Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
26 results
Search Results
Item Зарубіжний досвід організаційно-правових засад функціонування прокуратури в іноземних країнах(ФОП Король Ірина Володимирівна, 2023) Шлапко, Тетяна Вікторівна; Shlapko, Tetiana Viktorivna; Шапошник, Андрій Сергійович; Shaposhnyk, Andrii SerhiiovychВідомо що прокуратура, як державний орган перш за все покликана захищати права та свободи людини і громадянина, від ефективної діяльності прокуратури, в багатьох випадках може залежати стан дотримання в Україні законності, гарантування та відновлення прав та свобод, і в цілому рівень довіри населення до держави. Саме тому сьогодні до діяльності прокуратури має бути прикута особлива увага, адже будь які недоліки в діяльності цього органу, негативно позначаються в цілому на функціонуванні всієї державної влади. На сучасному етапі Україна проходить шлях приєднання до європейської спільноти, в зв’язку з чим відбуваються доволі суттєві перетворення, стосується, безумовно, це і адміністративно-правового регулювання діяльності органів прокуратури. В той же час ефективність будь яких перетворень неможлива, якщо не вивчити зарубіжний досвід регулювання діяльності прокуратури з метою визначення існуючих проблем та можливостей застосування цього досвіду в правовій системі України. Для України досвід зарубіжних країн є безумовно цікавим, адже Україна прагне як скоріше набути статус повноправного члену Європейського союзу, а отже позитивний досвід регулювання діяльності прокуратури в зарубіжних країнах може дозволити впровадити в національну практику кращі моделі функціонування прокуратури, або навпаки дозволить визначити недоліки, які унеможливлюють запровадження тієї чи іншої моделі, адже прокуратура України пройшла власний шлях становлення та розвитку, має власні традиції, а будь які зміни щодо її діяльності мають бути зваженими та призводити виключно до позитивних результатів. Таким чином, зважаючи що сьогодні весь світ глобалізується, відповідно відбуваються глобалізаційні процеси в органах публічної влади, а самі органи публічної влади, в тому числі і в Україні останнім часом функціонують в тісній співдружності з іншими країнами в умовах інтеграції, в тому числі і політичних систем. Шлях до членства в Європейській спільноті, так чи інакше передбачає необхідність приведення законодавства України до стандартів Європейської спільноти з запозиченням найкращого досвіду регулювання всієї сфери життєдіяльності суспільства, в тому числі в діяльності органів публічної влади та кримінальної юстиції. Отже цікавим, з нашої точки зору є вивчення досвіду США та деяких європейських країн щодо засад організації та діяльності органів прокуратури, в яких адміністративно-правове забезпечення пройшло тривалу перевірку часом і продемонструвало доволі ефективні результати, а отже ефективність прокуратури закордонних країн є доволі важливим об’єктом дослідження в сучасних умовах розвитку України.Item Прокуратура як субєкт протидії та запобігання злочинності(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Янішевська, Катерина Дмитрівна; Yanishevska, Kateryna Dmytrivna; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Миргород, Валерія Валеріївна; Myrhorod, Valeriia ValeriivnaСтаття присвячення аналізу ролі органів прокуратури у сфері протидії злочинності, її функцій та діяльності, які прямо чи дотично межують з нею. Прокуратура є невід’ємною частиною системи правоохоронних органів та має досить широкий спектр функцій, який передбачає здійснення діяльності щодо захисту прав та інтересів держави і громадян шляхом представлення публічного обвинувачення в суді, а також контролю за дотриманням законодавства та виконання судових рішень на різних етапах кримінального провадження або під час виконання покарання у відповідних установах. Саме тому у процесі реалізації покладених на неї завдань прокуратура стикається з різними криміногенними ситуаціями, які потребують додаткового вивчення та висвітлення задля подальшого доопрацювання законодавства у сфері протидії злочинності у різних галузях. Крім того, важливим є пошук рішень, які можуть знизити відсоток злочинності в різних регіонах та серед різних соціальних груп, що також потребує додаткової співпраці з органами пробації, установами виконання покарань тощо. Тут відповідна інституція займає головуюче положення з огляду на те, що отримує усю необхідну інформацію щодо стану злочинності, умов розкриття злочинів, виконання покарань установами тощо та має змогу цілісно формувати підхід до вирішення актуальних питань у сфері боротьби зі злочинністю. Для цього також необхідно проаналізувати законодавство, яке регламентує діяльність прокуратури, простежити джерела та завдання тих, що саме стосуються відповідного питання. Наразі ця сфера не є законодавчо розвиненою та містить кілька нормативно-правових актів, які передбачають роботу прокуратури як суб’єкта протидії злочинності. При цьому, самою прокуратурою наразі сформовано загальний підхід до роботи, який передбачає в якості основних дій: проведення координаційних нарад із керівниками правоохоронних органів, проведення спільних нарад керівників правоохоронних та інших державних органів, створення міжвідомчих робочих груп, обмін аналітичною інформацією, проведення спільних аналітичних досліджень, контроль