Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
Search Results
Item Analysis of stakeholder interaction patterns in implementing the third mission of universities as an element of leadership strategy development(Sumy State University, 2022) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Balahurovska, I.; Onopriienko, K.Сучасні українські університети знаходяться на етапі інтеграційних змін, які викликані формуванням єдиного європейського освітнього простору. Процеси гуманізації суспільства, які активно відбуваються в сучасному світі, потребують створення умов для формування розвинутого та освіченого соціуму. Саме ці умови створюються в університетах, які виконують три місії: надання якісної освіти, проведення наукових досліджень та сприяння розвитку соціально-економічної сфери життя суспільства. Третя місія університету покликана формувати та постійно вдосконалювати суспільство, яке прагне до отримання нових знань та навичок. Завдяки такому суспільству стає можливим стабільний економічний і соціальний розвиток в державі. Стаття присвячена вивченню зовнішніх стейкхолдерів та особливостей їх взаємодії з закладами освіти в ході реалізації третьої місії університетів. Дослідження показує, що аналіз зовнішніх зацікавлених сторін та їх властивостей дає змогу ефективно взаємодіяти з ними. На основі такого аналізу можливо сформувати результативні моделі взаємодії університету із зовнішніми стейкхолдерами при реалізації третьої місії. Запропоновані моделі мають практичну цінність. В роботі описано ключовий зовнішній стейкхолдер університетів при виконанні третьої місії – держава, а також представлені основні зовнішні стейкхолдери університетів, які є організаціями різних форм власності. Проаналізовано особливості та характеристики досліджуваних зовнішніх зацікавлених сторін університетів з огляду на актуальність реалізації третьої місії. Досліджені стейкхолдери університетів є поширеними в українській практиці взаємодії освітніх закладів з ними. В дослідженні наведені ефективні патерни взаємодії університетів із зовнішніми стейкхолдерами при виконанні третьої місії. Описано процес управління взаємовідносинами між закладами освіти і зовнішніми зацікавленими сторонами при реалізації третьої місії. В запропонованій статті розглянуті лідерські якості керівників університетів різних рівнів менеджменту, які сприяють формуванню ефективних способів взаємодії з зовнішніми зацікавленими сторонами. Підкреслено необхідність університетів ефективно комунікувати із зовнішніми стейкхолдерами для точного розуміння їх потреб з метої їх задоволення.Item Network Leadership Theory: A New Research Agenda(Sumy State University, 2022) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Balahurovska, I.; Heiets, I.As a social phenomenon and a mechanism for influencing others, leadership always has interested scientists. Literary reviews on the theoretical foundations, types of classifications, and prospects for leadership development are an essential element of careful study of this concept. Today, the systematization of types of leadership on various grounds is a necessary component for understanding the nature of this phenomenon. The paper analyzes 2,000 published research papers from the Scopus database, identifying critical terms related to leadership. Establishing links between leadership and related concepts creates the most accurate picture for further research on this topic. The study is devoted to studying the theoretical and practical experience of scientists worldwide who research management as a critical aspect in building an effective organization. Systematization of such data is the basis for identifying current and fundamentally new directions of effective leadership. The keyword in the described bibliometric analysis was the concept of “leadership”. New clusters have been formed with the most influential definitions of transformational leadership, communication, and shared leadership. The combination of quantitative and qualitative research methods determined the future directions of study in the further search for effective leadership tools. The content analysis of the most cited scientific works was carried out in the research, which reveals the essence of tools for the development of effective leadership and the need for timely diagnosis of the negative behavior of managers. Bibliometric analysis and analysis of the development of leadership theory reveal the need to implement the principles of Network Leadership Theory in modern organizations, which are the basis of the state’s economic development as a whole.