Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 31
  • Item
    Особливості емоційного інтелекту у осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості
    (Сумський державний університет, 2025) Дорош, І.О.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню емоційного інтелекту осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості. Теоретично був проведений аналіз понять емоційного інтелекту та стресостійкості. Розглянуто підходи вивчення емоційного інтелекту та стресостійкість як інтегративну функцію особистості юнацького віку. У процесі емпіричного дослідження було застосовано опитувальник діагностики емоційного інтелекту «ЕмІн» Д. Люсіна (2004 р.) адаптований О. Верітовою у 2019 році та методика визначення стресостійкості та соціальної адаптації (автори Д. Холмс, К. Раге). Це дозволило оцінити ступінь вираженості емоційного інтелекту та рівень стресостійкості осіб юнацького віку. Обробка результатів здійснювалася з використанням методів математичної статистики, що дало змогу визначити рівні прояву зазначених показників, провести гендерні порівняння, а також проаналізувати кореляційні зв’язки між цими змінними. У ході аналізу було встановлено статистично не значущий зв’язок між рівнем емоційного інтелекту та стресостікістю. Але позитивну значущу кореляцію було виявлена між складовими емоційного інтелекту.
  • Item
    Арт-терапевтичні технології як засіб інтеграції ВПО в приймаючій громаді
    (Сумський державний університет, 2025) Авраменко, А.А.
    Актуальність роботи зумовлена необхідністю пошуку та впровадження ефективних засобів соціальної інтеграції внутрішньо переміщених осіб (ВПО) у приймаючих громадах України, особливо з урахуванням зростаючих психоемоційних потреб цієї категорії населення. Метою роботи є вивчення та аналіз теоретичних засад та практичних аспектів арт-терапевтичних технологій як засобу інтеграції ВПО, а також розробка та апробація тренінгової програми для їхньої підтримки у приймаючій громаді.
  • Item
    Особливості мотивації досягнення успіху в професійній діяльності чоловіків та жінок з різним рівнем самооцінки
    (Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, С.Ю.
    У кваліфікаційній роботі досліджуються особливості мотивації досягнення успіху в професійній діяльності чоловіків та жінок з різним рівнем самооцінки. Актуальність теми зумовлена посиленням ролі психологічних чинників у процесі професійного становлення особистості в умовах сучасного динамічного ринку праці. Одним із провідних чинників, що визначає успішність у професійній сфері, виступає мотивація досягнення, яка тісно пов’язана з рівнем самооцінки. У роботі акцентовано увагу на психологічних особливостях прояву мотивації досягнення успіху в осіб із різним рівнем самооцінки, що дозволяє глибше зрозуміти індивідуальні відмінності в кар’єрних установках та професійних очікуваннях.
  • Item
    Особливості тривожності студентів з різним рівнем самооцінки
    (Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, Г.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та практичному дослідженню тривожності у студентів з різним рівнем самооцінки. Було розглянуто та проаналізовано поняття тривожності, дослідження її іншими науковцями протягом часу та приділено увагу термінам «особистої тривожності» та «ситуативної тривожності». Також був проведений аналіз щодо розуміння самооцінки, її проявів та взаємодії з тривожністю. Під час практичного дослідження використовувалися дві методики, а саме: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory, STAI) Ч. Спілбергера яка була адаптована Ю. Л. Ханіним а також «Шкала самооцінки Розенберга» (RSES) М. Роенберга в адаптації А. Макухи. Отримані результати методик були проаналізовані за допомогою математичного аналізу та проведено порівняння показників рівня особистісної та ситуативної тривожності у чоловіків ї жінок, які навчаються на першому курсі. Також за допомогою використання методик був виконаний аналіз результатів рівня самооцінки респондентів, та визначено її взаємодію з тривожністю.
  • Item
    Агресивна поведінка осіб юнацького віку з різним рівнем самооцінки
    (Сумський державний університет, 2025) Тетюра, А.Р.
