Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 28
  • Item
    Управління якістю медичних послуг в умовах динамічного інституційного середовища (на прикладі Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради)
    (Сумський державний університет, 2023) Андрущенко, А.М.
    У роботі досліджено наукове підґрунтя управління якістю медичних послуг в умовах динамічних змін галузі охорони здоров’я. Розглянуто законодавчу основу, шляхи та механізми зовнішнього і внутрішнього контролю якості. Проаналізовано методи контролю якості надання медичної допомоги на прикладі КНП «Тростянецька міська лікарня» ТМР. Вивчено структуру, матеріально-технічну базу, фінансовий стан лікарні. Визначено кризові явища, присутні в організації. На основі теоретичних даних дано оцінку якості надання медичної допомоги та досягнення поставлених нормативів якості шляхом аналізу індикаторів якості та моделі кінцевих результатів. Розроблено заходи щодо покращення якості медичних послуг КНП «Тростянецька міська лікарня» ТМР. Зроблено прогноз стосовно впровадження запропонованих рекомендацій.
  • Item
    Estimation of Quality of Medical Care
    (Sumy State University, 2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Srovnalíková, P.; Onda, A.
    У цій роботі узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії з питання якості медичної допомоги. Основною метою проведеного дослідження є аналіз якості медичної допомоги в амбулаторії №1 КНП "Шосткинський міський центр первинної медико-санітарної допомоги" та розроблення рекомендацій щодо її підвищення в контексті впровадження медичної інформаційної системи "MEDSTAR". Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали систематичний та порівняльний аналіз, а також опитування пацієнтів. Джерелами інформації стали внутрішня документацію амбулаторії №1 (дані за вересень 2018 р.) та відповідна електронна документація з медичної інформаційної системи MEDSTAR (дані за вересень 2020 р.). Дослідження питання в статті здійснено в такій логічній послідовності: по-перше, автори проаналізували та порівняли кількість пацієнтів, які відвідали амбулаторію №1, та кількість пацієнтів, яких відвідували лікарі вдома у вересні 2020 р. та вересні 2018 р. По-друге, автори визначили кількість направлень на обстеження, виданих пацієнтам у вересні 2020 р. та вересні 2018 р. По-третє, автори провели опитування пацієнтів щодо їх задоволеності якістю медичної допомоги. Результати дослідження показали, що у вересні 2020 року загальна кількість звернень пацієнтів до амбулаторії №1 зменшилась на 32,4%, а кількість відвідувань пацієнтів удома на 5,12% порівняно з вереснем 2018 року. Така ж ситуація і з кількістю направлень на аналізи. У вересні 2018 року 763 пацієнти отримали направлення на подальші обстеження, а у вересні 2020 року кількість направлених становила 169. Опитування показало, що пацієнти незадоволені деякими аспектами якості медичної допомоги, зокрема, автоматизацією медицини, скерованістю медицини, а також умовами прийому та доступністю медичних послуг. Загалом результати дослідження допомогли висвітлити проблеми у роботі сімейних лікарів, спричинені реформою охорони здоров’я та впровадженням медичних інформаційних систем, що спричинює зниження якості медичної допомоги. Були запропоновані відповідні рекомендації щодо вирішення проблем. Дослідження авторів будуть корисними для подальших досліджень у сфері якості медичної допомоги.
  • Item
    Підвищення якості надання послуг у сфері охорони здоров'я
    (Сумський державний університет, 2020) Нікітіна, О.Г.
    У роботі представлено теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми шляхом медичного та соціального обгрунтування перспективної багаторівневої моделі системи управління якістю охорони здоров’я в Україні, розробленої на основі інтегрованої моделі управління якістю, інтегрованих принципів управління якістю, стандартів системи управління якістю, досвіду та результатів власного дослідження, впровадження якої продемонструвало медичну, соціальну та економічну ефективність. Запропоновано розробку та впровадження перспективної багаторівневої моделі системи управління якістю в охороні здоров’я на основі положень політичних документів ВООЗ щодо систем управління охороною здоров’я.
