Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Вплив онлайн-навчання на фізичні показники здоров'я дітей
    (Сумський державний університет, 2025) Соколик, В.С.
    На основі результатів анкетування учнів та батьків були виявлені основні фактори, що негативно впливають на фізичне та психоемоційне здоров’я дітей: надмірне зорове навантаження, низький рівень фізичної активності, порушення режиму сну, відсутність чітко організованого робочого місця, емоційне виснаження. З урахування цих даних сформовано перелік рекомендацій для педагогів, батьків та адміністрацій закладів освіти щодо оптимізації онлайн навчання.
  • Item
    Advantages of STEAM education in foreign language online classes
    (Sumy State University, 2024) Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Мальована, Нiна Володимирiвна; Malovana, Nina Volodymyrivna; Pylypenko, Y.
    STEAM - це сучасна освітня модель, яка фокусується на практиці, заохочуючи самостійне навчання, дослідження та творчість. Загальна мета STEAM-освіти - не лише сформувати розуміння STEAM та якості громадян 21-го століття, а й розвинути людські ресурси в галузі науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики.
  • Item
    Studying English in online environment: technologies, platforms and effective methods
    (Sumy State University, 2024) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Syzonova, A.I.
    Problem statement: With the spread of the Internet and the growing popularity of online learning, studying English in online environment is becoming increasingly relevant. Thanks to the latest technologies and platforms, students have access to a variety of resources and can learn at a convenient time for them (Kolisnychenko, 2023). Understanding effective methods of learning English in an online environment is important for students, teachers and educational institutions. Objective: to explore modern technologies and platforms for learning English in online environment, identify their advantages and disadvantages and establish effective methods of learning that can be used to achieve better results. Main results: The analysis of technologies and platforms for learning English in online environment includes a review of various resources available in the form of websites, mobile applications, video lessons, and other interactive learning tools.
  • Item
    Засоби навчання іноземної мови на різних етапах в умовах онлайн-навчання
    (Сумський державний університет, 2024) Серишева, А.
    Сучасна епоха цифрових технологій відкриває перед нами необмежені можливості у використанні онлайн-ресурсів у навчанні. Пандемія COVID 19 також прискорила процес переходу до онлайн-навчання, що підкреслює важливість розуміння та використання засобів навчання мови в цьому контексті. Актуальність дослідження полягає у необхідності адаптації сучасних методик викладання іноземних мов до вимог сучасної цифрової епохи, де онлайн-ресурси стають все більш важливими для навчального процесу. Дослідження способів навчання іноземних мов в онлайн-середовищі надають можливість розширити кількість доступних ресурсів та підвищити ефективність навчання. Використання цифрових інструментів у навчанні іноземних мов може забезпечити студентам доступ до широкого спектру матеріалів, інтерактивних занять та можливостей для самостійного вивчення мови. У галузі досліджень засобів навчання іноземних мов в онлайн-середовищі активно працюють вчені з-за кордону, як Річард Майєр, Маршалл Маклюен, Роберт К’юбі, Катлін Тайнер, Сесілія фон Файлітзен та України В. Іванов, О. Волошенюк, Л. Найдьонова, О. Баришполець, Г. Почепцов, Т. Васютіна. Метою цієї розвідки є аналіз, систематизація та оцінка засобів навчання іноземної мови в онлайн-середовищі та практична імплементація онлайн-ресурсів у навчання іноземних мов з метою підвищення ефективності навчального процесу.
