Факультет технічних систем і енергоефективних технологій (ТеСЕТ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25
Browse
52 results
Search Results
Item Estimation of Wear Resistance for Multilayer Coatings Obtained by Nitrogenchroming(MDPI, 2021) Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Zajac, J.; Харченко, Надія Анатоліївна; Харченко, Надежда Анатольевна; Kharchenko, Nadiia Anatoliivna; Duplák, J.; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii OleksandrovychThis article deals with improving the wear resistance of multilayer coatings as a fundamental problem in metal surface treatment, strengthening elements of cutting tools, and ensuring the reliability of machine parts. It aims to evaluate the wear depth for multilayer coatings by the mass loss distribution in layers. The article’s primary purpose is to develop a mathematical method for assessing the value of wear for multilayer steel-based coatings. The study material is a multilayer coating applied to steel DIN C80W1. The research was performed using up-to-date laboratory equipment. Nitrogenchroming has been realized under overpressure in two successive stages: nitriding for 36 h at temperature 540 °C and chromizing during 4 h at temperature 1050 °C. The complex analysis included several options: X-ray phase analysis, local micro-X-ray spectral analysis, durometric analysis, and determination of wear resistance. These analyses showed that after nitrogenchroming, the three-layer protective coating from Cr23C6, Cr7C3, and Cr2N was formed on the steel surface. Spectral analysis indicated that the maximum amount of chromium 92.2% is in the first layer from Cr23C6. The maximum amount of carbon 8.9% characterizes the layer from Cr7C3. Nitrogen is concentrated mainly in the Cr2N layer, and its maximum amount is 9.4%. Additionally, it was determined that the minimum wear is typical for steel DIN C80W1 after nitrogenchroming. The weight loss of steel samples by 25 mg was obtained. This value differs by 3.6% from the results evaluated analytically using the developed mathematical model of wear of multilayer coatings after complex metallization of steel DIN C80W1. As a result, the impact of the loading mode on the wear intensity of steel was established. As the loading time increases, the friction coefficient of the coated samples decreases. Among the studied samples, plates from steel DIN C80W1 have the lowest friction coefficient after nitrogenchroming. Additionally, a linear dependence of the mass losses on the wearing time was obtained for carbide and nitride coatings. Finally, an increase in loading time leads to an increase in the wear intensity of steels after nitrogenchroming. The achieved scientific results are applicable in developing methods of chemical-thermal treatment, improving the wear resistance of multilayer coatings, and strengthening highly loaded machine parts and cutting tools.Item Застосування технології доповненої реальності при підготовці сучасного інженера(Сумський державний університет, 2018) Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Трояновська, Ю.; Самохвалов, Д.О.; Іземенко, В.В.У роботі представлено мобільний додаток "ARinEngineeringGraphics", заснований на застосуванні технології доповненої реальності, який дозволяє представляти двовимірні кресленники деталей у вигляді їх тривимірних моделей.Item Ефективне розбирання та складання обладнання як основа модульного підходу в машинобудуванні(Сумський державний університет, 2018) Родін, І.С.; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii OleksandrovychРозглядаються переваги застосування методологій та технологій, які можуть бути включені на початку етапу проектування продукуту для полегшення розбирання та складання обладнання.Item Вдосконалення технологічної підготовки виробництва шляхом автоматизації проектування верстатних пристроїв(Сумський державний університет, 2018) Багрій, Ярослав Вадимович; Багрий, Ярослав Вадимович; Bahrii, Yaroslav Vadymovych; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Едл, М.Запропонована структура САПР ВП у автоматизованому режимі забезпечує вибір оптимальних компонувань для заданих виробничих умов із розробленої бази даних.Item Технологічне забезпечення обробки деталей складної форми в умовах серійного виробництва(Сумський державний університет, 2017) Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Дегтярьов, Іван Михайлович; Дегтярев, Иван Михайлович; Dehtiarov, Ivan Mykhailovych; Карпусь, В.Є.; Заяць, Й.; Радченко, С.; Ботко, Ф.; Косов, І.О.; Косов, М.О.