Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Effect of Education on Ease of Doing Business in Conditions of Innovation Development: Factor Analysis and Multiple Regression
    (Sumy State University, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Герасименко, Валерія Віталіївна; Герасименко, Валерия Витальевна; Herasymenko, Valeriia Vitaliivna; Кузнєцова, Анжела Ярославівна; Кузнецова, Анжела Ярославовна; Kuznietsova, Anzhela Yaroslavivna; Tumpach, M.; Ballova, M.; Savga, L.
    Освіта є вагомим прискорювачем змін і перетворень у суспільному житті, а також одним із головних факторів прогресу та розвитку як загалом, так і у сфері бізнесу, зокрема. У статті обґрунтовуються та формалізуються взаємозв’язки між показниками рівня освіти (з урахуванням її інноваційного розвитку) та легкості ведення бізнесу на основі вибірки з двадцяти восьми країн світу та даних Світового банку, Організації Об’єднаних Націй, Університету Тафтса та рейтингових служб Standard & Poor’s. Метою статті є визначення показників інноваційної освіти, які найбільш суттєво сприяють полегшенню ведення бізнесу. Для цього здійснюється когнітивний аналіз статистичних даних і за допомогою засобів дескриптивного аналізу формується статистично значущий ознаковий простір показників. Перевірка щільності та спрямованості зв’язку здійснюється шляхом обчислення значень коефіцієнтів кореляції Пірсона. Багатовимірність простору вхідних ознак зводиться до чотирьох найвпливовіших показників із дев’яти досліджуваних факторів (індикатор цифрового розвитку; індекс людського розвитку; цифрова довіра, індекс фінансової грамотності) шляхом застосування процедури аналізу головних компонент та ортогонального перетворення за допомогою методу Varimax у пакеті програмного забезпечення Statgraphics Centurion 19. Якість факторизації підтверджується тестом Кайзера-Майєра-Олкіна та критерієм сферичності Бартлетта. У результаті розроблених декількох економетричних моделей, які описують залежність легкості ведення бізнесу від вищезазначених показників, і процедури жорсткого відбору Backward Stepwise Selection у Statgraphics 19, будується та описується статистично значуща модель впливу цифрового розвитку на легкість ведення бізнесу із перевіркою на її адекватність. Виявляється, що зі збільшенням показника оцінки цифрового розвитку на 1% легкість ведення бізнесу також збільшується в середньому на 0,79%. Отримані результати можуть бути корисними науковцям для подальших досліджень, а також законотворцям у сфері освіти та бізнесу, та всім стейкхолдерам у напрямку коопетиції «бізнес – освіта».
  • Item
    S2BMM platform for «business-science» coopetition: experience and prospects for Ukraine
    (Sumy State University, 2022) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Habenko, M.
    Стаття присвячена питанню коопетиції «бізнес-наука» та, зокрема, аналізу платформи S2BMM для коопетиції «бізнес-наука» для дослідження досвіду та перспектив для України. Обґрунтовано, що в Україні досить складним є питання співпраці бізнесу та науки. Вчені часто стикаються з проблемою нереалізованого потенціалу. Багато перспективних ідей і проєктів часто залишаються непоміченими. Український бізнес, у свою чергу, більше схиляється до іноземних партнерів для розробки нового наукового продукту. Отже, лише невелика кількість підприємців звертає увагу на українських науковців. Тим не менш, український бізнес і наука мають великий потенціал для розвитку інновацій, але головним аспектом є те, щоб потреба була помічена іншими суб’єктами господарювання та партнерами, які зможуть профінансувати та взяти продукт на впровадження. Таким чином, основною метою дослідження є аналіз нової платформи для коопетиції бізнесу та науки в нових реаліях, визначення можливостей та перспектив онлайн-платформи «Science 2 Business» для коопетиції «бізнес-наука». Бібліометричний аналіз даних наукометричної бази Scopus за допомогою програмного забезпечення VosViewer та інструментарію бази даних Scopus дозволив порівняти кількість проіндексованих публікацій за такими пошуковими запитами, як «коопетиція «бізнес-наука», «співпраця «бізнес-наука»» та «платформа для співпраці «бізнес-наука»» в назвах, анотаціях та ключових словах проіндексованих видань. Також було проведено динамічний аналіз зацікавленості та публікаційної активності науковців щодо платформи співпраці «бізнес-наука». Завдяки бібліометричному аналізу створено візуалізаційну карту на основі бібліометричних даних бази даних Scopus та виділено 5 кластерів досліджень у цій науковій сфері. Визначено особливості коопетиції «бізнес-наука», переваги та перспективи використання онлайнплатформи для коопетиції бізнесу та науковців. Розглянуто можливості, які надає майданчик для співпраці для кожного учасника. Також були проаналізовані сучасні наукові проєкти, які успішно працюють на території України.
