Факультет технічних систем і енергоефективних технологій (ТеСЕТ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки вал-шестірні циліндричного редуктора
    (Сумський державний університет, 2020) Єгорова, О.М.
    Вал-шестерня – одна з найміцніших та навантажених деталей редуктора і працює в умовах дії радіального знакозмінного зосередженого навантаження, осьового навантаження, крутного моменту та служить для підтримки обертових деталей й передачі моменту обертання з одного вала на інший. До матеріалу деталі «вал-шестерня» пред'являються вимоги міцністі, твердості, зносостійкості. Вал-шестірні повинні мати високу твердість і зносостійкість поверхневого шару, підвищену контактну витривалість, а також в'язку, м'яку серцевину для того, щоб сприймати (гасити) знакозмінні напруги, які діють на деталі. Крім того, повинна допускатися можливість виготовлення деталі з недорогих та недефіцитних матеріалів. Метою роботи є встановлення закономірностей комплексного впливу вибору матеріалу, маршрутної технології виготовлення, термічної та хіміко–термічної обробки на формування структури, фазового складу та механічних властивостей хромомарганцової сталі 25ХГТ для виготовлення вал-шестірні редуктора типу Ц2-750. В бакалаврській роботі було проаналізовано умови роботи деталі «вал-шестерня циліндричного редуктора» та сформульовано вимоги до матеріалів для її виготовлення; вибрана марка сталі; розроблена маршрутна технологія отримання; запропоновано оптимальний режими термічної та хіміко-термічної обробки деталі «вал-шестірня циліндричного редуктора»; досліджено структуру та властивості сталі після термічної та хіміко-термічної обробки.
  • Item
    Розробка маршрутної технології, виготовлення та термічної обробки деталі «евольвентна муфта»
    (Сумський державний університет, 2019) Ляшенко, Є.М.
    Мета роботи ‒ вибір оптимальної марки сталі та розробка перспективної маршрутної технології виготовлення деталі «евольвентна муфта». Раціональний вибір режимів термічної обробки. Завдання дослідження: проаналізувати умови роботи деталі; провести аналіз літературних джерел; раціонально обрати матеріал для виготовлення деталі; розробити технологічний процес та термічну обробку виробу; підібрати основне обладнання для термічної дільниці та спроектувати термічну дільницю. Методи досліджень ‒ дослідження мікроструктури сталей, вимірюван-ня твердості. Евольвентна муфта ‒деталь, що обертається навколо своєї осі, призначена для передачі руху зв'язаним з нею частинам машини чи механізму, складовою яких вона є. При цьому вал передає крутний момент вздовж своєї осі та забезпечує підтримання обертових деталей машин, котрі на ньому розміщені. Таким чином, евольвентна муфта відноситься до найбільш відповідальних деталей, багато в чому визначаючи надійність роботи вузла.Вибір матеріалів для виготовлення евольвентної муфти визначається шляхох аналізу умов роботи деталі. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено аналіз матеріалів для виготовлення евольвентної муфти. Зроблено аналіз впливу легуючих елементів обраної марки сталі на властивості і термічну обробку.Призначено режим термічної обробки, що забезпечує виконання всіх вимог до технологічних і механічних властивостей деталі.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза»
    (Сумський державний університет, 2019) Мартиненко, Є.М.
    Тема кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза». Мета кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір марки сталі, розроблення маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза» та забезпечення деталі високу довговічність, зносостійкість і твердість 63-65 HRC хіміко-термічною обробкою карбонітрацією. Найчастіше циліндричні фрези виготовляються із швидкорізальних сталей: вольфрамових − Р18, Р12, Р9; вольфрамомолібденових і вольфрамо-кобальтових − Р6М3, Р6М5 і Р9К5, Р9К10; вольфрамомолібденокобальтових − Р6М5К5 і інших. В даний час постійно досліджують методи зміцнення поверхні і зубів циліндричних фрез. Популярним видом ХТО сталі та чавуну практично будь-яких марок є карбонітрація або рідинне азотування. В цьому випадку поверхневий шар заготовок насичується вуглецем і азотом в соляних розплавах при температурі 560 - 580 °C.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі та технологічного процесу зміцнення поршня дизельного двигуна Д – 144
    (Сумський державний університет, 2019) Зінченко, І.Д.
    Мета роботи – розроблення технології виготовлення та термічної обробки деталі «поршень» автомобільного двигуна із силуміну марки АЛ25. Методи досліджень – макро- та мікроаналіз, вимірювання твердості за методом Брінелля. Поршень двигуна відноситься до найбільш відповідальних деталей автомобільного двигуна, що визначає надійність його роботи. Робота поршня заснована на передачі сили тиску газів на шатун (утронкових дизелях) або на поршневий шток (в крейцкопфних дизелях), передачі нормальної сили на стінку циліндра, утворення камери згоряння і забезпечення її герметичності, контакт з гарячими газами. Матеріал для його виготовлення повинен володіти високим рівнем циклічної міцності та в’язкості для забезпечення високого опору процесам руйнування. У ході виконання кваліфікаційної роботи проведений аналіз умов роботи поршнів автомобільних двигунів, матеріалів, що застосовуються для їх виготовлення, обрано легований силумін, описано вплив легувальних елементів та домішок на властивості сплаву, запропонована технологія виготовлення деталі, призначено попередню та остаточну термічну обробку, розрахована необхідна кількість основного та допоміжного обладнання, здійснено планування термічної ділянки.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «робоче колесо насосу».
    (2019) Вареник, С.В.
    Тема кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «робоче колесо насосу». Для виготовлення робочого колеса гідравлічного насосу, необхідно вибрати матеріал який у поєднанні з відповідними режимами термообробки, може найбільше протистояти гідроерозії, кавітаційному руйнуванню і іншим. Робочі колеса відцентрових насосів виготовляються литим з чавуну, бронзи або з литої вуглецевої і нержавіючої сталей, а в спеціальних випадках, для перекачування їдких рідин, - зі свинцю, каучуку, ебоніту, кераміки і тому подібних матеріалів. Мета роботи це встановлення закономірностей комплексного впливу вибору матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки на формування структури, фазового складу та механічних властивостей високохромистої сталі аустенітного класу 12Х18Н10ТЛ для виготовлення робочого колеса насосу. Конструкція закритого виробу має два диски, між якими знаходяться лопаті. Така крильчатка часто використовується для роботи відцентрових насосів, адже вона створює хороший натиск, і характеризується малими витоками води з виходу на вхід. Виготовляють такі крильчатки декількома способами: штампуванням, литтям, точковим зварюванням або клепкою.