  • Item
    Застосування Microsoft Teams в онлайн-навчанні студентів: методичний аспект
    (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2024) Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті з’ясовано основні засоби, методи та прийоми застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні студентів. та представлено детальні методичні рекомендації щодо організації викладачем навчального процесу за допомогою Microsoft Teams, які ґрунтуються на практичному досвіді автора. Наведені рекомендації дають можливість читачам легше опанувати особливості роботи у Teams, що визначає практичну цінність статті. Створено модель застосування Teams в онлайн навчанні студентів. З’ясовано, що використовуючи Teams, викладач може враховувати особливості синхронного та асинхронного способів здачі студентами завдань, а також можливості здачі ними пропущених тем практичних занять. Серед основних переваг також відзначено, що у Teams передбачено створення та розміщення основних видів навчальних матеріалів, зокрема записи відеолекцій, практичні завдання та завдання для самостійної роботи, поточні оцінки студентів, тести, підсумкові оцінки тощо. У статті відзначено, що Teams добре інтегрована з основними програмами Microsoft 365, такими як PowerPoint, Word тощо, що є перевагою для ефективної організації навчального процесу, адже цих програм цілком достатньо для демонстрації викладачами презентацій на лекціях у режимі відеоконференцій, а також для перевірки ними виконаних студентами завдань у форматі тексту або презентацій. Особлива увага приділяється визначенню найважливіших особливостей роботи викладача у Teams, таких як необхідність створення окремих команд для кожної дисципліни, підключення студентів до команд дисциплін за наявними корпоративними університетськими обліковими записами у Microsoft, можливість розміщення різних видів навчальних матеріалів, коментування та оцінювання викладачем виконаних завдань. В результаті відзначено головну перевагу застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні, яка полягає у можливості організації навчального процесу за допомогою однієї платформи. Відповідно, структурованість навчальних матеріалів за допомогою Teams може стати одним з важливих чинників підвищення якості освіти студентів за умов онлайн-навчання.
  • Item
    Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної
    (Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
    Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.
  • Item
    Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
    У статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.
  • Item
    Reforming the education system to prevent labor migration
    (LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2020) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Котенко, Станіслав Ігорович; Котенко, Станислав Игоревич; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Dipra, Jha
    The world economy is in an unprecedented situation, caused by the COVID-19 pandemic and the health care crisis. It’s currently difficult to predict all the consequences, but there are undoubtful changes in migration flows, unemployment and poverty increase, and their impact on national economies and globally. The paper aimed at analyzing the cases of educational reforms in different countries, revealing new trends in education and learning that may prevent labor migration or mitigate it. To support feasibility of the study, a bibliometric analysis was implemented on the basis of Scopus tools and VOSviewer software. In this paper, the content analysis of several cases in a sphere of educational reform was performed, namely educational systems of some EU countries and their former members (UK, France, Finland) as well as the most developed world economies (USA, China, and Japan). The distance learning is considered as fundamentally necessary in today’s conditions and a milestone of the global educational system development. The paper investigates the essence and distribution of mass online courses as a typical type of distance learning. The case of virtual exchange that was managed and organized by several institutions within the COIL initiative was also analyzed the alternative to traditional learning. The recommendations about the further development of educational systems were made, as well as suggestions about the competitiveness of national economies due to the migration process.
  • Item
    Гейміфікація в навчальному процесі в умовах пандемії
    (Луцький національний технічний університет, 2021) Троян, Марія Юріївна; Троян, Мария Юрьевна; Troian, Mariia Yuriivna; Домашенко, Марина Дмитрівна; Домашенко, Марина Дмитриевна; Domashenko, Maryna Dmytrivna
  • Item
    Reforming the education system to prevent labor migration
    (LLC “СPС “Business Perspectives”, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Котенко, С.І.; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Джа, Діпра
    The world economy is in an unprecedented situation, caused by the COVID-19 pandemic and the health care crisis. It’s currently difficult to predict all the con sequences, but there are undoubtful changes in migration flows, unemployment and poverty increase, and their impact on national economies and globally. The paper aimed at analyzing the cases of educational reforms in different countries, revealing new trends in education and learning that may prevent labor migration or mitigate it. To support feasibility of the study, a bibliometric analysis was implemented on the basis of Scopus tools and VOSviewer software. In this paper, the content analysis of several cases in a sphere of educational reform was performed, namely edu cational systems of some EU countries and their former members (UK, France, Finland) as well as the most developed world economies (USA, China, and Japan). The distance learning is considered as fundamentally necessary in today’s condi tions and a milestone of the global educational system development. The paper investigates the essence and distribution of mass online courses as a typical type of distance learning. The case of virtual exchange that was managed and organized by several institutions within the COIL initiative was also analyzed the alternative to traditional learning. The recommendations about the further development of educational systems were made, as well as suggestions about the competitiveness of national economies due to the migration process.