Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Інформаційні інтернет-ресурси в системі забезпечення транспарентності публічних та місцевих фінансів
    (Сумський державний університет, 2022) Захаркін, Олексій Олександрович; Захаркин, Алексей Александрович; Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович; Kwilinski, Aleksy; Чухно, Р.Ю.
    Використання інформаційних інтернет-ресурсів стало невід’ємною частиною ефективної реалізації принципів публічності та прозорості фінансових відносин на рівні публічних, місцевих, корпоративних та особистих фінансів. Необхідність транспарентності фінансових відносин та основні цілі її реалізації закріплено в Стратегії здійснення цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації системи управління державними фінансами на період до 2025 року та затвердження плану заходів щодо її реалізації, яка була схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України 17 листопада 2021 року. Це обумовлює актуальність проведення досліджень в даному напрямку. Метою роботи є дослідження стану сучасного стану впровадження цифрових технологій та ресурсів що спрямовані на забезпечення транспарентності фінансових відносин на публічному та місцевому рівнях. У статті було проведено аналіз останніх досліджень та публікацій за темою використання цифрових інформаційних технологій та ресурсів у забезпеченні транспарентності фінансових відносин, та виявлено, що більшість науковців розглядають цифрові інтернет-ресурси як ключовий фактор реалізації такої транспарентності на публічному та місцевому рівнях. Проведений аналіз показав, що найбільшого поширення в Україні набуло використання інформаційних інтернет-ресурсів в сфері забезпечення транспарентності бюджетного процесу, оподаткування та прозорості місцевих фінансів. На сьогодні офіційним інформаційним джерелом публічних фінансів на державному та місцевому рівнях виступає вебпортал "Open budget", який було запущено у 2018 році за ініціативою Міністерства фінансів України. В роботі також було висвітлено діяльність офіційний державного вебпорталу "Spending", на якому висвітлюються дані щодо цільового використання бюджетних коштів. Розглянуто функціональні можливості електронного кабінету платника податків, що дозволяє збільшити рівень транспарентності в податковій сфері. Також було проаналізовано функціональні особливості та змістовне наповнення веб-сайту організації Трансперенсі Інтернешнл Україна, яка є акредитований представником глобального руху Transparency International та інформаційного ресурсу "Пошуково-аналітична система .007", що дозволяє отримати відкриті дані які розкривають напрями використання публічних коштів.
  • Item
    Сучасні тенденції та проблеми розвитку системи освіти в Україні: вплив на міграцію інтелектуального капіталу
    (Сумський державний університет, 2020) Пудрик, Д.; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович; Kwilinski, Aleksy; Василина, Т.
    Посилення конкуренції за інтелектуальний капітал на світовому ринку спонукає країни уряди країн формувати сприятливі умови для міграції висококваліфікованих трудових ресурсів. Відповідно до міжнародних звітів з міграції все більших обертів набирає освітня міграція/ З огляду на це, уряди країн формують та оновлюють стратегії розвитку освіти з урахуванням наявних трендів та викликів функціонування світової економіки. На основі узагальнення результатів аналізу наукових досліджень у зазначеній проблематиці, авторами теоретично доведено взаємозв’язок між системою освіти та активністю міграційних процесів в країні. Метою статті є аналіз основних тенденцій розвитку системи освіти в країні та їх вплив на міграцію інтелектуального капіталу. У статті авторами проаналізовано позиції України за світовими індексами The Good Country Index та Global Innovation Index. Визначено, що порівняно з Німеччиною, Польщею та Чехією (найбільш популярні країни-призначення для імміграції вітчизняного інтелектуального капіталу) позиції України значно нижчі. Відповідно до даних Світового Банку коефіцієнт охоплення вищою освітою в Україні з кожним роком зростає. Результати дослідження свідчать, що Україна має широко розвинену систему освіти, у якій 75,5% від всіх вищих закладів вищої освіти мають державну форму власності. Це означає, що уряд України є основним гарантом у наданні доступу до якісної освіти. Схожі моделі має Німеччина та Канада, тоді як у Польщі та США питома вага приватних закладів вищої освіти переважає у загальній їх кількості. На основі аналізу статистичних даних, встановлено, що початок воєнно-політичних конфліктів спровокував відтік іноземних-студентів з України. Однак, починаючі з 2017 року кількість нових студентів-іноземців, прийнятих на навчання почало поступово зростати. Авторами доведено, що наявна асиметрія у міграції інтелектуального капіталу на світовому ринку обумовлюють необхідність оновлення державної освітньої політики з урахуванням сучасних реалій та викликів: глобалізаційних процесів, проникнення цифрових технологій у всі сектори економіки, загострення наслідків дії світових криз (фінансових, епідеміологічних, екологічних тощо).
