Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
15 results
Search Results
Item Транспарентність екологічної звітності як основа розвитку ринку зелених інвестицій(Сумський державний університет, 2018) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaУ статті проаналізовано основні передумови формування вітчизняного ринку зелених інвестицій. Так, виявлено тенденцію зниження обсягів іноземного капіталу у національну економіку, що, передусім пояснюється наявними економічними та воєнно-політичними конфліктами. З іншої точки зору, наявні екологічні проблеми, забезпечення зеленого зростання та реалізація індикативних цілей сталого розвитку 2030 потребують залучення додаткових фінансових ресурсів. У статті ринок зелених інвестицій розглядається як альтернативне джерело залучення додаткових фінансових ресурсів на імплементацію цілей сталого розвитку 2030, особливо для країн, що розвиваються. Метою статті є аналіз основних передумов формування системи екологічної звітності (як складової нефінансової корпоративної звітності) та забезпечення її транспарентності з метою формування інформаційного підгрунтя розвитку ринку зелених інвестицій. Так, визначено, що відсутність уніфікованого принципу формування загальнодоступних екологічних звітів є одним із стримуючих чинників розвитку вітчизняного ринку зелених інвестицій. Автором проаналізовано зарубіжний досвід та тенденції оприлюднення нефінансової корпоративної звітності, що містить екологічні аспекти діяльності компанії. При цьому встановлено, що в країнах (Англія, Японія, Індія, Малайзія, Франція, Данія, Південна Африка, США та Мексика) з високим відсотком розкриття інформації (більше 90 %) є на законодавчому рівні вимоги щодо оприлюднення інформації. Визначено, що дотримання принципу транспарентності (відкритості) нефінансової корпоративної звітності, що містить інформацію про екологічні та соціальні аспекти діяльності компанії, є вирішальним фактором під час прийняття рішення зеленими інвесторами. Крім того, визначено, що поєднання державного регулювання, вимог фондових бірж та потенційних зелених інвесторів є ефективним механізмом підвищення якості розкриття корпоративної звітності. Достовірна та сучасна система нефінансової корпоративної звітності є базисом для розвитку дієвого ринку зелених інвестицій та залучення іноземних інвесторів.Item Empirical Linkages Between Macroeconomic Stability and Democracy(Sumy State University, 2018) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Люльова, Лілія Юріївна; Люлева, Лилия Юрьевна; Liulova, Liliia YuriivnaThe main goal of the paper is analysing the democracy impact on macroeconomic stability in Ukraine. In the paper the authors analysed the main approach to develop the economic and mathematical models, and factors which emphasises the correlation between macroeconomic stability and democracy. The authors highlighted that using of different methods to estimate level of democracy, which mostly relate from the theoretical approach to define the democracy and explanatory indicators which couldn’t explain the character, features and power of corresponding correlation. In the apparent, the empirical measures were proposed to make from the political regime which formed country’s political system point of view to achieve macroeconomic stability: monetary and fiscal system, openness economy. Accordingly, the main dependence indicators are growth rate of money supply, the fiscal balance to GDP, the trade openness as a sum of export and import to GDP. Besides, the authors used the dates of international rating as the explanatory indicators of country’s democracy. In the paper the authors’ theoretical hypothesis are approved by the findings.Item Перспективи розвитку готельно-ресторанного бізнесу: досвід України та Європейського Союзу(Сумський державний університет, 2017) Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Лисенко, А.С.У статті проаналізовано інновації готельно-ресторанного бізнесу в Україні, ЄС та інших країнах, проведено їх систематизацію за видами та розкрито їх зміст. Визначено, що інновації готельно-ресторанного бізнесу Європи та інших країн пов’язані з використанням інформаційних технологій, систем управління та обробки інформації й дозволяють раціонально використовувати фінансові, людські, матеріальні ресурси, підвищувати комфорт та зручність клієнтів й економити їх час. Проаналізовано динаміку розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні в 2012– 2016 рр., визначено характер тенденцій кількості суб’єктів господарювання та обсягу реалізованої ними продукції. Встановлено, що темп приросту обсягу реалізованої продукції суб’єктами готельно-ресторанної сфери у 2015–2016 рр. становить 28–29 %, що більше від темпу приросту до кризи 2014 