Ринкові відносини, що за останній період часу набули істотного розвитку, змінили підходи до побудови структури та організації машинобудівних виробництв як в Україні, так і в Словаччині. Успішні підприємства, як правило, мають серійний тип виробництва, де основний акцент робиться на випуск досить широкої номенклатури продукції невеликими партіями, що часто повторюються. Актуальність роботи пов’язана із зниженням технологічної собівартості механічної обробки деталей складної форми (важелі, шатуни, вилки, кронштейни) за рахунок зменшення допоміжного та підготовчо-заключного часу. Актуальність підтверджується активним розповсюдженням та застосуванням оброблюваних центрів із ЧПК, доцільність впровадження яких обґрунтована багатономенклатурністю деталей та серійним типом виробництва.Item Технологічний аналіз заготовки при автоматизованому проектуванні верстатних пристроїв(Сумський державний університет, 2017) Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Заяць, Й.; Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Ващенко, Світлана Михайлівна; Ващенко, Светлана Михайловна; Vashchenko, Svitlana Mykhailivna; Багрій, Ярослав Вадимович; Багрий, Ярослав Вадимович; Bahrii, Yaroslav Vadymovych; Гатала, М.; Мітал, Д.; Кармаза, А.І.; Дрофа, К.А.Розроблення та впровадження систем автоматизованого проектування верстатних пристроїв (CAFD-системи), які дозволяють у автоматизованому режимі проектувати верстатні пристрої (ВП), оцінювати їх ефективність та розробляти необхідну документацію, є одним із перспективних напрямків інтенсифікації конструкторсько-технологічної підготовки виробництва. Процес проектування ВП складається з трьох етапів: технологічного аналізу об’єкту обробки; синтезу конкуруючих варіантів та оптимізації компонувань ВП; інженерно-виробничого аналізу.Item Чисельне моделювання напружено-деформованого стану опорних елементів верстатних пристроїв(Сумський державний університет, 2017) Чигрин, С.О.; Кравченко, Е.Ю.; Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii OleksandrovychПідвищення конкурентоспроможності вітчизняного машинобудування нерозривно пов’язане із забезпеченням високоефективних технологічних процесів. При цьому існуючі конструкції опорних елементів верстатних пристроїв не здатні повністю забезпечити належне використання металорізальних верстатів у багатономенклатурному виробництві.Item Застосування комп'ютерних засобів для дослідження динаміки механічної системи "верстатний пристрій - заготовка"(Сумський державний університет, 2017) Курилов, Б.М.; Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan Volodymyrovych; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii OleksandrovychВерстатні пристрої (ВП) призначені для точного базування та надійного закріплення заготовок при механічній обробці на металорізальних верстатах та є невід’ємною частиною замкненої технологічної системи «верстат – ВП – різальний інструмент – заготовка». При цьому більшість існуючих методик розрахунку не враховують динамічний характер процесу різання і взаємодії заготовки з елементами ВП. Таким чином, проблема динамічного розрахунку ВП є актуальною та пов’язаною з важливими міждисциплінарним науково-практичним завданням забезпечення стійкого положення заготовки у процесі виготовлення деталей.Item Класифікація деталей типу шатунів(Сумський державний університет, 2017) Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Ломако, П.М.Поршневі агрегати набули широкого вжитку в різних галузях промисловості у зв’язку з їх простою та надійною конструкцією. Основним вузлом будь-якого поршневого агрегата є шатунна група, в якій однією з відповідальних деталей є безпосередньо сам шатун. Шатун – це деталь, розташована між поршнем і колінчастим валом або кривошипом у кривошипно-шатунних механізмах.Item Класифікація опорних елементів верстатних пристроїв(Сумський державний університет, 2017) Кравченко, Е.Ю.; Чигрин, С.О.; Іванов, Віталій Олександрович; Иванов, Виталий Александрович; Ivanov, Vitalii Oleksandrovych; Павленко, Іван Володимирович; Павленко, Иван Владимирович; Pavlenko, Ivan VolodymyrovychДля підвищення конкурентоспроможності машинобудівної продукції України ринок вимагає від виробників забезпечення високої ефективності технологічних процесів. Існуючі конструкції опорних елементів верстатних пристроїв (ВП) не здатні у повному обсязі забезпечити ефективне використання верстатів у багатономенклатурному виробництві, що пов’язано з великими фінансовими затратами та значними витратами матеріалів. Різноманітність компоновок ВП, які використовуються для обробки однотипних деталей, з одного боку, забезпечує багатоваріантність, а з іншого – суттєво ускладнює задачу визначення оптимального компонування ВП для певних виробничих умов [1].