Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
5 results
Search Results
Item Information in marketing systems(Sumy State University, 2017) Борисенко, Олексій Андрійович; Борисенко, Алексей Андреевич; Borysenko, Oleksii Andriiovych; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Makarova, V.The article deals with the questions of conducting and evaluating the quantitative optimum set of system constraints in marketing organizational and information systems. It is shown that in each marketing system there is a certain ratio of entropy and received marketing information, the optimal number of bounded states of the system is determined in accordance with the conditional total number of permissible system states; the share of actual (topically-demanded) system information; the measure of the annual update of information in a system that corresponds to a specific quantitatively defined interval from the amount of system information.Item Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production(Sumy State University, 2017) Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Нагорний, Євген Ігорович; Нагорный, Евгений Игоревич; Nahornyi, Yevhen Ihorovych; Nikonets, M.It was considered the complex of market researches of the industrial enterprise, including: the formulation of research objectives in accordance with the existing problem, foundation of method of obtaining data selection, analysis of features of collecting information for industrial and technology products, processing of results and the development of management actions. Complex of researches relates to the development and production, the study of consumer behavior, intermediaries, suppliers and other contractors of the industrial enterprise. It was conducted the analysis of micro- and macroenvironment of marketing and assessment of the competitiveness of one of the basic products for the success of industrial products producer in the market on the example of the concern «Nicmas».Item Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations(Sumy State University, 2016) Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Bilenko, V.O.The article analyses how the leading European countries pursue the policies of bike promotion as a priority type of transport, improve the bicycle infrastructure, establish and expand bike rental networks in big and in small (mostly, campuses) cities. It was proposed to consider bicycle transport as an object of ecological marketing and innovation activity of the individual transportation. This article has classified the obstacles of bike usage as a type of transport in Ukraine: low level of awareness, social prejudgment, miscomprehension of bikes use advantages. Necessity to attract students’ to make surveys and communicational events for the bicycle transport implementation in Ukraine was proved.Item Marketing of education at the Ukrainian higher educational institutions(Sumy State University, 2014) Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Teletova, S.G.У статті охарактеризовано маркетингове середовище вищої школи. На конкретних прикладах показано окремі аспекти сучасного стану освіти в Україні. Розглянуто складові маркетингу вищого навчального закладу: освітній продукт, попит на освітні послуги, маркетингові дослідження відповідного ринку та комплекс маркетингу.Item Influence of individual characteristics of president on the GDP growth("ВТД "Університетська книга", 2010) Tielietov, Oleksandr Serhiiovych; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Телетов, Александр Сергеевич; Briukhanov, Maksym Vitaliiovych; Брюханов, Максим Віталійович; Брюханов, Максим Витальевич; Zahorylko, Serhii Oleksandrovych; Загорулько, Сергій Олександрович; Загорулько, Сергей АлександровичНа президентських виборах 2010 р. в Українi виборцi вiддали перевагу iдеологiчним та зовнiшнiм характеристикам кандидатiв в президенти, а не їх здiбностям керувати. Ми пропонуємо використовувати для органiзацiї передвиборних кампанiй та кращої орiєнтацiї електорату нову методологiю оцiнки кандидатiв в президенти з позицiї їх впливу на економiку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3538