретичне і експериментальне обґрунтування методики побудови тренувального процесу з пауерліфтингу у підготовчому періоді. Об'єкт дослідження: спортивне тренування в пауерліфтингу. Предмет дослідження: методика побудови тренувального процесу пауерліфтерів різної спортивної кваліфікації у підготовчому періоді. Наукова новизна роботи: Встановлено, що використання тренувальних програм у підготовчому періоді призвело до поліпшення спортивних результатів у пауерліфтерів незалежно від рівня їх майстерності. Практична значимість: Експериментально доведене, що запропонована програма побудови тренувального процесу в підготовчому періоді, основана на раціональному розподілі силових навантажень, яка призвела до зростання спортивних результатів у всіх, незалежно від спортивної кваліфікації спортсменів.
  • Item
    Indicators of physical development of children in conditions of atmospheric pollution of metallurgical cities
    (Sumy State University, 2017) Glukhova, M.O.; Vdovenko, L.O; Kirsanova, O.V.
    Topicality. In modern industrial cities the formation of children’s health is influenced by a set of conditions; and air pollution takes a leading place here. Aim and objectives. Hygienic evaluation of indicators of physical development of children living in conditions of anthropogenic pollution of atmospheric air of modern industrial cities (on the example of Zaporizhzhia).