р., а обсяг реалізованої продукції у 2012–2016 рр. збільшився на 57,33 %.Item National brand as a marketing determinant of macroeconomic stability(Sumy State University, 2018) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaСучасні тенденції глобалізації та зростання конкурентоспроможності держав змушують уряди шукати нові підходи та відповідні інструменти для підвищення їх конкурентних можливостей. Дослідження пояснює, чому маркетингові фактори формування конкурентних переваг сьогодні мають нагальну важливість для формування та обґрунтування маркетингових стратегій міст та муніципалітетів, регіонів та територіальних громад, країн в цілому. Метою статті є вивчення маркетингових факторів формування конкурентних переваг країни та визначення впливу національного бренду на макроекономічну стабільність держави. В статті висунуто гіпотезу про наявність зв’язку між сприйняттям бренду країни нерезидентами та макроекономічними індикаторами результативності використання країною її бренду. Для перевірки справедливості цієї гіпотези розроблено дворівневий підхід. Рівень 1 передбачає оцінювання економічної результативності використання країною її бренду, з урахуванням здобутих країною конкурентних переваг в глобальному середовищі, орієнтований на ретроспективні оцінки на тривалому часовому горизонті, містить композитні індикатори, які є об’єктивними та кількісно вимірюваними за єдиною міжнародною методологією, базується на методології PESTLE-аналізу. Рівень 2 передбачає оцінювання ( за допомогою методу рангової кореляції Спірмена) непараметричної міри статистичної залежності між зовнішнім сприйняттям країни нерезидентами (визначається за методологією компанії FutureBrand, що базується на опитуваннях груп респондентів: зовнішніх інвесторів, туристів, урядів інших держав тощо) та економічною результативністю використання країною її бренду. Емпіричне підтвердження цієї гіпотези здійснено на двох вибірках даних. Перша база статистичної інформації охоплювала лише десять найсильніших національних брендів за рейтингом NBI з 2008 року. Розрахунки підтвердили існування лінійного взаємозв'язку між рівнем макроекономічної стабільності та силою національного бренду для Німеччини, Франції, Канади. Основу другої бази статистичної інформації склали дані рейтингу SIE в ЄС та Україні у 2010-2015 рр. За розрахунками гіпотеза дослідження підтвердилася для Швеції, Німеччини, Фінляндії, Данії, Австрії, Нідерландів, Хорватії, України.Item Зелене інвестування: досвід ЄС для України(Сумський державний університет, 2017) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Лущик, Катерина Віталіївна; Лущик, Екатерина Витальевна; Lushchyk, Kateryna VitaliivnaУ статті розглянуто основні передумови розвитку та підтримки зеленого інвестування в України. Авторами доведено, що зелене інвестування є одним із альтернативних фінансових механізмів досягнення цілей сталого розвитку 2030. Систематизовано основні підходи до трактування поняття зелене інвестування. Виокремлено основні особливості, види, принципи зеленого інвестування, а також бар’єри, що стримують його поширення в Україні. Так, авторами було встановлено, що основним фактором, що стримує поширення зеленого інвестування є стереотипне мислення інвесторів щодо низької економічної ефективності зелених інвестицій. У зв’язку з цим було проаналізовано сучасний та традиційний, вітчизняний та зарубіжний досвід стимулювання зеленого інвестування, виокремлено основні перспективні напрями зеленого інвестування в Україні. Визначено, що відновлювальні джерела енергії та цінні папери є найбільш привабливим з економічної точки зору. Авторами виокремлено основні напрями розвитку ринку зеленого інвестування в Україні.Item Екологічні фондові індекси: зарубіжний досвід та уроки для України(Сумський державний університет, 2017) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Мирошниченко, Юлія Олександрівна; Мирошниченко, Юлия Александровна; Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna; Коробець, Олена Михайлівна; Коробец, Елена Михайловна; Korobets, Olena Mykhailivna; Литвиненко, О.І.; Мішенін, М.Е.У статті розглянуто основні передумови впровадження основних принципів сталого розвитку у діяльність вітчизняних компаній. Авторами систематизовано основні бар’єри, що стримують впровадження концепції сталого розвитку компаніями. На основі результатів аналізу встановлено, що одним із основних стримуючим фактором є обмеженість фінансових ресурсів. У зв’язку з цим було проаналізовано сучасні та традиційні джерела фінансування впровадження принципів сталого розвитку компаніями. У рамках дослідження обґрунтовано необхідність розвитку екологічноорієнтованих фондових індексів, як сучасного екологоекономічного інструменту фінансування сталого розвитку компаній. Авторами проаналізовано та виокремлено основні особливості функціонуючої системи світових екологічних фондових індексів. На основі аналізу структури фондового ринку України обґрунтовано та сформовано перспективи запровадження вітчизняної системи екологічних фондових індексів.Item Сучасні еколого-економічні інструменти забезпечення сталого розвитку(Сумський державний університет, 2017) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Леус, Дарина Володимирiвна; Леус, Дарья Владимировна; Leus, Daryna Volodymyrivna; Ус, Я.; Федина, С.