    Кваліфікаційна робота приділяє увагу дослідженню агресивної поведінки осіб юнацького віку з різним рівнем самооцінки. У ході дослідження ми проаналізували форми агресивної поведінки, а саме фізична агресія, непряма агресія, роздратування, негативізм, образа, підозрілість, вербальна агресія та почуття провини. Також було визначено вплив рівня самооцінки на різні форми агресивної поведінки осіб юнацького віку. Для проведення емпіричного дослідження використовувалися такі методики як: методика «Визначення рівня самооцінки» Г.М. Козанцевої, методика вивчення схильності особистості до агресивної поведінки А. Басса. При отримані даних вони були обробленні шляхом методів математичної статистики. Було порівняно рівень агресивної поведінки осіб юнацького віку з різним рівнем їх самооцінки. Крім того було досліджено, як рівень самооцінки впливає на прояви агресивної поведінки у осіб юнацького віку.
  • Item
    Життєстійкість та її розвиток у спортсменів різним рівнем самооцінки
    (Сумський державний університет, 2025) Пронюшкіна, А.О.
    У сучасному спорті життєстійкість є одним із ключових факторів, що визначає здатність атлета долати труднощі, адаптуватися до стресових ситуацій та підтримувати високу ефективність діяльності. Особливого значення набуває взаємозв’язок між рівнем життєстійкості спортсмена та його самооцінкою, оскільки від цих характеристик залежить як психологічний стан, так і спортивна результативність. Метою дослідження є аналіз особливостей життєстійкості спортсменів із різним рівнем самооцінки та визначення ефективних методів її розвитку. У роботі розглянуто основні теоретичні підходи до поняття життєстійкості, її структурні компоненти та механізми впливу на діяльність атлетів. Особлива увага приділена кореляції між рівнем самооцінки та життєстійкістю, що дозволяє визначити фактори, які сприяють підвищенню адаптаційного потенціалу спортсменів.
  • Item
    Особливості та корекція самооцінки у студентів із різними рівнями імпульсивності
    (Сумський державний університет, 2025) Песоцька, А.В.
    Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню особливостей самооцінки у студентів із різними рівнями імпульсивності на основі теоретичного та практичного обґрунтування. Загальний обсяг роботи становить 91 сторінку. У дослідженні включено 7 таблиць, 5 рисунків, 58 наукових джерел та 1 додаток. У теоретичній частині були проаналізовані та розглянуті основна сутність самооцінки та імпульсивності. Самооцінка є усвідомлення власної цінності, значущість, якої надає собі індивід загалом та окремим сторонам своєї особистості, діяльності, поведінки. Зв’язок самооцінки та імпульсивності проявляється, через невпевненість у собі або навпаки, що є причиною для не поміркованих дій.
  • Item
    Прокрастинація у студентів з різною часовою перспективою
    (Сумський державний університет, 2025) Нагорна, П.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню прокрастинації у студентів з різною часовою перспективою. Було здійснено аналіз сутнісних характеристик прокрастинації та часової перспективи, а також досліджено психологічні характеристики студентського віку. Розроблено емпіричний та корекційний компоненти. У досліджені було використано методики «Шкала загальної прокрастинації» К. Лей в адаптації Т. Юдєєвої та «Опитувальник часової перспективи» Ф. Зімбардо (в адаптації О. Сенюк). Із метою обробки отриманих результатів було використано методи математичної статистики, серед яких описова статистика, аналіз статистичних гіпотез, кореляційний та порівняльний аналізи. Було встановлено наявність зв’язків між прокрастинацією та часовою перспективою.
  • Item
    Особливості розвитку стресостійкості в осіб юнацького віку з різними рівнями тривожності
    (Сумський державний університет, 2025) Мордовець, М.В.
    Кваліфікаційна робота присвячена темі розвитку особистісної стресостійкості у юнаків з різними рівнями тривожності. Було досліджено феномен резильєнтності, його чинники та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему адикцій, як один з можливих результатів низького рівня емоційної стійкості. Також, було описано тривожність, як особистісну властивість людини та як вона поєднується з креативним мисленням в стресових ситуаціях. Проаналізовано особливості юнацького віку, можливості низького рівня стресостійкості та як гендерні аспекти можуть впливати на це. Було проведено емпіричний дослід з даної теми, використовуючи дві методики: "Шкала тривожності Ч. Спілбергера — Ю. Ханін", "Шкала стресостійкості Коннора — Девідсона-10 (CD-RISC-10)". Отримані результати оброблені за допомогою математичної статистики. Також, визначено рівень стресостійкості та тривожності юнаків і порівняно результати між чоловічою та жіночою статтю.
  • Item
    Самоповага студентів з різними рівнями тривожності
    (Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.