  • Item
    Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics
    (Sumy State University, 2022) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Herasymenko, V.
    Вивчення взаємозв’язку освіти та бізнесу є дуже актуальним питанням, коли освіта та бізнес є ключовими чинниками розвитку та піднесення економіки. Освіта є основою для створення бізнесу, оскільки ефективна діяльність неможлива без потужної інформаційної бази. Метою дослідження є бібліографічний огляд наукових публікацій, присвячених взаємозв’язку бізнесу та освіти, на основі матеріалів, індексованих базами даних Scopus, Web of Science та Mendeley, з використанням вбудованих функцій програми Bibliometrix та програмування R мову. Логіка дослідження реалізується за допомогою трьох етапів: на першому – аналіз літературних джерел щодо бібліометричного аналізу, а також про бізнес та освіту, взаємозалежність освіти та бізнесу, які були опубліковані у видавництві. здійснено дім наукових журналів МДПІ з відкритим доступом. Методологічним інструментарієм більшості проаналізованих публікацій у відкритому доступі бази даних MDPI є методи опитування та інтерв’ю. Дослідження проводиться мовою R з використанням засобів бібліометричного аналізу VOSViewer. Для аналізу зв’язку між освітою та бізнесом використовувалися різні якісні та кількісні методи, такі як аналіз ефективності, наукове відображення та тематичний аналіз, моделювання структурних рівнянь та статистика Z-показника. На другому етапі були вивчені основні функції пакету Bibliometrix, країни, ключові слова, побудовані трипольовий графік, і рік публікації цитованих посилань, щоб відобразити частку тем дослідження для кожної країни та свіжість цитованих статей. Кластеризацію джерел за допомогою закону Бредфорда також використовували для визначення найкращих журналів для публікації власних досліджень і пошуку найбільш актуальної наукової інформації. Крім того, на другому етапі було детально досліджено індекси Хірша та Джіні відібраної вибірки публікацій. Індекс Хірша є кількісним показником продуктивності, заснованим на аналізі опублікованих публікацій і цитувань. Розподіл авторства оцінюється за допомогою індексу Джіні. На третьому етапі аналізувалися ключові слова та складалася таблиця з найбільш часто вживаними словами, щоб зменшити кількість згадуваних ключових слів. Проведений комплексний аналіз наукових публікацій підтвердив тісний взаємозв’язок парадигм бізнесу та освіти в умовах кооперації сучасності.
  • Item
    Innovation Strategy for Business: Financial Management Aspects
    (Sumy State University, 2019) Костель, Микола Васильович; Костель, Николай Васильевич; Kostel, Mykola Vasylovych; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna
    На даний час бізнес – це орієнтована на ризик і націлена на прибуток ринкова активність, засіб функціонування в ринковому середовищі, в той же час, обумовлений специфікою певної галузі економіки. Підприємництво є невід'ємною частиною бізнесу, його інноваційним елементом. Інновації в бізнесі є рушійною силою економічного зростання в нестабільних умовах сучасності, що вимагають швидкої адаптації до динамічних змін соціально-економічної і політичної ситуації в Україні та за кордоном. Однак проблема із зусиллями щодо поліпшення інновацій корениться у відсутності інноваційної стратегії, яка пов'язана, зокрема, з фінансовим ризиком і обмеженим фінансовим капіталом. Більш того, ринок є стимулом для розвитку бізнесу, а нестача фінансових ресурсів (власних і позикових) є його межею. Таким чином, стаття присвячена визначенню сутності та ролі інноваційної стратегії бізнесу і аспектів її фінансового менеджменту. Обгрунтовано, що ефективність інноваційної діяльності залежить, перш за все, від ефективності управління. Виходячи з особливостей інноваційних проектів, зростає ряд управлінських завдань. Фінансовий менеджмент є ключовим компонентом системи управління інноваційними стратегіями для бізнесу, який має велике значення для забезпечення економічної ефективності бізнесу в поточних ринкових умовах, грає роль важливого засобу підтримки конкурентоздатності та утримання лідируючих позицій на ринках товарів і послуг. Своєчасна оцінка фінансового ризику бізнесу і формування структури капіталу для інноваційної стратегії є основними передумовами забезпечення ефективності. Запропоновано концепцію інноваційної стратегії для бізнесу і, зокрема, аспектів її фінансового менеджменту.