Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
81 results
Search Results
Item Доступність реабілітаційних послуг у Сумському регіоні: оцінка ефективності державної політики та стратегічні напрями покращення в контексті громадського здоров’я(Сумський державний університет, 2025) Степаненко, О.С.У магістерській роботі досліджено доступність реабілітаційних послуг у Сумському регіоні в контексті громадського здоров’я. Проаналізовано стан кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення реабілітаційних установ, виявлено основні соціально-економічні та організаційні бар’єри у доступі до послуг. Оцінено ефективність державної політики у сфері реабілітації на регіональному рівні, зокрема її нормативноправову базу, фінансування та вплив децентралізації. Запропоновано стратегічні напрями покращення доступності реабілітаційних послуг з урахуванням міжнародного досвіду, включаючи впровадження телемедицини, розвиток кадрового потенціалу та міжсекторальну взаємодію. Робота має практичне значення для фахівців у сфері громадського здоров’я, органів державного управління та медичних закладів.Item Вплив криптовалютних бірж на економічний розвиток екосистеми Web 3.0: аналіз і перспективи(Сумський державний університет, 2024) Слюсар, В.В.Актуальність теми роботи обумовлена стрімким розвитком технологій Web 3.0, які змінюють структуру глобальної економіки та ведуть до виникнення нових форм цифрових активів. Одним із найбільш важливих елементів цієї екосистеми є криптовалютні біржі, які здійснюють функцію зв'язку між традиційною фінансовою системою та інноваційними цифровими валютами. Зростання популярності криптовалют та постійні зміни в регулюванні криптовалютного ринку ставлять питання про вплив криптовалютних бірж на економіку Web 3.0, що і визначає актуальність обраної теми.Item Місцеве самоврядування в Україні та Польщі: порівняльна характеристика(Сумський державний університет, 2024) Мурашко, К.О.Кваліфікаційна робота викладена на 91 сторінці. Вона містить три розділи, 98 позицій у списку використаних джерел та літератури. Ратифікація угод, наприклад Європейської хартії місцевого самоврядування, стала новим етапом у розвитку органів місцевого самоврядування. Маючи сусідство із країною-членом Європейського союзу, яка раніше почала кардинальні зміни у своєму державному управлінні, дружні стосунки із нами, міста-побратими наших міст, Україна має всі шанси збудувати новітню, орієнтовану на Європу систему органів місцевої влади із потужними/вдосконаленими нормативно-правовими актами. В нинішніх умовах, коли відкритість, прозорість та підзвітність набирає актуальності, важливо не лише усвідомлювати, але й знати та розуміти, як працює децентралізація, осмислювати соціальні, історичні та юридичні аспекти побудови системи органів місцевого самоврядування як у нас, так і закордоном. Об’єкт дослідження – системи організації місцевого самоврядування в Україні та Польщі Предмет дослідження - механізми реформування місцевого самоврядування в Україні. Мета роботи – аналіз реформи місцевого самоврядування та системи органів місцевого самоврядування в Україні та Польщі задля підвищення рівня обізнаності та зацікавленості громадян у сфері державного будівництва, повноважень та діяльності органів місцевого самоврядування, функціонування та порівняння роботи влади закордоном.Item Розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі Бочечківської сільської ради)(Сумський державний університет, 2024) Лученко, І.А.Метою дослідження є розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі Бочечківської сільської ради). Предметом дослідження є система органів місцевого самоврядування. У роботі використано такі методи: системний метод – при розвитку теоретичних положень дослідження; структурного аналізу – при аналізі системи місцевого самоврядування; абстрактний, узагальнення – при формуванні загальних висновків дослідження. Об’єктом дослідження є інститут місцевого самоврядування в Україні. Виходячи з мети, можемо сформулювати наступні завдання дослідження: - дослідити сутність місцевого самоврядування та його історичний розвиток; - визначити забезпечення місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; - дослідити особливості розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; - проаналізувати перспективи розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації. Методологія дослідження включає аналіз нормативно-правових актів, аналітичний огляд літератури, а також порівняння з міжнародними практиками регуляторної діяльності. Наукова новизна роботи полягає у розробці стратегічних напрямків розвитку Бочечківської сільської ради та сформовано напрямки удосконалення стратегічного розвитку громади, що зробить громаду в майбутньому розвиненою, з високим рівнем життя, активним населенням, розвиненою агропереробною промисловістю, сприятиме запровадженню активного відпочинку для сімей та молоді, матиме можливість здійснювати оздоровлення та догляд за людьми похилого віку. Це буде Безпечна, згуртована громада, де комфортно жити на екологічно чистих землях.Item Сучасний стан та тенденції розвитку місцевих фінансів(Сумський державний університет, 2024) Шишенко, В.