за виконанням спільних узгоджених заходів.Item Антикорупційна спеціалізація органів прокуратури як фактор протидії корупції: досвід Угорщини та України(Сумський державний університет, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaУ світовій історії перші спеціалізовані антикорупційні органи з’явилися дуже давно, ще до створення комісій Сінгапуру та Гонконгу в 1950-1970-х роках. Але саме приклад цих двох відомств породив популярний імідж успішного, незалежного багатоцільового антикорупційного відомства. Проте в різних країнах існує й діє набагато більше типів антикорупційних органів. Сьогодні в країнах ОЕСР існує лише декілька спеціалізованих антикорупційних установ. Хоча більшість країн з перехідною економікою та країн, що розвиваються, мають один або багато спеціалізованих антикорупційних органів, лише деякі з них довели свою успішність, але наразі успіх Гонконгу чи Сінгапуру не повторився ніде в іншому місці. Беручи до уваги безліч антикорупційних інституцій у всьому світі, їх різноманітні функції та, зокрема, аргументи щодо їх фактичної ефективності, важко визначити всі основні закономірності та моделі. Однак деякі тенденції можна визначити, виходячи з різних цілей антикорупційних інституцій (розглядаючи їх функції). Ці тенденції відображені в різних типах/моделях установ, представлених нижче.Item Антикорупційна спеціалізація в діяльності прокуратури: інституційні та правові засади(Луганський державний університет внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Янішевська, Катерина Дмитрівна; Янишевская, Екатерина Дмитриевна; Yanishevska, Kateryna Dmytrivna; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia ValeriivnaВ умовах трансформаційних змін, зумовлених євроінтеграційними прагненнями України та фактичним набуттям нашою державою статусу кандидата на вступ до Європейського Союзу, загострюється питання протидії корупції на належному рівні. Антикорупційний підхід не має бути декларативним та повинен передбачати ряд змін інституційного, правового, просвітницького та освітнього характеру. Одним із найбільш важливих аспектів антикорупційних змін стало утворення значної кількості антикорупційних інституцій. Зазначене обумовлене різними управлінськими моделями антикорупційних інституцій та вимогами міжнародних антикорупційних конвенцій, прийнятих у рамках ООН та Ради Європи. Так, у структурі органів прокуратури було утворено Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру. Враховуючи значущість міжнародного досвіду для протидії корупції, метою статті є вивчення особливостей та значення діяльності спеціалізованих антикорупційних підрозділів прокуратури у зарубіжних державах та моделі організації Спеціалізованої антикорупційної прокуратури в Україні. Методологічний інструментарій дослідження представлений комплексним поєднанням загальнологічних та спеціально-юридичних методів наукового пізнання. Комплексне компонування яких дозволило досягти цілей наукового дослідження. Зокрема, було використано метод аналізу, синтезу, узагальнення, а також формально-юридичний, порівняльно-правовий та інші. З’ясовано, що діяльність антикорупційних інституцій в цілому та окремі аспекти діяльності спеціалізованих антикорупційних підрозділів у структурі органів прокуратури як в Україні, так і закордоном були предметом наукового інтересу багатьох вчених. У статті на основі критичного аналізу висвітлено питання кореляції діяльності спеціальних антикорупційних підрозділів у зарубіжних державах та рівня корупції. Охарактеризовано сутність, значення та рівень успішності діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Зроблено висновок, що, обрана Україною модель організації діяльності спеціального антикорупційного підрозділу у структурі Офісу Генерального прокурора є раціональною та ефективною. Водночас для результативності її діяльності важливим є забезпечення єдності та взаємоузгодженості дій, як в межах системи органів прокуратури України, так і в контексті співпраці антикорупційних інституцій в цілому. Перспективи подальших наукових розвідок вбачаємо у порівняльно-правовій характеристиці результативності основних антикорупційних інституційних моделей.Item Координація прокуратурою діяльності правоохоронних органів у сфері протидії корупційній злочинності(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Янішевська, Катерина Дмитрівна; Янишевская, Екатерина Дмитриевна; Yanishevska, Kateryna DmytrivnaУ статті обґрунтовано, що для правової держави завдання з протидії злочинності завжди буде відігравати колосальне значення. Запобігання злочинності – це процес, спрямований на зменшення кількості кримінальних правопорушень у певній сфері. Аналізується сутність координаційної діяльності прокуратури щодо правоохоронних органів, яка здійснюється з метою протидії корупції. Проаналізовано стан корупційної злочинності та визначено роль інституційної складової та загладженої співпраці для реалізації антикорупційної стратегії боротьби зі злочинністю. Охарактеризовано сутність та рівень фактичної реалізації форм координаційної діяльності прокуратури щодо правоохоронних органів, яка здійснюється з метою протидії корупції.Item Організаційно-правові питання управління кадрами органів прокуратури(Національна юридична академія України, 1998) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychУ збірнику