  • Item
    Формування принципів переходу від деструктивного до трансформаційного лідерства
    (Сумський державний університет, 2020) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Балагуровська, І.; Білоцерківська, О.; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович; Kwilinski, Aleksy
    В роботі узагальнено існуючі підходи до визначення трансформаційного лідерства та деструктивного лідерства. Також розглянуто особливості трансакційного лідерства, описано феномен псевдотрансформаційного лідерства та досліджено фактори, які впливають на формування конструктивного лідерства. Запропоноване розмежування ідей щодо стилів лідерства дало змогу описати та зіставити різні типи поведінки лідера, які безпосередньо впливають на результат діяльності організації. На прикладах синонімічних визначень деструктивного впливу описано декілька варіантів взаємодії лідера з членами команди та послідовниками. Численні роботи вітчизняних та закордонних вчених в сфері лідерства присвячені оцінці впливу лідерів на підлеглих та оточуючих. Останнім часом зросла цікавість до негативних наслідків лідерства, особливо які виникають внаслідок деструктивних дій. Така тенденція пов’язана з тим, що збиток, який виникає внаслідок дій деструктивних лідерів може бути таким, що його важко або неможливо відшкодувати. Іноді негативні наслідки дій таких індивідів стають причиною повного руйнування організаційної системи в цілому. В роботі висвітлено стратегії, які використовують ефективні лідери в своїй діяльності. Досліджено фактор Валленди, який є необхідною умовою для конструктивного лідерства. В роботі описано яким чином ця система сприйняття власної ефективності сприяє розвитку керованих систем. Дослідження спрямовано на співставлення існуючих наукових підходів до формування ідей про стиль лідерства, його деструктивну та конструктивну природу на основі глибинного контент-аналізу академічної літератури. В роботі описані ознаки, за якими можна ідентифікувати стиль лідера, від якого залежить ефективність роботи організації в цілому та сприятливий мікроклімат в колективі зокрема. В роботі здійснено порівняння та узгодження термінів, які відносяться до негативних проявів лідерства, серед яких виявлено підходи до визначення «деструктивного лідерства», що й досі не є сталим, запропоновані подальші напрямки досліджень.
  • Item
    Сучасні моделі освіти у контексті управління міграцією інтелектуального капіталу: компаративний аналіз
    (Сумський державний університет, 2021) Пудрик, Д.; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович; Kwilinski, Aleksy; Василина, Т.
    Інтернаціоналізація освіти сприяє міграції інтелектуального капіталу метою якого є отримання рівного доступу до якісної освіти. Конкуренція за висококваліфіковані трудові ресурси посилюється з кожним роком. Економічно розвинені країни сприяють підвищенню ефективності системи освіти та швидкій інтеграції мігрантів у мультикультурне середовище країни, нівелюючі соціальні, економічні та культурні бар’єри. Метою статті є компаративний аналіз функціонування сучасних систем освіти у контексті залучення інтелектуального капіталу в країну. Для виявлення наукових патернів у дослідженнях з окресленої проблематики авторами проведено біліометричний аналіз 804 наукових публікацій, що опубліковані у виданнях, які індексуються базою даних Scopus. Для проведення бібліометричного аналізу застосовано інструментарій VOSviewer та Scopus Tools Analysis. Авторами визначено, що зростання публікаційної активності з досліджуваної тематики відбулось із 2000 років. У статті визначено ТОП-10 країн та вчених за кількістю публікацій присвячених дослідженню питань розвитку освіти та витоку інтелектуального капіталу за 1990-2020 рр. Результати аналізу співвідношення приватних та державних закладів вищої освіти серед досліджуваних країн засвідчили, що у більшості країн переважають державні заклади вищої освіти. Одним із критеріїв відбору країнипризначення для освітньої міграції є якість освіти в країні. Авторами проаналізовано рейтинги країн за якістю вищої освіти відповідно до QS Higher Education System Strength Rankings та Human Development Index у 2020 році. З метою порівняння країн за обсягами витоку інтелектуального капіталу авторами проаналізовано позиції країн за Human Flight and Brain Drain Index. Виявлено, що країни лідери за якістю освіти мають менші обсяги витоку інтелектуального капіталу. Точки аттрактори зміни Human Flight and Brain Drain Index в Україні були у 2014–2015 рр., після яких почалось поступове зниження значення даного індексу. У 2018 році значення даного індексу почало зростати, що свідчить про зростання обсягів витоку мізків з України. З огляду на ці тенденції, уряду країни необхідним є вивчення досвіду країн-лідерів у реформуванні вітчизняної системи освіти з метою підвищення її якості та зниження обсягів витоку інтелектуального капіталу.
  • Item
    Теоретичні основи формування інформаційної бази дослідження ризику використання фінансових установ україни з метою легалізації кримінальних доходів
    (Сумський державний університет, 2020) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kwilinski, Aleksy; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович
    У статті досліджено особливості оцінювання ризику легалізації незаконних доходів економічних суб’єктів господарювання за допомогою операцій фінансових установ, а саме банків. Автором обґрунтована необхідність та важливість визначення інформаційної бази формування ризику легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом за допомогою операцій банків, оскільки стрімке зростання масштабів легалізації кримінальних доходів наглядно підтверджує динамічно зростаючу загрозу економічній безпеці країни, а значить й необхідності його кількісного оцінювання. Розглянуто сучасні методики оцінювання ризику легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом, а також визначено основні показники, які можна використовувати для подальшого раціонального дослідження.