Факультет технічних систем і енергоефективних технологій (ТеСЕТ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 34
  • Item
    Числове моделювання напружено-деформованого стану деталі типу втулка при механічному обробленні у спеціальному верстатному пристрої
    (Сумський державний університет, 2024) Коваленко, А.С.
    Метою роботи є забезпечення міцності і жорсткості деталі типу втулка у верстаному пристрої шляхом раціонального вибору і застосування комп’ютерних засобів для дослідження напружено-деформованого стану.
  • Item
    ГІдродинамічний розрахунок торцевого ущільнення з урахуванням геометрії торцевого дроселя
    (Сумський державний університет, 2022) Токарєв, В.О.
    У машинобудуванні велику роль відведено розвитку ущільнюючим елементам, які забезпечують надійність, ефективність роботи і термін служби системи. Незалежно від області застосування ущільнення повинні володіти максимально можливою герметичністю, надійністю, не викликати великих сил тертя і зносу рухомих деталей, забезпечувати роботу в широкому температурному діапазоні і можливих перепадах тиску, бути економічними і мати мінімальну вартість. Серед різноманіття видів ущільнень торцеві ущільнення є одним з перших в різних галузях сучасної техніки. Вони відрізняються великою довговічністю, мають високу герметичність, але при цьому мають недолік - при експлуатації торцевих ущільнень спостерігається нерівномірний знос контактних поверхонь, збільшуються втрати потужності на тертя, що підвищуються у міру збільшення тиску рідини. У даній роботі розглядається течія рідини в торцевому зазорі з урахуванням теплових і силових деформацій. Для дослідження перебігу в конусному каналі використовуються усереднене рівняння руху і рівняння нерозривності. В результаті їх вирішення отримано розподіл тиску в торцевому дроселі, а також елементарна витрата рідини. Отримано сили і моменти, що діють з боку рідини на стінки торцевого дроселя, а також сумарниа витрата рідини. Проведено аналіз впливу деформацій на гідродинамічні характеристики торцевого дроселя.
  • Item
    Вибір матеріалу, розробка технологічного процесу виготовлення та зміцнення деталі "штамп гарячого деформування"
    (Сумський державний університет, 2022) Куліш, Д.В.
    Актуальність роботи полягає в тому, що штамп гарячого деформування на данний момент є досить вживаним інструментом. Тому є актуальним покращення та зміцнення данного виробу, поліпшення процесу виготовлення данного виробу та знаходженні найліпшого матеріалу для виготовлення матриці гарячого деформування. В данний момент вже є велика кількість перевірених матеріалів, методів поліпшення виробу та технологічного процесу. Штампи гарячого деформування в процесі експлуатації перебувають в складних і жорстких умовах навантаження, для яких характерні збільшені діючі напруження, високі температури нагріву, циклічний вплив напружень від знакозмінних зусиль деформування, хімічний вплив матеріалів, що піддаються гарячому деформуванню. Тому для штампів гарячого деформування є актуальним їх зміцнення та підвищення робочих властивостей, довговічності, економічності та надійності.
  • Item
    Гідродинамічний розрахунок торцевого ущільнення
    (Сумський державний університет, 2021) Токарєв, В.О.
    У машинобудуванні велику роль відведено розвитку ущільнюючим елементам, які забезпечують надійність, ефективність роботи і термін служби системи. Незалежно від області застосування ущільнення повинні володіти максимально можливою герметичністю, надійністю, не викликати великих сил тертя і зносу рухомих деталей, забезпечувати роботу в широкому температурному діапазоні і можливих перепадах тиску, бути економічними і мати мінімальну вартість. Серед різноманіття видів ущільнень торцеві ущільнення є одним з перших в різних галузях сучасної техніки. Вони відрізняються великою довговічністю, мають високу герметичність, але при цьому мають недолік - при експлуатації торцевих ущільнень спостерігається нерівномірний знос контактних поверхонь, збільшуються втрати потужності на тертя, що підвищуються у міру збільшення тиску рідини. У даній роботі розглядається течія рідини в торцевому зазорі з урахуванням теплових і силових деформацій. Для дослідження перебігу в конусному каналі використовуються усереднене рівняння руху і рівняння нерозривності. В результаті їх вирішення отримано розподіл тиску в торцевому дроселі, а також елементарна витрата рідини. Отримано сили і моменти, що діють з боку рідини на стінки торцевого дроселя, а також сумарниа витрата рідини. Проведено аналіз впливу деформацій на гідродинамічні характеристики торцевого дроселя.
  • Item
    Уточнення методики розрахунку статичних характеристик автоматичного пристрою осьового врівноваження з пружно-встановленим опорним вкладишем
    (Сумський державний університет, 2019) Котляревський, Д.Б.