  • Item
    Перспективи впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних систем на рівні первинної медико-санітарної допомоги
    (ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2019) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Дрига, Наталія Олександрівна; Дрыга, Наталия Александровна; Dryha, Nataliia Oleksandrivna
    Мета – проаналізувати існуючі системи та розробити нові інформаційно-комунікаційні програмні засоби, що дозволять оперативно визначати, аналізувати та контролювати психоемоційний та фізичний стан здоров’я людини. Матеріали та методи. В процесі дослідження використано системний підхід, мета-аналіз, проектування інформаційно-аналітичних схем технічних умов та систем, описового моделювання. Розроблено концепцію модульної автоматизованої мультифункціональної інформаційно-комунікаційної системи із сервісною платформою, яка призначена для моніторингу та контролю основних фізіологічних показників, що характеризують стан організму людини із обов’язковим залученням пацієнтів до процесу профілактики та лікування. Результати. Розглянуто складові якості медичної допомоги та визначені стратегії для її поліпшення, а також ключові питання залучення пацієнта до процесу тривалого спостереження та контролю основних показників організму, які заслуговують більшого розгляду та вивчення з метою підвищення доступності та якість медичної допомоги. Обґрунтовано актуальність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на рівні закладу первинної медико-санітарної допомоги для поліпшення якості медичних послуг. Висновки. Питання забезпечення якості медичної допомоги, що надається населенню, належить до пріоритетних у діяльності регіональних управлінь охорони здоров’я. Інструменти електронного медичного обслуговування розглядаються як спосіб досягнення рівня сучасної медичної допомоги пацієнту. Дистанційний двосторонній обмін медичною інформацією між пацієнтами та лікарями забезпечує важливу можливість спілкування, збільшення відповідальності та участі пацієнтів в контролі власного здоров’я.
  • Item
    Розробка моделі управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту в закладі охорони здоров'я
    (Сумський державний університет, 2017) Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Сміянова, Юлія Олегівна; Смиянова, Юлия Олеговна; Smiianova, Yuliia Olehivna; Смородська, О.М.
    Organizational and methodological approach to medical care quality management in a health care facility based on internal audit was developed. This approach gives the feasibility to make and implement the managerial decisions to provide continuous medical care quality in a health care facility improvement.
  • Item
    Разработка алгоритма формирования благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи
    (Сумский государственный университет, 2017) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Дрыга, Н.А.; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych
    The aim of the study was to design the algorithm of formation the environment, favourable to apply the system of continuous health care quality improvement; to analyse the motivating factors of health care quality improvement in the conditions of medical staff. The object of the research is the environment in the healthcare staff; motivation of medical workers of Sumy city’s health care facilities to render qualitative medical care. 334 doctors, who had been working in the inpatient and outpatient departments of health care facilities of Sumy city (Ukraine) during the year 2015, participated in the research. Forming favourable environment in health care facilities is the necessary condition for applying the system of continuous health care quality improvement. But at the level of each health care facility the activities should be corrected with the account of the current “motivating picture”, that is factor system motivating the medical staff to render qualitative medical care. Generally, motivating system would be the most effective if it is developed for each department of health care facility taking into account the peculiarities of medical care rendered there and features of the staff.
  • Item
    Система контролю якості медичної допомоги в закладах охорони здоров'я Сумської області
    (Сумський державний університет, 2017) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Горох, Володимир Васильович; Горох, Владимир Васильевич; Horokh, Volodymyr Vasylovych; Дрига, Н.О.
    The objective of the study is to systematize and analyze the basic methods and tools on health services quality assurance on health care facilities level under the current control system of medical care quality. Analysis of the basic types and forms of medical care quality control, and evaluation of the quality assurance level in 24 typical medical and preventive treatment facilities of Sumy region. The basic mechanisms of the current control system of medical care quality in health care facilities of Sumy region were studied. It was proved that the main tool for controlling the quality is medical expert examination, based on retrospective analysis of statistical values.
  • Item
    Нормативно-правові засади забезпечення якості медичної допомоги в Україні
    (Сумський державний університет, 2017) Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Руденко, Л.А.; Сміянов, Євген Владиславович; Смиянов, Евгений Владиславович; Smiianov, Yevhen Vladyslavovych
    The article deals with the reasons for the necessity of scientific developments of regulatory support of the quality management of medical care in Ukraine.
  • Item
    Оцінка якості надання медичної допомоги хворим стаціонарних відділень Сумської ЦРКЛ на основі цільового соціологічного опитування
    (Сумський державний університет, 2016) Мантула, В.В.
    У загальносвітових тенденціях стосовно покращання якості медичної допомоги превалює залучення механізмів безпосереднього впливу у самому закладі охорони здоров’я через систематичне оцінювання роботи персоналу та вивчення думки пацієнтів. Мета: визначити оцінку задоволеності пацієнтів стаціонарних відділень якістю медичної допомоги на основі цільового соціологічного опитування.
  • Item
    Покращення якості медичної допомоги хворим на негоспітальну пневмонію
    (Сумський державний університет, 2016) Дрига, Н.О.
    Пневмонія залишається важливою медико-соціальною проблемою. Це зумовлено її значною поширеністю, досить високими показниками інвалідизації та смертності, значними економічними витратами. Мета дослідження. Покращення якості організації медичної допомоги дорослим хворим на негоспітальну пневмонію у м. Суми.