Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
2 results
Search Results
Item Problems of Palliative and Hospice Care in Territorial Communities as a Part of Place Branding(Sumy State University, 2022) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Jasnikowski, A.; Yatskova, Ye.; Kurylo, V.; Samoilenko, A.In the EU, palliative care is a comprehensive system of patient support: social, psychological, spiritual and, of course, medical care. How it works in other countries and what the experience should be applied so that children in Ukraine can not only adequately anesthetize, but also not violate their rights. These and a number of other issues and challenges today are highlighted in this study. The object of research is palliative and hospice care.The research was preceded by the following questions: to analyze current problems of palliative and hospice care in Ukraine and the world; to analyze the regulatory and legal support for palliative care in Ukraine; to study statistical data on the need for palliative and hospice care in Ukraine and local communities; to conduct a survey of residents of the united territorial communities on their awareness of palliative and hospice care and its needs in communities; develop recommendations for the implementation of modern methods of palliative care for residents of united territorial communities. The analysis examined the experience of European countries in this issue and the challenges facing Ukraine. The legal framework governing the provision of palliative care to terminally ill patients in Ukraine was analyzed. A representative survey was conducted on public awareness of the provision of palliative and hospice care to patients among the population of Sumy region. 150 respondents took part in the survey: 33% of women and 67% of men. According to the results of the research, hypotheses about the problems and needs of hospice and palliative care were confirmed. It has been found that the elderly and people with incurable diseases need it the most, and most agree that such people should be cared for in special institutions that need to be formed at the level of territorial communities. Which in turn has a significant impact on the place brand formation due to the stakeholders involvement. As a result of the study, proposals were presented to address current issues of palliative and hospice care in Ukraine, using the experience of EU countries and the implementation of it through the efforts of local communities, which in turn forms the brand of the place.Item Analysis of Territories Marketing Activities Among Small and Medium Business: A Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Jasnikowski, A.Стаття узагальнює аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань маркетингу територій. Головною метою дослідження є визначення майбутніх напрямків досліджень на основі аналізу сутності та особливостей наявних наукових публікацій, присвячених питанням маркетингу територій. Аналіз низки наукових публікацій з означеної тематики засвідчив необхідність проведення синтезу наявних наукових напрацювань. Актуальність дослідження означеної наукової проблеми полягає в існуванні низки невирішених проблем у маркетингу державного управління. Дослідження проведено в наступній логічній послідовності: визначено найбільш впливових авторів, журнали та статті в області маркетингу територій; проведено аналіз ключових слів досліджуваних статей, які було згруповано у кластери; здійснено візуалізацію наукових напрацювань, присвячених питанням маркетингу територій. Емпіричний аналіз базується на даних за 1970-2021 роки. Об'єктом дослідження є 1611 публікації, які було опубліковано у різних наукових виданнях. За результатами проведеного аналізу встановлено, що найвпливовішими журналами є «Journal of Business Research», «Tourism Management» та «Marketing Theory». При цьому автори Каваратзіс М. та Варнабі Г. були найбільш продуктивними у дослідженні означеної тематики. Більшість статей було опубліковано дослідниками з США, Англії, Італії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Австрії та Франції. За результатами бібліометричного аналізу, ключові слова досліджуваних статей згруповано у 8 кластерів (політика, туризм, модель, ідентифікація, брендинг місць, резиденти, рамки, бренди міст). Встановлено, що за останні 5 років, науковці найбільше досліджували брендинг місць, маркетинг туристичного призначення, політичні та культурні особливості, територіальні характеристики, туризм, ідентичність, залучення, уряд, розумні міста, лояльність, суспільство тощо. Отримані результати засвідчили, що перспективними напрямками майбутніх досліджень є: туристичний бренд, технології, відновлення, легітимність, «сарафанне радіо», досвід, пам'ять, нерівність міст, інклюзивний брендинг міст, капітал бренду, прихильність до бренду, ідентичність міст тощо. До того, авторами рекомендовано зосередити увагу на дослідженні особливостей міст-побратимів та муніципальної кооперації. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути корисними для компаній, які розробляють бренд територій, органам місцевої влади при формуванні маркетингової стратегії розвитку територій, а також науковцям, які досліджують маркетинг територій.