представлені наукові праці, що присвячені актуальним питанням історії та теорії держави і права, сучасним проблемам конституціаналізму в Україні, правовому забезпеченню ринкових реформ, боротьбі зі злочиннісю, вдосконаленню процесуального законодавства та ін. Розрахований на спеціалістів-юристів: практичних працівників, науковців, викладачів і студентів.Item Развитие прокуратуры в переходный период(ТОВ "Вентурі", 1996) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychУ збірнику містяться доповіді і тези виступів науковців, працівників органів прокуратури, суду на науково-практичній конференції, присвяченій проблемам розвитку прокуратури України в умовах становлення демократичної держави, рекомендації цієї конференції, а також матеріали, що характеризують практичну діяльність прокуратури з виконання завдань, покладених на неї Законом України "Про прокуратуру".Item Основні аспекти діяльності прокуратури(РВВ "Вежа" Волинського державного університету ім. Лесі Українки, 2007) Сухонос, Віктор Володимирович; Сухонос, Виктор Владимирович; Sukhonos, Viktor VolodymyrovychПоняття "діяльність прокуратури" відноситься до основних категорій науки прокурорського нагляду. З ним органічно пов`язані понятття мети, завдань і функцій прокуратури, її сутність і соціальна роль, визначення місця в структурі органів держави, об`єкта і предмета прокурорської діяльності, структури, компетенції, повноважень і засобів їх реалізації. Сьогодня під час реформування прокуратури наукове дослідження усії аспектів в її діяльності набуває особливого значення тому, що вирішується питання визначення типу прокуратури України як самостійного органу державного механізму, її законодавчого регулювання, організації діяльності.Item Діяльність органів прокуратури у військовій сфері(Сумський державний університет, 2020) Таранченко, А.О.; Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr VasylovychВідбувається постійне реформування системи прокуратури зумовлене пошуком способів та шляхів удосконалення устрою, методів та засобів здійснення функцій органів прокуратури, а також орієнтацією на Європейський Союз та посиленим інтересом з боку європейських структур до діяльності прокуратури. За часи незалежності України чинний Закон України "Про прокуратуру" неодноразово змінювався, щонайменше тридцять законів про внесення змін до нього було прийнято. Причини внесення змін були різноманітними, зокрема: прийняття нових норм що регулюють процесуальну діяльність правоохоронних та судових органів. Разом з тим постійно змінювались галузеві накази Генерального прокурора України, щодо організаційної структури органів прокуратури. Прокуратура Україна являє собою єдину централізовану систему, на яку покладено виконання функцій, спрямованих на забезпечення законності. Порядок виконання цих функцій має чітко відповідати закону та основним засадам діяльності органів прокуратури.Item Державне бюро розслідувань як новий державний орган зі спеціальною компетенцією(Донецький юридичний інститут МВС України, 2019) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan VolodymyrovychУ статті на основі застосування порівняльно-правового методу проаналізовано окремі норми законів України «Про Державне бюро розслідувань», «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про Національну поліцію», «Про прокуратуру», «Про Службу безпеки України», на основі чого визначено місце Державного бюро розслідувань (далі – ДБР) серед інших центральних органів виконавчої влади. На перший погляд здається, що існує конфлікт інтересів або конкуренція компетенції ДБР та окремих інших державних адміністративних та контролюючих органів, оскільки сьогодні близько двадцяти з них проводять оперативно-розшукову діяльність та здійснюють досудове слідство. Показано, що конкуренція в компетенції з прокуратурою в ДБР відсутня через здійснення першою не оперативно-розшукової діяльності, а нагляду за дотриманням законності службами й підрозділами, що проводять оперативно-розшукову діяльність (серед яких і ДБР), а фахівці ДБР мають повноваження на документування вчинення злочинів прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. ДБР та Національне антикорупційне бюро України (далі – НАБУ) можуть документувати та розслідувати злочини співробітників один одного. Найбільш конкурентними є компетенція ДБР із компетенцією окремих підрозділів Служби безпеки України (далі – СБУ) та Національної поліції. Найвищу соціальну небезпеку становлять злочини, які документуються та розслідуються підрозділами СБУ; більш високу небезпеку становлять злочини, які документуються та розслідуються підрозділами ДБР, а не Національною поліцією. Тому, виходячи з аналізу норм названих вище законів України, указано на можливість передачі матеріалів та/або кримінальних справ від підрозділів Національної поліції до підрозділів ДБР та СБУ і передачі матеріалів від підрозділів ДБР до підрозділів СБУ. Зважаючи на відносно невисоку граничну чисельність центрального апарату та територіальних управлінь ДБР (1500 осіб), а також на перші результати й активність їхньої роботи, зроблено висновок, що ДБР уже має власну нішу в системі аналогічних центральних органів виконавчої влади й повинне виправдати витрати Державного бюджету на своє утворення та функціонування.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »