Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
3 results
Search Results
Item Sharing Economy Business Models (SEBMs): A Study of Global Archetypes and from Local Industries in Georgia(Academic Research and Publishing UG, 2023) Zhghenti, T.This paper discusses the mapping model tools for Sharing Economy Business Models (SEBMs) and summarises the arguments and counterarguments within the scientific discourse. The main purpose of the research is to provide a comprehensive analysis of the SEBMs of local companies, contrasting them with global archetypes as defined by Curtis and Mont (2020). Systematisation of the literary sources and approaches for solving the problem indicates that local companies exhibit unique attributes in their SEBMs when compared to their global counterparts. The relevance of this scientific problem decision is that understanding these differences provides valuable insights into how local contexts and conditions shape SEBMs. Investigation of the SEBMs in the paper is carried out through detailed comparisons with global models. Methodological tools of the research methods were studying the companies’ models by exploring all available information on the web during the year of observation, 2023. The research object is the local companies because they offer insights into how local contexts and conditions shape SEBMs. The paper presents the results of an empirical analysis which reveals differences in areas such as governance model, price mechanism, and revenue streams. The research empirically confirms and theoretically proves that these variations could be attributed to local market conditions, consumer preferences, or strategic choices made by the companies. The research results can be useful for practitioners and academic researchers in the sharing economy, offering insights into local variations in SEBMs and their potential impact on business strategyItem Sharing Economy Platforms in Georgia: Digital Trust, Loyalty and Satisfaction(Sumy State University, 2022) Zhghenti, T.; Gedenidze, G.У статті досліджено складні процеси та виклики сучасного світу, які безпосередньо пов’язані з розвитком бізнес-моделей шерінгової економіки та цифрових платформ. Авторами визначено основні особливості та принципи шерінгової економіки в контексті умов функціонування бізнес-середовища у Грузії. Грузія – країна, що розвивається, де процес формування цифрової довіри розпочався протягом останніх кількох років. Пандемія COVID-19 вплинула на цифровий бізнес, збільшивши кількість транзакцій через Інтернет, що створює величезні можливості для розвитку платформ шерінгової економіки. У статті систематизовано проблеми залучення до шерінгової економіки та перешкоди, які прямо чи опосередковано заважають суб’єктам, які беруть участь в шерінговій економіці. У статті досліджено досвід споживачів від використання шерінгових платформ, а також визначено напрями їх подальшого розвитку. Авторами наголошено, що поєднання споживчих цінностей є дилемою, яка потребує дослідження, щоб забезпечити успішне функціонування послуг платформ шерінгової економіки. Таким чином, результати дослідження заповнюють прогалину, пов’язану з поведінкою споживачів на локальних цифрових платформах шерінгової економіки. Для визначення поведінкових характеристик споживачів, у статті досліджено мотиваційні фактори (технічні, клієнтські, засновані на довірі), які впливають на задоволеність і намір знову використовувати платформу в одноранговому (P2P) розміщенні. Вихідною базою дослідження стали результати онлайн-опитування 259 респондентів, які активно користуються послугами цифрових платформ шерінгової економіки на місцевому рівні в Грузії. Емпіричні результати свідчать, що технічні характеристики, атрибути споживчих цінностей, рівень довіри до платформи, позитивно пов’язані з рівнем задоволеності та лояльності клієнтів. Крім того, результати дослідження дозволили зробити висновок, що рівень задоволення споживачів позитивно корелює з майбутніми їх намірами. Авторами зазначено, що отримані результати можуть бути використані науковою спільнотою для вивчення процесу створення цифрової довіри та аналізу складної природи ринків шерігнгової економіки.Item Enhancing Online Business Sector: Digital Trust Formation Process(Sumy State University, 2021) Zhghenti, T.; Chkareuli, V.Впровадження широкомасштабного локдауну через пандемію COVID-19 у 2020-2021 роках сприяло стрімкій цифровізації бізнес-процесів у всьому світі. Головною детермінантою нарощування обсягів онлайн-транзакцій стає довіра споживачів. Авторами зазначено, що тривале перебування Грузії у складі Радянського Союзу сформувало стереотип негативного ставлення до нововведень та недовіру до них серед суспільства, формальних та неформальних організацій. Тому розвиток онлайн-бізнесу у Грузії вимагає подолання пострадянської свідомості та розвиток цифрових компетенцій серед суспільства. Попри те, що трансформація економічної системи Грузії від централізовано-планової (пострадянська спадщина) до ринкової сприяє поступовому зростанню довіри до інституцій, актуальною залишається проблема недовіри до бізнес-сектору. У рамках даного дослідження проаналізовано процес формування цифрової довіри та виявлено основні перешкоди цифровізації бізнесу в Грузії. Авторами зазначено, що довіра є залежною змінною, на яку впливають цифрові та фізичні операції. Так, науково-технічний прогрес забезпечує низку інструментів для підвищення рівня задоволеності та довіри клієнтів, що сприяє підвищенню рівня їх лояльності. Однак, проблема цифрової безграмотності та низького рівня цифрової безпеки піддають сумніву надійність онлайн-бізнесу. Таким чином, дослідження питань довіри в цифровій економіці є актуальним серед науковців та практиків. Основною метою дослідження є визначення головних проблем при цифровізації бізнесу в Грузії на основі аналізу процесу формування цифрової довіри. Для досягнення поставленої мети застосовано стекову модель довіри для аналізу трьох етапів формування довіри, а саме: довіра до ідеї, довіра до онлайнплатформи та особистості. Відповідно до результатів дослідження виявлено поточні проблеми у формуванні цифрової довіри та завдання для їх подолання. Авторами наголошено, що результати дослідження можуть бути узагальнені для більшості країн, де цифрова трансформація є на порядку денному та особливо країн, які розвиваються та пройшли етап економіко-політичної трансформації.