Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Інтелектуалізація господарських процесів у напрямі досягнень цілей сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2021) Денисенко, Павло Анатолійович; Денисенко, Павел Анатольевич; Denysenko, Pavlo Anatoliiovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Яременко, А.Г
    Стаття присвячена теоретико-процесуальним особливостям інтелектуалізації господарських процесів. Надані визначення дефініції "інновація". З’ясовано, що більшість дефініцій розглядають інновацію як новий (або значно вдосконалений чи модифікований) продукт. Виокремлено найбільш оптимальне формулювання даної дефініції, а саме: "інновація" - це нововведення, що полягає в створенні та реалізації нових (або значно змінених) ідей, принципів чи продукті Визначено, що на рівні підприємства особливо важливим є інтелектуалізація господарських процесів. Установлено різницю між схожими термінами "економіка знань" та "людський капітал". У табличній формі наведено особливості майбутнього людини на ринку праці, організацій та HR. З’ясовано, що працедавці розуміють вимоги нового часу (наявність штучного інтелекту, загальної автоматизації та розвитку робототехніки) та впроваджують робочі місця, які є більш мультидисциплінарними та діджиталізованими. Визначено, що у ХХІ столітті роль освіти стає дедалі вагомішою. З’ясовано, що інноваційний розвиток є ключовим для успішного сестейнового та інтелектуального розвитку вітчизняної економіки. Визначено, що Україна має значний потенціал інноваційного розвитку, попри низькі поточні витрати на R&D. Досліджено, що вплив людських ресурсів та зайнятості на Україну є найсильнішими інноваційними вимірами, тоді як зв'язки та інноваційне середовище є найслабшими. Досліджено проблемні умови для розвитку інноваційної сфери: складність ведення бізнесу (Україна в рейтингу Doing Business посідає 64 місце); бюрократична процедура отримання патентної документації; нерозвинене інтелектуальне право власності; недостатньо комфортний бізнес-клімат; низька частка зовнішніх іноземних інвестицій; неврегульовані питання діяльності ІТ-підприємств. З’ясовано, що країни можуть покращити свою інноваційну спроможність шляхом порівняльного аналізу їх ефективності, використання сильних сторін та усунення слабких місць в інноваціях, а також шляхом вивчення передового досвіду в країнах, які стають лідерами інновацій на всіх рівнях доходу.
  • Item
    Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine
    (Sumy State University, 2018) Isahakyan, Sh.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna
    Зростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як "доступ до ринку" має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції.
  • Item
    Моделювання процесів стимулювання екологічної модернізації в системі національної економіки
    (Сумський державний університет, 2017) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Лях, О.В.
    У статті досліджено питання моделювання процесів зростання "нішевих" еко-модернізацій на прикладі окремих секторів національного господарства України. В рамках дослідження проведено моделювання та прогнозування управлінських впливів в процесі екологічної модернізації на основі аналізу зростання "нішевих" еко-модернізацій в системі національної економіки. Доведено, що основою моделі управління процесом екологічної модернізації є прогнозування потреб в природоохоронних інноваціях, на базі яких розробляються принципово нові технології, здійснюється випуск нової продукції, розроблюються прогресивні організаційні і управлінські рішення.
  • Item
    Екологічна модернізація соціально-економічного розвитку регіону у світлі суспільних трансформацій: теоретико-методологічні засади
    (Сумський державний університет, 2015) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna
    У статті досліджено теоретико-методологічні засади формування поняття «екологічна модернізація соціально-економічного розвитку». Враховуючи напрямки використання загальновживаної категорії «модернізація», автором зроблені висновки про необхідність виокремлення такого трактування поняття екологічної модернізації, яке б сприяло охопленню всіх стратегічніх цілей сталого розвитку в регіоні. У рамках цього дослідження розглянуто теоретико-методологічні та процесні особливості становлення екологічної модернізації соціально-економічного розвитку, запропоновано орієнтири екологічної модернізації соціально- економічного розвитку регіону в контексті «зеленого» зростання.
  • Item
    Теоретичні аспекти формування та управління портфелем екологічно орієнтованих бізнесів регіону
    (Сумський державний університет, 2015) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Бурич, І.В.
    У статті досліджено перспективи формування та управління бізнес-портфелем екологічно орієнтованих бізнес-проектів для створення нових видів кластерів на основі можливостей виробництва екологічних товарів і послуг у регіоні. Враховуючи напрямки стратегічного регіонального розвитку України, авторами зроблені висновки про необхідність формування єдиного інструментарію, який би сприяв охопленню й акумулюванню результатів діяльності різних інноваційних структур і бізнесу в цілому в регіоні. У рамках цього дослідження розглянуто теоретико-методологічні та управлінські засади формування бізнес-портфеля екологічно орієнтованих проектів у системі управління регіоном.
  • Item
    Роль системного управління інноваціями в кластерних формуваннях на основі екоорієнтованого підходу
    (Сумський державний університет, 2014) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna
    У статті досліджено проблеми системного управління під час формування таких кластерних структур, як екополіс, при переході до екологічно сталого розвитку, розглянуто організаційно-економічні передумови застосуваня еко-креативного підходу до створення та функціонування екополісу як самовідтворювальної соціо-еколого-економічної системи.
  • Item
    Формування економічного механізму функціонування екологоорієнтованих кластерних структур
    (Сумський державний університет, 2012) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Гімпель, Вікторія Володимирівна; Гимпель, Виктория Владимировна; Himpel, Viktoriia Volodymyrivna
    У статті досліджено етапи кластеризації інноваційних екологоорієнтованих структур, обґрунтована доцільність їх функціонування для зменшення антропогенного впливу на довкілля. Визначені теоретико-методологічні засади створення та функціонування механізму інноваційних кластерних структур, що орієнтовані на еколого-економічний розвиток. Описані основні переваги екологоорієнтованої кластеризації, яка є oдним із напрямкiв пiдвищення кoнкурентoспромoжностi регioну за рахунoк залучення iнвестицiй у висoкoтехнoлoгiчну iнфраструктуру. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34282