Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
2 results
Search Results
Item Evaluation of deposit market competition: basis for bank marketing improvement(Sumy State University, 2018) Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Кривич, Яна Миколаївна; Кривич, Яна Николаевна; Kryvych, Yana Mykolaivna; Буряк, Анна Володимирівна; Буряк, Анна Владимировна; Buriak, Anna VolodymyrivnaВ умовах суттєвого впливу інновацій та появою висококонкурентного середовища бізнес-стратегія та ринкові комунікації фінансових посередників, включаючи банки, потребують трансформації. У статті розглядається напрям удосконалення банківського маркетингу через оцінку конкуренції на депозитному ринку. Для цього було проаналізовано основні тенденції розвитку депозитного ринку на прикладі України. Емпірично визначено, що більше 60% загального депозитного портфеля України зосереджено в 5 найбільших банках, що робить ринок висококонцентрованим. У роботі було розроблено порівняльну матрицю існуючих підходів та моделей для оцінюваня рівня конкуренції на ринку банківських послуг. Обґрунтовано, що найбільш доцільним слід вважати використання моделі Панзара-Росса (шляхом розрахунку Нстатистики як показника рівня конкуренції на ринку) на основі щоквартальних даних щодо фінансових показників банків в Україні за період з 01.01.2005 р. по 01.04.2016 р. Ключовими чинниками для оцінювання рівня конкуренції на ринку депозитів було визначено рівень банківської ліквідності; фактор, що описує ефективність стратегії фінансування банків; фактор що характеризує наявність резервних фондів банку та фактор, який поєднує в собі всі основні показники стабільності банківської системи країни (співвідношення власного капіталу до загальних активів, співвідношення обсягу депозитів клієнтів до загальних активів, співвідношення загальної суми несплачених активів до активів, співвідношення загальних адміністративних витрат банку до його активів). Результати оцінки свідчать про монополістичну конкуренцію з частими відхиленнями до абсолютної монополії або олігополії на депозитному ринку України. Ця тенденція відповідає ситуації на ринку Європейського Союзу, що свідчить про подальше реформування банківського сектору в цьому сегменті (наприклад, повне впровадження Базель ІІ, Базель III). Запропонований та емпірично перевірений підхід для оцінювання конкуренції на ринку депозитів може розширити інструментарій маркетингових досліджень та стратегічного аналізу банків.Item Споживачі на ринку фінансових послуг: огляд поведінкових ефектів та світові підходи до їх врахування(Сумський державний університет, 2017) Буряк, Анна Володимирівна; Буряк, Анна Владимировна; Buriak, Anna Volodymyrivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna ViktorivnaВрахування поведінкових аспектів на фінансовому ринку становить інтерес та є важливим як для регуляторної політики в контексті захисту прав споживачів на фінансовому ринку та коригування механізму конкуренції; так і для фінансових посередників під час трансформації своїх бізнес-моделей та маркетингової політики, особливо в частині продажу фінансових продуктів економічним агентам.