Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 19
  • Item
    Освітня екосистема як сучасна модель удосконалення взаємовідносин у системі "освіта" – "ринок праці"
    (Сумський державний університет, 2022) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna; Матющенко, М.М.
    Освітня екосистема за своєю сутністю набула популярності у освітньому процесі відносно недавно. Використовуючи параметри біологічної екосистеми, екосистему навчання зазвичай описують як складну (комплексну) спільноту та середовище, де той, хто навчається взаємодіє у змішаному середовищі, де час, місце та простір постійно змінюються. Підприємницькі екосистеми останнім часом привертають увагу головним чином у сфері політики та прийняття рішень, де громади та регіони прагнуть розвивати та розширювати підприємницькі структури в окремих областях та галузях. Ідея екосистем у підприємництві стає все більш популярною темою в усьому світі, оскільки економічний розвиток сприймається як вирішення як соціальних, так і економічних проблем. У статті проведено дослідження особливостей функціонування освітніх екосистем на прикладі освітньої екосистеми для підприємницької освіти та дослідження їх ролі у системі взаємовідносин “освіта – бізнес – ринок праці”. Освітня екосистема підприємництва включає кілька рівнів – окремих осіб (студент, викладач, персонал, практики та адміністрація), групи осіб (викладацький склад, студенти), організації (інкубатори, центри), заходи та зацікавлені сторони (стейкхолдери) спільноти (уряд, політики, промисловість, спонсори). Центральним для освітньої екосистеми є внутрішня підприємницька діяльність, що функціонує навколо навчальної (освітньої), додаткової (позанавчальної) та дослідницької (наукової) діяльності. Основними видами закладів освіти залежно від їх ролі у освітній екосистемі виступають: брокер – навчальний заклад, який бере на себе роль посередника, матиме широку сферу діяльності, багато курсів, спільних заходів і дослідницьких проектів викладачів, але підтримка буде здійснюватися знизу вгору, і участь може не бути пріоритетом для закладу; фасилітатор – навчальний заклад, який виконує цю роль, матиме кілька окремих дисциплін, обмежену кількість викладачів і підтримку персоналу; хаб – навчальний заклад, який бере на себе роль центру, матиме як широкий спектр основної діяльності, так і глибоку відданість окремим аспектам підприємництва; девелопер – навчальний заклад, який прийме на себе роль розробника, матиме значні зобов’язання щодо ресурсів, інфраструктури та культури, але діапазон навчальних програм, додаткових програм і досліджень буде вузьким.
  • Item
    Формування конкурентного середовища у освітньому просторі: роль освітніх провайдерів
    (Сумський державний університет, 2022) Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Танащук, М.С.
    У статті досліджено стан розвитку конкурентного середовища освітньої галузі. Більшість досліджень поточного та майбутнього стану вищої освіти сходяться на кількох висновках. Одним із таких висновків є те, що ділова етика та практика стають прийнятними у вищій освіті. Багато тенденцій, з якими стикається освітня галузь, наразі добре відомі та мають прямі стратегічні наслідки (наприклад, необхідність збереження принципу суспільного блага як важливого компонента місії університету, необхідність прийняти стратегії формування бюджету, щоб збалансувати зменшення державного фінансування), кілька інших тенденцій мають багатогранний вплив на вищу освіту. Детальний аналіз сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, свідчить про те, що сектор вищої освіти повинен відповісти на основні сучасні виклики, які було проаналізовано. Основний фокус освітніх провайдерів зосереджений на підтримці інституційної репу-тації та наданні послугах суспільству. Заклади освіти повинні стати підприємливими, а менеджери повинні керуватися бізнес-мисленням у своїй діяльності, діяти як лідери та збалансовувати престиж та ринкові принципи у своїх рішеннях. Конкуренція між дослідницькими університетами не тільки здебільшого спрямована на дослідження, але й торкається широкого кола питань: конкуренція за студентів, гранти, відкриття, патенти, науковців, державні та приватні ресурси тощо. Креативність та інновації мають важливе значення у вищій освіті та науці, а отже, в центрі уваги вчених і прак-тиків управління, можна виокремити чотири проблеми, які необхідно вирішувати і актуальність яких поступово зростає: зростаюча напруженість між конкуренцією та спільнотою (суспільством); навантаження на окремих осіб (науковці, викладачі, менеджери) та ЗВО, що виникає через численні конкурентні змагання; зміна відносин між організацією діяль-ності ЗВО та окремими дослідниками (працівниками); вплив рейтингів та статусної конкуренції на загальну інноваційну здатність системи освіти.
  • Item
    Інтрапренерство: особливості застосування у підприємницькій діяльності
    (Сумський державний університет, 2015) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna
    У статті досліджено основні аспекти інтрапренерства, як одного із видів підприємницької діяльності. Досліджено історію появи та сутність інтрапренерства, ключові особливості, його відмінності та характерні ознаки, сфери застосування та ключові проблеми. Розглянуто спільні риси та відмінності інтрапренерства від підприємництва. Наведено методи, які були використані підприємствами для сприяння розвитку інтрапренерства у компаніях. Визначено порівняльні переваги та недоліки підприємництва та інтрапренерства. Підкреслено, що зазвичай організація на інтрапренерських засадах може функціонувати у одній або у комбінації із двох форм: співіснування або/та структурний поділ. Зазначено, що великі корпорації вкладають великі кошти у розвиток інтрапренерства та основні причини такого явища з точки зору конкуренції із інноваціями на рівні інтрапренерських невеликих компаній.