І.У роботі досліджено теоретичні засади функціонування місцевих фінансів, проаналізовано сучасний стан місцевих фінансів та запропоновано напрями вдосконалення управління місцевими фінансами. В результаті дослідження визначено економічну сутність та роль місцевих фінансів, структуру та джерела їх формування, особливості нормативно-правового регулювання. Проведений аналіз видатків місцевих бюджетів Сумської та Івано-Франківської територіальних громад. Узагальнення зарубіжного досвіду управління місцевими фінансами дозволило сформувати пропозиції щодо розширення ресурсної бази місцевих бюджетів та підвищення ефективності й прозорості використання їх коштів. Одержані результати можуть бути використані органами місцевого самоврядування при управлінні місцевими фінансами для вдосконалення співпраці з місцевими бюджетами.Item Інноваційний вектор реструктуризації міжнародного бізнесу у світлі Індустрії 4.0(Міжнародний гуманітарний університет, ВД «Гельветика», 2024) Карінцева, Олександра Іванівна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Розгон, Ю.В.Підвищення ефективності впровадження технологій Індустрії 4.0 в діяльність компаній є важливим етапом промислової трансформації країн. Це процес пов’язаний з реструктуризацією бізнесу, оскільки передбачає зміну основних функцій компаній, включаючи технологічні процеси виробництва та управління. Стаття присвячена детермінації інноваційного вектору реструктуризації міжнародного бізнесу на основі аналізу міжнародних ініціатив з просування Індустрії 4.0. Обґрунтовано необхідність залучення підприємств різного розміру до тестування та впровадження технологій Індустрії 4.0 з метою їх глибокої дифузії та зміни промислових технологічних процесів. Виявлено відсутність стандартної моделі ініціатив просування Індустрії 4.0 для бізнесу в країнах світу. Основною метою зазначених національних ініціатив є підвищення ефективності та конкурентоспроможності промисловості через інтеграцію передових технологій. Країни реалізують власний підхід до впровадження технологій Індустрії 4.0, що враховує специфіку національної економіки та промислового потенціалу. Комплексний підхід до стимулювання впровадження технологій Індустрії 4.0 передбачає фінансову підтримку бізнесу і розвиток інституціональних, освітніх ініціатив для створення сприятливого середовища щодо здійснення інноваційної діяльності. Для досягнення оптимальних результатів у впровадженні технологій Індустрії 4.0 важливим є міжнародне співробітництво та обмін досвідом між країнами. Співпраця між країнами та міжнародні ініціативи дозволяє обмежити дублювання зусиль та виявити найефективніші моделі застосування технологій Індустрії 4.0. Проаналізовано інноваційні рішення в Україні в рамках Індустрії 4.0 за 2016–2023 рр., які стосуються різних сфер економіки та розвитку суспільства в цілому. Виявлено, що ініціативи з просування Індустрії 4.0 в Україні у більшості випадків є результатом активності як приватних українських підприємств, так і міжнародних компаній. Запропоновано спрямувати розроблення програм ініціатив з просування Індустрії 4.0 у фокус завдань з децентралізації промислового виробництва та підвищення економічної ефективності технологічних рішень.Item Моделі децентралізації публічної влади(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaАвтором виділені три основні моделі децентралізації публічної влади: з високим, середнім та низьким ступенем децентралізації. Кожній моделі надано характеристику, проаналізовані основні принципи розподілу владних повноважень за рівнями влади. Зроблено висновки, що модель з високим ступенем децентралізації співвідноситься з федеративною формою державного устрою. Друга модель із середнім ступенем децентралізації влади повторює характеристики першої з відмінністю, що мінімум законодавчої влади передається субнаціональному рівню влади. У моделі з низьким ступенем децентралізації влади центральний уряд зберігає за собою повноту влади.Item Розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі СМР)(Сумський державний університет, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh MykolaiovychАктуалізація тематики полягає в необхідності розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації з метою підвищення якості місцевого самоврядування та оптимізації бюджетних коштів, які спрямовуються в громаду. Головною метою дослідження є розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі СМР). Дане дослідження містить такі завдання: дослідити понятійний апарат місцевого самоврядування; визначити забезпечення місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; сформувати складові місцевого самоврядування; проаналізувати методичне забезпечення місцевого самоврядування; дослідити особливості розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; проаналізувати перспективи розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації.Item Децентралізація публічної влади: особливості реалізації в державах із різними формами державного устрою(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaУ статті автор продовжує вивчення проблеми децентралізації публічної влади, концентруючи свою увагу на особливостях децентралізації у європейських державах з різними формами державного устрою. Особливу увагу дослідник приділяє аналізу та різнобічним оцінкам процесів децентралізації сучасними європейськими вченими. Щодо децентралізації в Іспанії, то ця унітарна держава з високим ступенем регіоналізації визначається як квазіфедерація з широкими компетенціями регіонів. Як приклад асиметричної квазіфедерації автор розглядає Великобританію, де децентралізація базувалась на деконцентрації центральних повноважень. Зроблено висновок, що традиційна британська система зазнала децентралізації шляхом деволюції. Особливу увагу автор приділяє вивченню особливостей децентралізації у федеративних державах, які трактує як окрему, самостійну модель децентралізації. У країнах із федеративним устроєм суб’єкти федерації мають широкі повноваження і виконують завдання регіонального розвитку, тоді як центральний уряд має обмежені повноваження в цій галузі. Окремим типом децентралізації влади автор вважає федеративну модель зі спільною компетенцією держави та місцевого самоврядування (Німеччина, Австрія, Бельгія). Автор зазначає, що компетенції органів місцевого самоврядування залежать від розміру країни, системи місцевого самоврядування та загальної моделі регіонального розвитку. У статті зроблено висновок, що відмінності в організації публічної влади у централізованій, децентралізованій та федеративній системі зберігаються, але можна спостерігати кілька трансформацій моделей децентралізації публічної влади за останні десятиліття. Основними тенденціями децентралізації є: посилення компетенції органів місцевого самоврядування з кінця ХХ ст. до нашого часу; отримання органами місцевого самоврядування другого рівня компетенцій у галузі регіонального планування; перетворення колишніх центральних органів на міжмуніципальні.Item Деволюція у Великобританії: результати реформи(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaУ статті автор продовжує вивчення проблеми децентралізації публічної влади, зосереджуючи свою увагу на деволюції як формі децентралізації у Великобританії. Автор наголошує, що децентралізація влади стала глобальною тенденцією у світі з кінця ХХ століття, але відбувалася в різних формах та з відмінними результатами. Найчастіше, на думку автора, використовувалося делегування та адміністративна деконцентрація. Основними причинами децентралізації публічної влади автор називає наступні: необхідність ефективного управління різ- ними субнаціональними ідентичностями та культурами, що все частіше співіснують у межах однієї спільноти; потребу у зменшенні недоліків надмірної бюрократизації, пов'язаної із надмірною централізацією. Автор дослі- джує реформу деволюції у Шотландії, Уельсі й Північній Ірландії, звертає увагу, що ці заходи були запроваджені в рамках конституційних параметрів Вестмінстерської моделі та зосереджені на периферії, тобто найбільша скла- дова Великобританії, Англія, залишилася поза межами цієї реформи. Автор наголошує, що причиною децентралізації влади у Великобританії, на відміну від більшості країн, була не неефективність публічної влади, а потреба у новій моделі відносин центр–периферія, яка мала б забезпечити цілісність Сполученого Королівства. Деволюція публічної влади була обрана як модель, яка здатна функціонувати у межах особливостей Вестмінстерської моделі демократії. Автор користується аналітичним підходом Дж. Балпіта, запропонованим у його «Територія та влада у Великій Британії». Аналіз відносин центру із місцевими владами Англії демонструє, що реальний перерозподіл публічних повноважень та ресурсів часто витіснявся швидкими формальними угодами про передачу повноважень. Англійське врядування характеризується сталими відносинами між центром і периферією, тому не має підстав говорити про революційні зміни у цих відносинах. Автор констатує ускладнення інституційного дизайну публічної влади, відсутність підтримки громадськості, і навіть протидію реформам децентралізації з боку місцевих акторів.