Факультет технічних систем і енергоефективних технологій (ТеСЕТ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки вал-шестірні циліндричного редуктора
    (Сумський державний університет, 2020) Єгорова, О.М.
    Вал-шестерня – одна з найміцніших та навантажених деталей редуктора і працює в умовах дії радіального знакозмінного зосередженого навантаження, осьового навантаження, крутного моменту та служить для підтримки обертових деталей й передачі моменту обертання з одного вала на інший. До матеріалу деталі «вал-шестерня» пред'являються вимоги міцністі, твердості, зносостійкості. Вал-шестірні повинні мати високу твердість і зносостійкість поверхневого шару, підвищену контактну витривалість, а також в'язку, м'яку серцевину для того, щоб сприймати (гасити) знакозмінні напруги, які діють на деталі. Крім того, повинна допускатися можливість виготовлення деталі з недорогих та недефіцитних матеріалів. Метою роботи є встановлення закономірностей комплексного впливу вибору матеріалу, маршрутної технології виготовлення, термічної та хіміко–термічної обробки на формування структури, фазового складу та механічних властивостей хромомарганцової сталі 25ХГТ для виготовлення вал-шестірні редуктора типу Ц2-750. В бакалаврській роботі було проаналізовано умови роботи деталі «вал-шестерня циліндричного редуктора» та сформульовано вимоги до матеріалів для її виготовлення; вибрана марка сталі; розроблена маршрутна технологія отримання; запропоновано оптимальний режими термічної та хіміко-термічної обробки деталі «вал-шестірня циліндричного редуктора»; досліджено структуру та властивості сталі після термічної та хіміко-термічної обробки.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі "матриця"
    (Сумський державний університет, 2020) Запорожець, Б. Ю.
    В ході роботи було проаналізовано умову роботи деталі «матриця» та сформульовано вимоги до матеріалів з якого вона виготовляється. Вибрана марка сталі, розроблена маршрутна технологія виготовлення деталі «матриця», запропоновано оптимальний режим термічної обробки деталі. Досліджено структуру та властивості сталі після термічної обробки.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки стрижня прес-форми
    (Сумський державний університет, 2019) Семоволос, Г.В.
    В ході роботи було проаналізовано умови роботи прес-форм та навантаження, що витримують їх робочі поверхні, що контактують з гумовою сировиною. Сформульовано вимоги до матеріалів з яких вони виготовляються. Обрана марка поліпшуваної сталі не схильної до перегріву та призначено для неї зміцнюючю хіміко-термічну обробку із застосуванням газового хромування, розроблена маршрутна технологія виготовлення деталі, запропоновано режими термічної обробки деталі. Після проведення всіх етапів термообробки було проведено дослідження структури сталі. В ході досліджень було обрано оптимальний варіант виготовлення деталі.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки ресори автомобіля
    (Сумський державний університет, 2019) Пузирьов, А.А.
    В процесі експлуатації ресори вантажних автомобілів піддаються високим бічним та скручувальним напруженням особливо ці навантаження сприймаються вушками і першими листами ресори. Матеріал ресори повинен витримувати високі статичні та динамічні напруження, а також повертати своє першочергове положення після зняття навантаження. Розглянуто методи поліпшення експлуатаційних властивостей ресор, серед яких термомеханічна високо- та низькотемпературна обробка, дробоструменевий наклеп, зневолювання таін.. Описано вплив термомеханічної обробки на механічні, технологічні , та міцнісні властивості сталей. Запропоновано замінити вольфрамовмісну сталь 65С2ВА на сталь 60С2А та провести для неї ВТМО з обтисненням рівним 50%, що призведе до збільшення експлуатаційної стійкості та економічного ефекту. Для забезпечення високої втомної міцності запропоновано провести для ресори термічну обробку, що складається з гартування суміщеного з термомеханічною обробкою на гибогартувальній барабанній установці та середньо-температурний відпуск. Проведення описаної зміцнювальної обробки призведе до значного технологічного та економічного ефекту що нівелює затрати на ускладнення термічної обробки ресори. Також в роботі було проведено розрахунок необхідного обладнання та розміщено його на плані термічної дільниці. Описано основні вимоги з техніки безпеки при роботі в термічних цехах та дільницях.
  • Item
    Розробка маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі «кільце ущільнююче»
    (Сумський державний університет, 2019) Рудик, О.В.
    Тема кваліфікаційної роботи бакалавра: Розробка маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі «кільце ущільнююче». Мета кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір марки сталі, розроблення маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «кільце ущільнююче» та забезпечення деталі високу довговічність, зносостійкість і. Збільшення довговічності насосів, підвищення якості металу і його механічних властивостей ‒ основний шлях збільшення довговічності виробів і одне з головних джерел економії матеріалів і енергоресурсів. Даний шлях може бути реалізований отриманням в деталях мартенситної структури. В даний час в матеріалознавстві і гідронасосоенергетиці реалізуються два способи отримання мартенситної структури, що володіє високою кавітаційною, ерозійною, образивною і корозійною стійкістю: ‒ використання сталей легованих хромом і маргенцем, що утворюють нестабільні тверді розчини, здатні зміцнюватися при деформації, під час експлуатації, внаслідок утворення мартенситу; ‒ утворення безвуглецевого мартенситу з подальшим його старінням, що призводить до зміцнення.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки та термічної обробки протяжки круглої
    (Сумський державний університет, 2019) Коваленко, І.І.
    Мета роботи – підвищення ефективності експлуатації ріжучого інструменту «протяжка кругла» за рахунок вибору оптимального матеріалу та раціональних режимів термічної обробки, розробка маршрутної технології виготовлення виробу та проектування термічної дільниці. Для досягнення цієї мети вирішувалися такі завдання: - провести літературний огляд щодо сучасних способів підвищення працездатності протяжки круглої; - проаналізувати матеріали, що застосовуються для виготовлення деталі; - запропонувати технологію виготовлення протяжки крглої; - запропонувати термічну обробку протяжки круглої; - провести вибір обладнання, що застосовується для термічної обробки; - розрахувати необхідну кількість основного обладнання; - запропонувати план розташування обладнання на термічній дільниці.
  • Item
    Розробка маршрутної технології, виготовлення та термічної обробки деталі «евольвентна муфта»
    (Сумський державний університет, 2019) Ляшенко, Є.М.
    Мета роботи ‒ вибір оптимальної марки сталі та розробка перспективної маршрутної технології виготовлення деталі «евольвентна муфта». Раціональний вибір режимів термічної обробки. Завдання дослідження: проаналізувати умови роботи деталі; провести аналіз літературних джерел; раціонально обрати матеріал для виготовлення деталі; розробити технологічний процес та термічну обробку виробу; підібрати основне обладнання для термічної дільниці та спроектувати термічну дільницю. Методи досліджень ‒ дослідження мікроструктури сталей, вимірюван-ня твердості. Евольвентна муфта ‒деталь, що обертається навколо своєї осі, призначена для передачі руху зв'язаним з нею частинам машини чи механізму, складовою яких вона є. При цьому вал передає крутний момент вздовж своєї осі та забезпечує підтримання обертових деталей машин, котрі на ньому розміщені. Таким чином, евольвентна муфта відноситься до найбільш відповідальних деталей, багато в чому визначаючи надійність роботи вузла.Вибір матеріалів для виготовлення евольвентної муфти визначається шляхох аналізу умов роботи деталі. У ході виконання кваліфікаційної роботи було проведено аналіз матеріалів для виготовлення евольвентної муфти. Зроблено аналіз впливу легуючих елементів обраної марки сталі на властивості і термічну обробку.Призначено режим термічної обробки, що забезпечує виконання всіх вимог до технологічних і механічних властивостей деталі.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза»
    (Сумський державний університет, 2019) Мартиненко, Є.М.
    Тема кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза». Мета кваліфікаційної роботи бакалавра: вибір марки сталі, розроблення маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «циліндрична фреза» та забезпечення деталі високу довговічність, зносостійкість і твердість 63-65 HRC хіміко-термічною обробкою карбонітрацією. Найчастіше циліндричні фрези виготовляються із швидкорізальних сталей: вольфрамових − Р18, Р12, Р9; вольфрамомолібденових і вольфрамо-кобальтових − Р6М3, Р6М5 і Р9К5, Р9К10; вольфрамомолібденокобальтових − Р6М5К5 і інших. В даний час постійно досліджують методи зміцнення поверхні і зубів циліндричних фрез. Популярним видом ХТО сталі та чавуну практично будь-яких марок є карбонітрація або рідинне азотування. В цьому випадку поверхневий шар заготовок насичується вуглецем і азотом в соляних розплавах при температурі 560 - 580 °C.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталей газопромислового обладнання, що працює в сірководневих середовищах
    (Сумський державний університет, 2019) Чубур, Д.О.
    Мета роботи – аналіз умов експлуатації ресори вантажного автомобіля для вулканізації гуми. Вибір матеріалу та раціональних режимів термічної обробки, для отримання високих експлуатаційних властивостей. Розробка маршрутної технології виготовлення виробу та проектування термічного відділення. Методи дослідження: мікроструктурний аналіз з застосуванням оптичного металографічного мікроскопа, визначення твердості за методами Брінеля, Роквела, випробування на розтяг. Завдання: проаналізувати умови роботи деталі; провести аналіз літературних джерел; раціонально обрати матеріал для виготовлення деталі; розробити технологічний процес та термічну обробку виробу; підібрати основне обладнання для термічного відділення та спроектувати термічне відділення. В ході роботи було проаналізовано умови роботи ресор та навантаження, що вони витримують в процесі експлуатації та сформульовано вимоги до матеріалів з яких вони виготовляються. Обрана марка ресорно-пружинної сталі що після застосування до неї ВТМО набуває ліпші міцні сні властивості ніж аналогічна дорога вольфрамовмісна сталь, розроблена маршрутна технологія виготовлення деталі, запропоновано режими термічної обробки деталі. Після проведення всіх етапів термообробки було проведено дослідження структури сталі. В ході досліджень було обрано оптимальний варіант виготовлення деталі.
  • Item
    Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі та технологічного процесу зміцнення поршня дизельного двигуна Д – 144
    (Сумський державний університет, 2019) Зінченко, І.Д.
    Мета роботи – розроблення технології виготовлення та термічної обробки деталі «поршень» автомобільного двигуна із силуміну марки АЛ25. Методи досліджень – макро- та мікроаналіз, вимірювання твердості за методом Брінелля. Поршень двигуна відноситься до найбільш відповідальних деталей автомобільного двигуна, що визначає надійність його роботи. Робота поршня заснована на передачі сили тиску газів на шатун (утронкових дизелях) або на поршневий шток (в крейцкопфних дизелях), передачі нормальної сили на стінку циліндра, утворення камери згоряння і забезпечення її герметичності, контакт з гарячими газами. Матеріал для його виготовлення повинен володіти високим рівнем циклічної міцності та в’язкості для забезпечення високого опору процесам руйнування. У ході виконання кваліфікаційної роботи проведений аналіз умов роботи поршнів автомобільних двигунів, матеріалів, що застосовуються для їх виготовлення, обрано легований силумін, описано вплив легувальних елементів та домішок на властивості сплаву, запропонована технологія виготовлення деталі, призначено попередню та остаточну термічну обробку, розрахована необхідна кількість основного та допоміжного обладнання, здійснено планування термічної ділянки.