Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
2 results
Search Results
Item Ризик легалізації коштів клієнтом банку від азартних ігор, що проводяться в мережі Інтернет: підходи до вимірювання(Сумський державний університет, 2022) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Доценко, Тетяна Віталіївна; Доценко, Татьяна Витальевна; Dotsenko, Tetiana VitaliivnaСучасні фінансові послуги та продукти, що надаються банківськими установами, сьогоденні шахраї намагаються використовувати для легалізації кримінальних доходів та фінансування тероризму. При чому відмивання коштів через банки з використанням операцій, пов’язаних з азартними іграми, займає суттєве місце та вже переросло у серйозну фінансову проблему. Наразі азартні ігри мережі Internet являють собою багатомільярдну, розгалужену, широковживану індустрію; специфічну економічну діяльність, що включає нелегальні шляхи обміну віртуальних активів на реальні грошові кошти, що викликає дисбаланс у економічних процесах. Найгостріші проблеми з відмиванням коштів постають у напрямку активності в мережі Internet, а особливо через азартні ігри, ігрові та спортивні тоталізатори. Метою даного дослідження є виявлення схем відмивання коштів клієнтами банку через участь у ігрових та спортивних тоталізаторах, а також визначення підходів до оцінювання, моделювання аспектів ризику легалізації коштів від азартних ігор, що проводяться в мережі Інтернет. Основними для проведення дослідження та отримання результатів було застосовано теоретичні методи дослідження, такі як: абстрагування, синтез, групування; а також емпіричні методи, а саме: спостереження та опис. У ході дослідження було висвітлено існуючі схеми відмивання коштів шляхом участь у ігрових та спортивних тоталізаторах мережі Internet. Вони вказують на те, що наявні регулюючі заходи щодо online азартних ігор, переважно базуються на пасивній політиці обробки вже отриманих негативних наслідків. Визначено світові підходи моделювання, оцінювання, прогнозування певних аспектів азартних ігор, що частково допомагають у питання ідентифікації та оцінки ризику відмивання нелегальних коштів: лонгитюдне моделювання; модель оцінки ефективності ігорних компаній у запобіганні шахрайству та відмиванню коштів, в тому числі в мережі Internet; модель національної та наднаціональної оцінки ризиків фінансового та нефінансового секторів з точки зору загрози відмивання нелегальних коштів; модель квантильного регресійного аналізу ставок у грі у великому наборі даних про азартні онлайн-ігри, з метою виявлення відмивання коштів; модель прогнозування поведінки гравців мережі Internet із встановленням обмежень за допомогою алгоритмів машинного навчання із використанням даних облікового запису, для ідентифікації ризику легалізації незаконних коштів. Ясне розуміння типів, шляхів, схем загроз, що можуть сприяти відмиванню нелегальних коштів, в результаті надасть практичну можливість фінансовим установам формувати автоматичні повідомлення щодо підозрілих фінансових транзакцій, прогнозувати та контролювати потенційні ризики, для ефективнішої організації свого функціонування та проведення фінансових операцій. Результати проведеного дослідження допоможуть, в тому числі, і державним регулюючим органам внести певні зміни до існуючої державної політики боротьби з відмиванням злочинних коштів та фінансування тероризму.Item Забезпечення національної безпеки України: об'єктивні обмеження та таргети оптимізації(Сумський державний університет, 2020) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Левченко, В.П.У статті проведено формалізацію системи обмежень та таргетів національної безпеки. Кількісними обмеженнями обрано питому вага бюджетних ресурсів спрямованих на провадження екологічної податкової реформи. Результативний показник – рівень національної безпеки. Часове обмеження встановлені на основі дослідження періоду запізнення очікуваного впливу змін у системі адмініструванні, сплати та розподілу екологічного податку на національну безпеку. Формалізація кількісних обмежень і таргетів національної безпеки відбувалась за допомогою структурного моделювання. В основу даного методу було покладено наступну логіку: вплив темпу приросту екологічного податку на національну безпеку, вплив темпу приросту екологічного податку на доходи бюджету, вплив доходів бюджету на національну безпеку України. У цьому випадку екзогенною латентною змінною обрано рівень екологічних податків, яка описується за допомогою явної екзогенної змінної – приріст надходжень від екологічного податку. В якості ендогенних латентних змінних обрано: високоефективний механізм забезпечення національної безпеки та питома вага бюджетних ресурсів спрямованих на провадження податкової реформи). Кожна ендогенна латентна змінна описується за допомогою однієї ендогенної явної змінної: рівень національної безпеки та, відповідно, доходи зведеного бюджету України. В свою чергу, визначення часових обмежень і таргетів національної безпеки відбувалось у наступній послідовності: 1) адаптація методики Фостера-Стюарта перевірки стаціонарності часового ряду середніх значень з бінарних величин; 2) побудову нелінійної багатофакторної регресії та проведення перевірки гіпотези про часове обмеження. На основі практичних розрахунків встановлено, що досягнення національної безпеки потребує кардинальної трансформації усієї системи адміністрування, розподілу та встановлення рівня податкового навантаження. У той же час, витрати бюджетних ресурсів на провадження податкової реформи не повинні перевищувати 18%. Проте ці реформи повинні реалізуватись за один рік, оскільки доведено, що часовим обмеженням рівня національної безпеки є річне значення реформування системи екологічного оподаткування.