Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
3 results
Search Results
Item Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption(Sumy State University, 2022) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Kuzior, A.; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Uzik, J.В умовах поширення процесів глобалізації, зростання взаємозалежності та взаємопов'язаності країн необхідна значна активізація зусиль наукового суспільства щодо забезпечення національної енергетичної безпеки та незалежності. Метою статті є систематичний огляд наукового середовища з метою аналізу змісту та особливостей наукових публікацій, присвячених новим тенденціям і закономірностям сталого енергоспоживання. З метою створення змістової та дефініційної основи та дослідження основних тенденцій наукових публікацій на тему розвитку енергоефективності та сталого споживання в роботі проведено бібліометричний аналіз категорій «енергоефективність» та «енергоспоживання» з використанням інструментів Scopus та VOSViewer. Головне питання полягає у визначенні основних науково-дослідницьких тенденцій та закономірностей у сфері енергоефективності та сталого споживання. Для цього було проаналізовано кількісні та якісні тенденції наукових статей, які досліджують проблеми, пов'язані з енергоефективністю та сталою поведінкою споживачів. Сформовано вибірку з понад 24000 наукових статей з даної проблеми за період з 2001 по 2021 рр. з публікацій, що індексуються наукометричною базою даних Scopus. На глобальному рівні значна кількість наукових публікацій належить Китаю, США та Індії. У роботі систематизовано 5 кластерів наукових статей, які досліджували стале споживання енергії з різних точок зору. Виявлення закономірностей у розвитку наукових підходів до енергоефективного споживання та розвитку сталого енергетичного сектору здійснено за допомогою бібліометричного аналізу, що дозволило описати домінуючі ретроспективні еволюційні та часові тенденції у розвитку теорії щодо концепції сталого розвитку, екологічного менеджменту та розвитку відновлюваних джерел енергії. Як наслідок, одним із найбільш значущих трендів є зелений бренд і тенденції, пов'язані з розвитком зеленого маркетингу та екологічної обізнаності споживачів.Item Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness(Sumy State University, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Herasymenko, M.Y.; Shevchenko, K.V.Глобалізація економічного розвитку, розширення процесів цифровізації, трансформація маркетингових каналів просування товарів та послуг, а також особливостей діяльності підприємств набуває нової актуальності. В цьому ракурсі цифрові омніканальні стратегії потенційно можуть забезпечувати зростання традиційних економічних показників та забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. В статті розглянуто теоретичне підґрунтя впровадження омніканальних стратегій для розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств. Авторами узагальнено існуючий науковий та прикладний досвід реалізації омніканальних стратегій. За допомогою інструментарію Google Trends проведено трендовий аналіз, який окреслив науковий інтерес та зацікавленість з боку бізнес спільнот та академічної сфери. Результати трендового аналізу засвідчили поступове зростання інтересу до проблематики пошуку та імплементації оптимальних шляхів комунікації в маркетингу для розвитку зеленої конкурентоспроможності. З точки зору зацікавленості, країнами лідерами є Германія, Франція, Канада, США. У роботі додатково до існуючих запропоновано критерії, які відображають ступінь уніфікації каналів маркетингової комунікації для формування зеленої конкурентоспроможності підприємств: диференціація каналів комунікації; відсутність втрат зацікавлених сторін при зміні каналу зв'язку; врахування досвіду стейкхолдерів на кожній ітерації спілкування з ним; конвергенція традиційного та цифрового каналів розвитку зеленої конкурентоспроможності підприємств; використання ідентичності бренду при спілкуванні із зацікавленими сторонами; персоналізація зацікавлених сторін. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики омніканального підходу та пошуку перспективних шляхів його імплементації при формуванні зеленої конкурентоспроможності підприємств.Item Зелена конкурентоспроможність підприємств: ретроспективний аналіз розвитку концепції(Сумський державний університет, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh Mykhailovych; Івахненко, Олена Миколаївна; Ивахненко, Елена Николаевна; Ivakhnenko, Olena Mykolaivna; Хааг, В.Х.У статті представлені результати аналізу публікацій, присвячених формуванню концепції та складових зеленої конкурентоспроможності підприємств. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу з використанням інструментарію візуалізації VOSviewer v.1.6 та інструментарію ScopusTools. При проведенні аналізу було згенеровано вибірку з 54 753 наукових статей з даної проблематики за період 1991–2020 рр. у виданнях, які індексуються наукометричними базами даних Scopus та Web of Science. Результати дослідження дозволили виокремити передумови розвитку концепції зеленої конкурентоспроможності. Просування процесів екологізації у підприємницькому секторі (розвиток зеленого виробництва, використання ресурсозберігаючих технологій та відновних джерел енергії, імплементація рециклінгу) забезпечує додаткові екологічно орієнтовані конкурентні переваги підприємствам. Динаміка публікаційної активності характеризує підвищення наукового інтересу до зазначеної проблематики, починаючи з кінця 1990-х років. Відповідна тенденція значною мірою обумовлена світовим розвитком підприємницького сектору, підвищенням конкуренції, просуванням, так званого, «п’ятого укладу». Основні етапи розвитку концепції зеленої конкурентоспроможності включають такі етапи: пов’язаний із трансформацією підходів до трактування поняття «конкурентоспроможність» (2004–2012 рр.); другий пов’язаний із появою і домінуванням у кроссекторних дослідженнях двох нових патернів, що відображають розвиток зеленої економіки і визначають конкурентні переваги підприємств (2012–2014рр.); третій пов’язаний із розвитком концепції зеленого маркетингу та імплементацією його інструментів як детермінант забезпечення конкурентоспроможності підприємств (2014–2016 рр.). Результати аналізу засвідчили, що найбільш цитовані наукові публікації з тематики зеленої конкурентоспроможності належать науковцям США, Китаю, Великобританії, Німеччині, Іспанії. Основними галузями наукових напрацювань є інженерія, природничі науки, соціальні науки, енергетика, бізнес і менеджмент та комп’ютерні науки. Проведене дослідження сформувало основу для побудови інструментарію забезпечення зелених конкурентних переваг підприємств.