Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Теоретико-прикладні аспекти проведення аутсорсингу бізнес-процесів у системі управління торговельним підприємством
    (Сумський державний університет, 2015) Карпіщенко, Олексій Іванович; Карпищенко, Алексей Иванович; Karpishchenko, Oleksii Ivanovych; Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Таранюк, Каріна Вікторівна; Таранюк, Карина Викторовна; Taraniuk, Karina Viktorivna
    При формуванні стійкого економічного розвитку торговельних підприємств виникає необхідність в оптимізації бізнес-процесів з метою підвищення загальної економічної ефективності торговельної діяльності. Одним із видів цієї оптимізації господарської діяльності є аутсорсинг бізнес-процесів, спрямований на реалізацію бізнес-процесів іншими учасниками бізнесу. У науковому дослідженні розглянуто теоретичні аспекти аутсорсингу, що містять визначення його поняття різними вченими-економістами. Досліджено класифікаційний апарат аутсорсингу. Удосконалено корпоративну піраміду менеджменту торговельного підприємства ПАТ «Укрпродукт» шляхом впровадження аутсорсингу бізнес-процесів, що характеризують бухгалтерський облік та аудит компанії. Розвинемо модель бізнес-процесів управління ПАТ «Укрпродукт» з урахуванням проведення аутсорсингу бізнес-процесів, що характеризують бухгалтерський облік і аудит, та передачі їх компанії ТОВ «Айнова». Розроблено шляхи покращання проведення аутсорсингу бізнес-процесів на торговельному підприємстві ПАТ «Укрпродукт».
  • Item
    Organizational and economic aspects of benchmarking innovative products at the automobile industry enterprises
    (Sumy State University, 2016) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Таранюк, Каріна Вікторівна; Таранюк, Карина Викторовна; Taraniuk, Karina Viktorivna; Shimko, V.Yu.; Marchenko, T.V.
    The article deals with the nature and characteristics to use benchmarking in the automobile industry domestic enterprises activity under the current economic conditions. The article identifies the concept of benchmarking, examining its stages, determinates the efficiency of benchmarking in workautomakers. It determines the economic aspects of the benchmarking in the work of automobile industry enterprise. The stages of innovative products benchmarking in the modern conditions of the productive forces development and market factors was analysed. Market electric vehicles are studied in Ukraine. The authors improved methodical approach to assess the vehicles selection with the best technical parameters based on benchmarking, which, unlike the existing ones, based on the calculation of the vehicles technical specifications integral factor in order to establish a better competitive product at automobile industry companies among evaluated. Aspects that need to be taken into account in the CJSC “Zaporizhia Automobile Building Plant” management to improve the competitiveness of its electric vehicles are identified. Benchmarking can be regarded as one of the most important area of marketing strategic research. Enterprises of automotive industry must develop activities to study “best” products and marketing process. It is proposed to do it compared to the enterprises which are competitors. Prospects for further study should be related to the methodological approaches’ formation to identify market segments for cars with electric motor depending on price, quality and technical characteristics.