М.У статті розглянуто основні передумови впровадження основних екологоекономічних інструментів сталого розвитку. Авторами розглянуто найбільші джерела забруднення навколишнього природного середовища (НПС) України та проаналізовано рівень навантаження на НПС за видами економічної діяльності України. У рамках дослідження порівняно індекси екологічної ефективності України та деяких країн ЄС. Систематизовано традиційні еколого-економічні інструменти сталого розвитку в Україні, а також проаналізовано зарубіжний досвід впровадження еколого-економічних інструментів сталого розвитку. На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду було виокремлено основні сучасні еколого-економічні інструменти сталого розвитку та обґрунтовано необхідність розвитку сучасних еколого-економічних інструментів фінансування сталого розвитку компаній. За результатами проведеного дослідження було запропоновано систему еколого-економічних інструментів, які б забезпечували гармонійне поєднання усіх складових сталого розвитку в Україні.Item Перспективи розвитку малого бізнесу в Україні в умовах Четвертої промислової революції з урахуванням досвіду ЄС(Сумський державний університет, 2016) Чорток, Юлія Володимирівна; Чорток, Юлия Владимировна; Chortok, Yuliia Volodymyrivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Ус, Я.В.Поступовий перехід до Четвертої промислової революції приводить до виникнення нових форм ведення бізнесу. У статті розглянуто особливості Четвертої промислової революції як рушійної сили розвитку світової економіки та економіки України. На основі оцінювання основних тенденцій розвитку світової економічної системи запропоновано можливі напрямки розвитку бізнесу для українських підприємців. Адже саме вони найбільш ефективно адаптуються до умов, що змінюються, маючи можливість маневрувати на ринку. Аналіз особливостей ведення малого бізнесу дозволив виділити переваги організації ведення бізнесу в Європі, недоліки України. Так, за результатами опитування можна стверджувати про формування позитивних тенденцій у галузі розвитку бізнесу в Україні, зокрема формування інфраструктури підтримки і розвитку, спрощення процедури його реєстрації, поліпшення відносин з органами контролю тощо.Item Модель лотки-вольтерри як інструмент аналізу стійкості інвестиційних та інноваційних процесів(Сумський державний університет, 2017) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню проблем, пов’язаних з аналізом стійкості інвестиційних та інноваційних процесів економічних систем. Проведено аналіз основних статистичних показників, що відображають інвестиційний та інноваційний розвиток України та Сумської області зокрема. Виявлено основні чинники, що перешкоджають активізації інноваційних процесів. Розглянуто модель, що дозволяє описати основні фактори, що впливають на інвестиційні процеси в економічних системах регіонального рівня, на прикладі Сумської області, для виявлення істотних закономірностей конкуренції в економічній системі, а також для моделювання взаємодії на ринку через запропоновані параметри моделі.Item Еfficiency of marketing communications in banks(Sumy State University, 2017) Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Radchenko, O.; Palienko, M.The paper deals with analysing the main approaches to evaluate the quality and efficiency of the bank’s marketing communications. The approaches to define the bank’s marketing communications were analysed and systematized by the authors. Besides, the authors allocated the main features of the bank’s marketing communications in the ongoing Ukrainian economic situation. Moreover, they proposed to use the mathematical method, to identify the efficiency of the bank’s marketing communications. According to that method the efficiency of the bank’s marketing communications could be determined through the evaluation of the increasing volume of the services rendered by the bank. This method gives an opportunity to account the time lag between implementation of the bank’s marketing communications and starting of its action. With purpose to verify abovementioned approach, the authors calculated the efficiency of the bank’s marketing communications of the JSC “Oschadbank” (Sumy, Ukraine).