  • Item
    Соціальна та солідарна економіка: поняття та сутність, досвід та перспективи
    (Сумський державний університет, 2014) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych
    У статті досліджено основні аспекти соціальної та солідарної економіки, як спосіб досягнення прогресивного розвитку соціально-економічних відносин у суспільстві. Автори пропонують порівняти ступінь наукової розробленості та обґрунтованості досліджень науковців та фахівців пострадянського простору із аналогічними дослідженнями західних колег. Проведено критичний аналіз сучасних досліджень на пострадянському просторі та зазначені основні їх тенденції і риси. Авторами зроблено акцент на суттєвій неузгодженості принципів дослідження соціалізації економіки та солідарності, що вивчаються сучасними пострадянськими науковцями, та водночас на поступовий вихід західних вчених на єдині принципи та основи у розробці ССЕ. Напрацювання з теорії та методів ССЕ все частіше доводять необхідність їх застосування в економічній практиці, а досвід імплементації принципів ССЕ дає можливість оптимістично ставитися до впровадження даних напрацювань у вітчизняній економіці.
  • Item
    Вдосконалення підходів до оцінювання вартості компанії
    (Сумський державний університет, 2013) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna; Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna
    В статті досліджено проблеми вдосконалення підходу до оцінювання вартості компанії, який враховуватиме більшу кількість факторів впливу та дасть більш адекватну інформацію про вартість комерційної діяльності з урахуванням можливих змін у майбутньому. Більшість підходів до оцінки компаній ґрунтуються на статичних показниках, які не дають вичерпної інформації про темпи розвитку підприємства, та не можуть визначити його реальний ринковий потенціал, що обумовлюватиме надходження прибутку від подальшої діяльності або продажу. Для встановлення адекватної вартості підприємницького бізнесу запропоновано використовувати інтегрований показник вартості компанії, розрахунок якого базується на використанні принципів як доходного, так і витратного підходів, що дозволить врахувати більший спектр інформації.
  • Item
    Фактор часу у закордонних економічних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2012) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna; Дериколенко, Олександр Миколайович; Дериколенко, Александр Николаевич; Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych
    У статті автор робить спробу систематизувати базові методологічні та методичні підходи у закордонних дослідженнях вчених та фахівців щодо аналізу впливу фактору часу на соціально-економічні процеси. В роботі виокремлено ключові результати досліджень зазначених науковців та фахівців, які обґрунтовують доцільність, актуальність, практичну значущість та наукову перспективність подальшого вивчення проблеми впливу фактору часу на процеси розвитку відкритих соціально-економічних систем. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34276
  • Item
    Тенденції аналізу фактору часу у сучасних економічних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2012) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych
    У статті автор робить спробу систематизувати методологічні та методичні підходи у сучасних наукових дослідженнях вчених та фахівців пострадянського простору до аналізу впливу фактору часу на соціально-економічні процеси. В роботі виокремлено ключові результати досліджень зазначених науковців та фахівців, які обґрунтовують доцільність, актуальність, практичну значущість та наукову перспективність подальшого вивчення проблеми впливу фактору часу на процеси розвитку відкритих соціально-економічних систем. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34247
  • Item
    Удосконалення методичних пiдходiв до аналiзу економiчної ефективностi зовнiшньоекономiчної дiяльностi пiдприємства
    (Сумський державний університет, 2011) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Лукаш, Ольга Анатольевна; Lukash, Olha Anatoliivna
    У статті запропоновано вдосконалення методичних підходів до аналізу економічної ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств, що враховують деякі ключові фактори: структура використання (споживання) товарів (ресурсів) підприємством у розрізі «імпорт – загальне споживання/потреба», як внутрішньоекономічний фактор; та структура регіонального ринку відповідних товарів (ресурсів) як зовнішньоекономічний фактор впливу. Запропоновано показник ефективності імпортної діяльності підприємства, який дозволяє комплексно врахувати такі фактори та обрахувати результат їх інтегрального впливу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29666
  • Item
    Методичні підходи до визначення рівня обмеженості ресурсів
    ("ВТД "Університетська книга", 2006) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych
    В статті розглянуто підходи щодо визначення показників обмеженості та забезпеченості ресурсами відкритих систем та основні методичні аспекти, пов’язані з їх визначенням. Проаналізовано головні проблемні вузли досліджуваного питання та окреслено шляхи розвитку напряму дослідження. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3612
  • Item
    Методичні підходи щодо визначення ефективності використання ресурсів
    ("ВТД "Університетська книга", 2006) Дерев`янко, Юрій Миколайович; Деревянко, Юрий Николаевич; Derevianko, Yurii Mykolaiovych
    В статті розглянуто підходи щодо визначення показника ефективності використання ресурсів. Запропоновано показник динамічної ефективності використання ресурсів, як альтернатива загальновживаному показнику ефективності. Проаналізовано головні проблемні вузли досліджуваного питання та окреслено шляхи розвитку напрямів дослідження. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3610