Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
5 results
Search Results
Item Monograph review: Tetyana Pimonenko (2020). Marketing and Management of Green Investment: Theoretical Foundations, Current Challenges and Development Prospects(Sumy State University, 2020) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena VasylivnaThe author generalized the theoretical and methodological foundations of macroeconomic stability. The considered monograph analyzes the main scientific and methodological approaches to the interpretation of the concepts of stability, financial stability and macroeconomic stability.Item Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine(Sumy State University, 2018) Isahakyan, Sh.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena VasylivnaЗростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як "доступ до ринку" має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції.Item Socio-economic and Political Channels for Promoting Innovation as a Basis for Increasing the Economic Security of the State: Comparison of Ukraine and the Countries of the European Union(Sumy State University, 2018) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Сисоєва, Лариса Юріївна; Сысоева, Лариса Юрьевна; Sysoieva, Larysa Yuriivna; Sineviciene, L.У статті викладені наукові підходи до створення дорожньої карти для реформ, заснованої на створенні відповідних каналів для сприяння інноваційним змінам, розглядаючи міжнародний досвід, що дозволить досягти ефективності трансформаційних процесів у народному господарстві та прискорити темпи його розвитку. Було запропоновано визначити відповідні канали для сприяння інноваційним змінам на основі аналізу загального інноваційного індексу країн з використанням економетричних інструментів.Item Sustainable energy management in a “green” economy – the case of Ukraine(Sumy State University, 2014) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Часник, Олена Миколаївна; Часнык, Елена Николаевна; Chasnyk, Olena MykolaivnaУ статті розглядаються економічні основи сталого енергетичного менеджменту в умовах “зеленої” економіки, що враховують основні положення міжнародного стандарту ISO 14001. Викладено основні недоліки механізму формування “зеленої” економіки в паливно-енергетичному комплексі України. Досліджено фундаментальні основи та етапи сталого енергетичного менеджменту для реалізації концепції “зеленої” економіки.Item Diaspora as external economic source of human resources for the sustainable development of the home country(Сумський державний університет, 2012) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Hovhanesian, H.У статті досліджено взаємозв'язки між чинниками економічного розвитку країни і впливу на нього діаспори. Визначено ключові особливості взаємного залучення людських ресурсів діаспори для сталого розвитку країни. Запропоновано напрями для формування стратегії залучення людського капіталу та удосконалення економічної політики країни. Визначено, що діаспора має величезний потенціал для впливу на всі чотири фактори економічного зростання країни: праці, капіталу, технологій і зовнішньої торгівлі. Для формування стратегії залучення людського капіталу та удосконалення економічної політики країни необхідно розглядати діаспору в якості зовнішніх джерел робочої сили, що особливо важливо для невеликих країн з обмеженими природними ресурсами. Процес залучення діаспори в економічний розвиток своєї країни, вимагає системних і постійних заходів з боку уряду країни. Якщо узагальнити чинники, що впливають на залучення людських ресурсів у сфері співпраці діаспори та рідної країни, то серед них є основним світоглядні розбіжності і відчуження через довгу відсутність контактів. Тому, необхідним є створення почуття співпричетності серед транснаціональної частини населення в процесі скорочення бідності, що повинно бути наріжним каменем будь-якої стратегії та політики, спрямованої на вирішення проблем для сталого розвитку. Як показує світова практика, держави прагнуть використовувати свої діаспори як потужний державотворчий чинник розвитку, дієвий інструмент політичного, економічного та культурного впливу в країнах проживання, ефективний засіб утвердження позитивного образу своєї держави у міжнародній спільноті. Вони мають на меті мобілізувати діаспору шляхом залучення та активного використання людського, соціального, фінансового, культурного, політичного капіталу. Збільшення участі діаспори в процесі скорочення бідності в своїй країні повинні базуватись на нових підходах. Стосунки держави зі своєю діаспорою включають цілий комплекс завдань економічного характеру, зокрема залучення інвестицій, розвиток торгівельних відносин, врегулювання надходжень грошових переказів. У політиці багатьох держав пріоритетним напрямом є сприяння для вливань в економіку від діаспори. При цьому доцільно використовувати крім класичних методів участі, такі як: використання діаспори в якості мосту між іноземними інвесторами та/або покупцями і на батьківщині, інформаційні мережі, інституціоналізацію, використовуючи діаспору як «живу візитну картку» і створення почуття причетності до вирішення економічних проблем країни. Визначено, що для сталого розвитку країн та використання людських ресурсів своєї діаспори необхідно дотримуватися принцип системності та цілеспрямованості, а також слід розробити ряд заходів, спрямованих на: формування та підтримку інформаційної економічної мережі та її інфраструктури; впровадження інноваційних підходів в розробці спільних проектів, визначенні шляхів і форм ділового співробітництва з діаспорою; удосконалення законодавчої бази по залученню людських ресурсів діаспори; формування позитивної мотивації населення у сфері співробітництва; збільшення фінансування наукових розробок і програм розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34211