Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    "Кліповеˮ мислення учнів (студентів) як норма і умова сучасної освіти
    (Сумський державний університет, 2018) Книш, І.
    Зазначено, що глобальна інформатизація поряд із традиційними типами свідомості та мислення номад і седентаріїв спричинила появу в неономад “кліповостіˮ. З’ясовано передумови її виникнення, виокремлено позитивні та негативні аспекти. Зроблено аналізвизначень “кліпˮ і “бліпˮ та доведено, що ці поняття пов’язані з різними джерелами отримання інформації: “бліпˮ – лише з екранів, а “кліпˮ – з найрізноманітніших джерел, тому поняття “бліпˮ значно вужче, ніж “кліпˮ. Запропоновано вживати їх як синоніми, ураховуючи те, що вони відображають одне і те саме явище – “кліповістьˮ. Проаналізовано традиційний і “кліповийˮ типи свідомості та мислення у зіставленні з деменцією, нормою, аномією, девіацією і геніальністю. Констатовано, що люди з традиційним типом свідомості та мислення украй повільно реагують на стрімкі зміни сучасного світу, де знанняє головним ресурсом. Наголошено, що для сучасного суспільства “кліповістьˮ є нормою і проявом геніальності, тому що Учні (Студенти) та Вчителі (Викладачі) зацікавлені у постійних змінах, швидко реагують на вимоги ринку праці, а також розробку й упровадження інновацій, коли переважає інформація. Зауважено, що Учні (Студенти), Вчителі (Викладачі) й уся освітня галузь наразі перебувають у стані “стійкої нерівновагиˮ. Доведено, що впровадження в освіту ІКТ, новітніх методів, методик і змішаного навчання має сприяти збереженню цілісної свідомості та стабільності людей із “кліповістюˮ, а також набуттю ними здатності до самопізнання, самоорганізації й самовдосконалення з використанням постфігуративного, кофігуративного та префігуративного типів культурного обміну.