    Під час роботи насоса, на ротор діє складна система сил, поміж яких осьова сила являється максимальною за абсолютним значенням. Для її врівноваження в багатоступеневих насосах найчастіше використовують автоматичні розвантажувальні пристрої, або так звані гідроп’яти. В даній роботі розглянута конструкія гідроп’яти з пружно встановленим вкладишем, що допомагає збільшити ефективність і робочу здатність пристрою уцілому. Це допомогає мінімізувати вплив деформації диска гідроп’яти на її роботу. Тим самим зменшення торцевого зазору призводить до зменшення витоків рідини, а отже збільшеня к.к.д. насосу. Запропонована методика розрахунку нової конструкії з урахуванням деформації диску гідроп’яти та деформації рухомого вкладиша. А саме отримані вирази для знаходження статичної і витратної характеристики з урахуванням деформації диску гідроп’яти та пружно встановленого вкладиша. Деформації визначалися як аналітично, так і чисельно за допомогою програмного комплексу «ANSYS». Проведено розрахунок статичних характеристики модифікованої конструкції та традиційної. Порівняти характеристики модифікованої конструкції гідропяти з пружно-встановленими вкладишами та традиційдної. Проведедено порівняння статичних характеристик модифікованої конструкції гідропяти з пружно-встановленими вкладишами та традиційдної. В цій роботі ми з'ясували, що при оптимальному значенні осьової сили вдосконалена модель працює при менших зазорах, а відповідно і з меншою витратою через торцеву щілину. Причиною цього є менші значення кутів конусності в новій конструкції.
  • Item
    Удосконалення технологічного процесу виготовлення вала 352.22.01.11 агрегату вакуумного золотникового АВЗ-180 шляхом структурно-параметричної оптимізації кругло-шліфувальної операції
    (Сумський державний університет, 2018) Босенко, О.В.
    При загальній тенденції в машинобудуванні до зменшення питомої ваги механічної обробки, а також в результаті усе більш широкого застосування високолегованих сталей і сплавів, обробка яких різанням ускладнена, зростає об'єм застосування методів абразивного шліфування, з яких нині 35 - 45% складають операції круглого шліфування, що робить підвищення їх ефективності актуальним. У даній роботі виконаний аналіз існуючого технологічного процесу виготовлення деталі «вал 325.04.01.19», розроблений перспективний технологічний процес виготовлення деталі. У науковому дослідженні розглянуто питання впливу дисбалансу шліфувального круга на ефективність операції круглого шліфування. При цьому як ключовий чинник, що визначає неврівноваженість круга розглядається нерівномірний розподіл ЗОР в його об'ємі. Метою дослідження є підвищення ефективності процесу круглого шліфування шляхом управління дисбалансом шліфувального круга. Об'єкт дослідження – технологічна операція круглого шліфування. Предмет дослідження – вплив дисбалансу круга на ефективність процесу круглого шліфування поверхонь деталей машин. Наукова новизна: в результаті експериментального дослідження встановлені залежності віброприскорення і вібропереміщення шліфувального круга, викликані його неврівноваженістю унаслідок нерівномірного розподілу ЗОР в його об’ємі, з часом з моменту пуску обертання круга.
  • Item
    Застосування комп’ютерного моделювання для визначення жорсткості підшипникових опор турбонасоса
    (Сумський державний університет, 2018) Телевний, А.А.
    Об’єкт дослідження – підшипникова опора ротору турбонасосного агрегату. Мета роботи – дослідження методів розрахунку жорсткості підшипникових опор та їх порівняння. Методи дослідження – програмний комплекс Ansys В роботі побудована модель роликового підшипника та проведена порівняльна характеристика різних контактних моделей при розрахунку жорсткості підшипникових опор турбонасоса, а саме розрахунку за допомогою аналітичних формул та розрахунку двох контактних моделей в програмному комплексі Ansys.
  • Item
    Сопоставление величин нормальных и касательных напряжений при различном положении площадок в брусе, находящемся под деформацией осевого растяжения и сжатия
    (Сумский государственный университет, 2017) Шокун, Я.О.; Петренко, И.В.; Смирнов, В.А.
    Изучались виды деформации: простые и сложные, понятие сечений: «брутто» и «нетто». Рассматривались 4 задачи для многоступенчатых брусьев, находящихся под действием внешних сил F, приложенных в центре тяжести поперечного сечения элемента.
  • Item
    Построение эпюр внутренних силовых факторов в плоских статически определимых системах
    (Сумский государственный университет, 2017) Филатов, В.В.; Смирнов, Василь Анатолійович; Смирнов, Василий Анатольевич; Smyrnov, Vasyl Anatoliiovych
    Рассматривались 3 задачи, относящиеся к плоской системе произвольно расположенных сил. Изучались особенности работы стойки и ригеля рам под действием внешних силовых факторов с предполагаемым характером и видом деформации.
  • Item
    Определение опорных реакций в жестком закреплении пространственного ломаного бруса
    (Сумский государственный университет, 2017) Яковчук, В.В.; Безкровная, А.; Смірнов, Віталій Олександрович; Смирнов, Виталий Александрович; Smirnov, Vitalii Oleksandrovych
    С целью большей наглядности при определении величин внутренних силовых факторов изготовлено несколько моделей пространственного ломаного бруса, на наружных гранях которого нанесены продольные и поперечные полосы перпендикулярные друг другу. При приложении внешних сил на модели можно увидеть подтвержденные гипотезы Бернулли и принципа Сен-Венсана.