Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
6 results
Search Results
Item Державне ругулювання масштабування інновацій на регіональному рівні для сталого розвитку України та ЄС(Сумський державний університет, 2020) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Кучеренко, П.В.У статті досліджено питання впровадження інновацій на промислових підприємствах, а також їх джерела фінансування на українському та європейському простірах. Обґрунтовано роль інноваційної інфраструктури як драйвера економічного розвитку національної та регіональної економіки за рахунок формування цілісного цілепокаладання на мсштубування інновацій та взаємозв’язок різних стейкхолдерів, що залучені до інноваційної діяльності, формування інвестиційного середовища. У роботі визначено проблеми та напрями вдосконалення інноваційної діяльності в регіонах України та мотиви впровадження нових проектів. На основі аналізу статистичних даних щодо розвитку інноваційної діяльності в регіонах України та з метою ідентифікації стратегічних інструментів державного регулювання щодо розвитку та масштабування інновацій, визначено та описано недоліки й умови розбудови інноваційної інфраструктури. На основі вивчення статистичної звітності України та країн Європи, визначено, що вдосконалення інноваційної політики та конкурування підприємств можливе при реалізації новітніх технологій щодо виробництва та впровадження інноваційних послуг у різних регіонах країни. Встановлено, що показники розвитку та масштабування інновацій в регіонах України мають неусталену тенденцію, що впливає на деструктивні процесі в країні, а фінансування такої важливої складової інноваційного розвитку як наукові дослідження, спрямовані переважно на державний сектор, в той час як в країнах Європейського Союзу – на підприємницький сектор. При ефективному державному стимулюванні підприємницького сектору та забезпеченні позитивних державних, регіональних і місцевих умов, ситуація щодо економічних та інноваційних показників в Україні може мати позитивну динамуку в майбутньому. Встановлено, що при формуванні стратегій розвитку інноваційної інфраструктури, потрібно звертати увагу на зворотні звязки між підприємницьким сектором та інтересами країни та поетапно переходити до європейського досвіду розвитку інноваційної діяльності. Завдяки такій стратегії будуть створені прогресивні моделі щодо координації масштабування інновацій для сталого розвитку країни.Item Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine(Sumy State University, 2018) Isahakyan, Sh.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena VasylivnaЗростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як "доступ до ринку" має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції.Item Моделювання процесів стимулювання екологічної модернізації в системі національної економіки(Сумський державний університет, 2017) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Лях, О.В.У статті досліджено питання моделювання процесів зростання "нішевих" еко-модернізацій на прикладі окремих секторів національного господарства України. В рамках дослідження проведено моделювання та прогнозування управлінських впливів в процесі екологічної модернізації на основі аналізу зростання "нішевих" еко-модернізацій в системі національної економіки. Доведено, що основою моделі управління процесом екологічної модернізації є прогнозування потреб в природоохоронних інноваціях, на базі яких розробляються принципово нові технології, здійснюється випуск нової продукції, розроблюються прогресивні організаційні і управлінські рішення.Item Екологічна модернізація соціально-економічного розвитку регіону у світлі суспільних трансформацій: теоретико-методологічні засади(Сумський державний університет, 2015) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena VasylivnaУ статті досліджено теоретико-методологічні засади формування поняття «екологічна модернізація соціально-економічного розвитку». Враховуючи напрямки використання загальновживаної категорії «модернізація», автором зроблені висновки про необхідність виокремлення такого трактування поняття екологічної модернізації, яке б сприяло охопленню всіх стратегічніх цілей сталого розвитку в регіоні. У рамках цього дослідження розглянуто теоретико-методологічні та процесні особливості становлення екологічної модернізації соціально-економічного розвитку, запропоновано орієнтири екологічної модернізації соціально- економічного розвитку регіону в контексті «зеленого» зростання.Item Теоретичні аспекти формування та управління портфелем екологічно орієнтованих бізнесів регіону(Сумський державний університет, 2015) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Бурич, І.В.У статті досліджено перспективи формування та управління бізнес-портфелем екологічно орієнтованих бізнес-проектів для створення нових видів кластерів на основі можливостей виробництва екологічних товарів і послуг у регіоні. Враховуючи напрямки стратегічного регіонального розвитку України, авторами зроблені висновки про необхідність формування єдиного інструментарію, який би сприяв охопленню й акумулюванню результатів діяльності різних інноваційних структур і бізнесу в цілому в регіоні. У рамках цього дослідження розглянуто теоретико-методологічні та управлінські засади формування бізнес-портфеля екологічно орієнтованих проектів у системі управління регіоном.Item Роль системного управління інноваціями в кластерних формуваннях на основі екоорієнтованого підходу(Сумський державний університет, 2014) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena VasylivnaУ статті досліджено проблеми системного управління під час формування таких кластерних структур, як екополіс, при переході до екологічно сталого розвитку, розглянуто організаційно-економічні передумови застосуваня еко-креативного підходу до створення та функціонування екополісу як самовідтворювальної соціо-еколого-економічної системи.